Brno - Až Česká republika zavede elektronické mýtné, dojde ke zdražení autobusové dopravy. Shodují se na tom dopravci i představitelé profesních svazů. "Za cestu z Prahy do Brna zaplatí cestující až 180 korun, což je o 20 % více než dosud," řekl ČTK ředitel Student Agency Radim Jančura. Od ledna příštího roku budou mýtné platit všechna vozidla nad 12 tun, mezi která patří i autobusy. Podle Jančury byly přepravní společnosti schopny i přes zdražování nafty držet cenu jízdenek několik let na stejné úrovni. "Mýtné však způsobí plošné zdražení pro všechny dálkové spoje," řekl Jančura.
Řešení vidí v osvobození autobusů od platby mýtného nebo alespoň zavedení nižších poplatků pro autobusy. "I nula je cena," dodává Jančura s tím, že například v Německu autobusy žádné mýtné neplatí. Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. Ministerstvo zatím také neuvažuje o dotacích pro autobusové dopravce, které by náklady na platbu mýtného kompenzovaly.
Cesta vlakem mezi Prahou a Brnem stojí s In-kartou 182 korun, s In-Juniorem přijde na 127 Kč. Při cestování spoji IC/EC je nutno zaplatit ještě příplatek ve výši 60 korun. Od prosince je pravděpodobné, že bude možné cestovat mezi Prahou a Brnem již od 140 Kč na jízdenku eLiška (počet jízdenek bude omezen). Zaítm však není jasné, kolik bude stát standardní jízdenka ve spojích SC Pendolino, které budou jezdit z Prahy přes Brno dále do Bratislavy či Vídně. Nejkratší cesta vlakem z Prahy do Brna je dlouhá 255 km, oproti autobusu, který urazí vzdálenost zhruba o 50 km kratší.
zdroj: Aktuálně.cz

Do ty doby me nikdo do tech predrazenejch pekacu spolecnosti Casu Dosti nedostane. (Jedine tam kde se nemusim ridit tarifem CD - tzn. PID a 471). Dalkovy spoje sou mozna lepsi, ale dekuji nechci nevim. proc bych se mel tahat napr. do Ostravy rekneme IC za obycejnou cenu 320 CZK ci Pendolinem 500 CZK v jednom smeru kdyz muzu jet na otervrenou jizdenku (zpatecni) busem SA za 500,- A i jine spolecnosti jako je BEI/SODELI - Eurolines aj. A nevim co s tim mate autobus je pohodlnej, zajezdaky na techto linkach 100%. U regionalni dopravy muzu dat teu priklad: Proc mam jezdit 210 kdyz je to za a) pomaly b)drahy c)jezdej tam uz skoro jen samy pekace 810+010 d) jezdi to zcela minimalne. Reseni je jednoduchy prejdu Vltavu a tam mi frcej busy PID do Prahy co chvilu. A je to tam vcelku i videt poloprazdny vlaky x preplneny busy.
Včera jsem jel s Prahy do Liberce, autobus byl nový, pohodlný, rychlý a levný a čistý, nemůžu si stěžovat. Jako bonus byla i stewardka pěkná, i když objektivně vzato, průvodčí Railtransu z Liberce do Žitavy taky ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











