..: Kvůli mýtnému zdraží jízdenky na autobusy :..
Student AgencyBrno - Až Česká republika zavede elektronické mýtné, dojde ke zdražení autobusové dopravy. Shodují se na tom dopravci i představitelé profesních svazů. "Za cestu z Prahy do Brna zaplatí cestující až 180 korun, což je o 20 % více než dosud," řekl ČTK ředitel Student Agency Radim Jančura. Od ledna příštího roku budou mýtné platit všechna vozidla nad 12 tun, mezi která patří i autobusy. Podle Jančury byly přepravní společnosti schopny i přes zdražování nafty držet cenu jízdenek několik let na stejné úrovni. "Mýtné však způsobí plošné zdražení pro všechny dálkové spoje," řekl Jančura.

Řešení vidí v osvobození autobusů od platby mýtného nebo alespoň zavedení nižších poplatků pro autobusy. "I nula je cena," dodává Jančura s tím, že například v Německu autobusy žádné mýtné neplatí. Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. Ministerstvo zatím také neuvažuje o dotacích pro autobusové dopravce, které by náklady na platbu mýtného kompenzovaly.

680 Cesta vlakem mezi Prahou a Brnem stojí s In-kartou 182 korun, s In-Juniorem přijde na 127 Kč. Při cestování spoji IC/EC je nutno zaplatit ještě příplatek ve výši 60 korun. Od prosince je pravděpodobné, že bude možné cestovat mezi Prahou a Brnem již od 140 Kč na jízdenku eLiška (počet jízdenek bude omezen). Zaítm však není jasné, kolik bude stát standardní jízdenka ve spojích SC Pendolino, které budou jezdit z Prahy přes Brno dále do Bratislavy či Vídně. Nejkratší cesta vlakem z Prahy do Brna je dlouhá 255 km, oproti autobusu, který urazí vzdálenost zhruba o 50 km kratší.

zdroj: Aktuálně.cz


CSPSV | 30.10.2006 (21:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IJP  mail  
31.10.2006 (15:21)  
Když Radim Jančura tvrdí že I nula je cena tak by mohli totéž tvrdit i provozovatelé osobní drážní dopravy, ne ? Proč má být rozdílný přístup k tomu kdo jezdí po kolejích a k tomu kdo po silnici ? Kdyby nemusel provozovatel osobní drážní dopravy platit za přidělenou kapacitu dopravní cesty, tak by to jízdný mohlo taky vypadat jinak.
registrovaný uživatel M 
31.10.2006 (15:04)  
zdendo, ty delas, jak kdyby zpozdeni bylo u CD nezname slovo:)
31.10.2006 (14:50)  
Nemá cenu se hádat jestli je lepší vlak nebo bus, dost se to liší mezi různými destinacemi. Z Liberce do Prahy jsem jel vlakem jednou,a to jsem vezl kolo,zato z Olomouce do Prahy by to bylo busem zničující, to si i rád připlatím na IC. Každý má nějaké priority, možnosti, zájmy, finance... a kdo chce prostě jezdit busem, tomu to málokdo vymluví.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
31.10.2006 (14:45)  
1099: No právě. Poloprázdné vlaky x přeplněné autobusy :))!
registrovaný uživatel zdenda 
31.10.2006 (13:26)  
myslím, že vaše hádky jsou zbytečný, v buse si nohy nenatáhneš, ani ve žlutým, jízdní řád ti garantovat na dálnici a magistrále nikdo garantovat nemůže...v ČD zase nemáš všelijaký ty doplňky se stewardkou...cena bude skoro stejná, základní jízdné u ČD je irelevantní...záleží na tobě, vyber si, cena stejná s KMB, čas taky...
registrovaný uživatel 1099 
31.10.2006 (13:05)  
Hihi az jednou budem vyspelej stat ...
Do ty doby me nikdo do tech predrazenejch pekacu spolecnosti Casu Dosti nedostane. (Jedine tam kde se nemusim ridit tarifem CD - tzn. PID a 471). Dalkovy spoje sou mozna lepsi, ale dekuji nechci nevim. proc bych se mel tahat napr. do Ostravy rekneme IC za obycejnou cenu 320 CZK ci Pendolinem 500 CZK v jednom smeru kdyz muzu jet na otervrenou jizdenku (zpatecni) busem SA za 500,- A i jine spolecnosti jako je BEI/SODELI - Eurolines aj. A nevim co s tim mate autobus je pohodlnej, zajezdaky na techto linkach 100%. U regionalni dopravy muzu dat teu priklad: Proc mam jezdit 210 kdyz je to za a) pomaly b)drahy c)jezdej tam uz skoro jen samy pekace 810+010 d) jezdi to zcela minimalne. Reseni je jednoduchy prejdu Vltavu a tam mi frcej busy PID do Prahy co chvilu. A je to tam vcelku i videt poloprazdny vlaky x preplneny busy.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
31.10.2006 (12:08)  
Nechápu, proč by autobusy neměly platit mýtné. Vlaková doprava by se prostě měla podporovat a ve vyspělých státech se opravdu podporuje. Viz. např. kamiony ve Švýcarsku..
31.10.2006 (12:03)  
Ja souhlasim s ČD4, protože v busech sem si ani pořádně nenatáh nohy, a je mi v nich blbě(ani stewardka by mě nepomohla)ve vlaku je to daleko lepší(navic u nas v usteckym kraji je lepsi se spolehnout na vlak)
31.10.2006 (10:09)  
Panové, nechci hájit ČD4 - ale já to pochopil ještě před přečtením Vašich příspěvků jako ironii.
31.10.2006 (9:45)  
Ad ČD4ever: Vy jste opravdu postižený...
Včera jsem jel s Prahy do Liberce, autobus byl nový, pohodlný, rychlý a levný a čistý, nemůžu si stěžovat. Jako bonus byla i stewardka pěkná, i když objektivně vzato, průvodčí Railtransu z Liberce do Žitavy taky ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko