..: Úřady si „umyly ruce“ nad nebezpečným přejezdem v Prostějově :..
prostějovProstějov - Na železničním přejezdu na frekventované prostějovské ulici zemřelo už několik lidí. Ve středu tu vlak srazil dvě jedenáctileté dívky, jedna z nich nehodu nepřežila. Druhá dívka, kterou vlak neusmrtil, je na jednotce intenzivní péče na dětské klinice. České dráhy tvrdí, že za nic nemohou. "Výstražné signály byly v pořádku. Tato tragédie je výsledkem nepozornosti," řekl mluvčí železnice Aleš Ondrůj. Vrátit na přejezd závory není podle něj v kompetenci drah.

"Je to věc správy železniční cesty. Statistiky nehod na přechodech za poslední rok ale ukazují, že je úplně jedno, zda jsou tam pouze světla nebo závory. V Pardubicích byla například minulý týden havárie s vlakem na přejezdu i přesto, že závory byly dole. Neplatí, že světla a závory jsou něco jiného. Lidé porušují předpisy tak i tak," tvrdí Ondrůj. Podobný názor má i policie. "Přejezd v Olomoucké ulici je opatřen světly a zvukovým znamením. Takových železničních přejezdů je v Prostějově několik. Vždy jde bohužel o nepozornost nebo nekázeň lidí," řekl šéf Dopravního inspektorátu v Prostějově Jiří Procházka.

Železniční přejezd Fungují tu přece výstražná světla a zvukové znamení, shodují se úřady. Přesto si křížení vlaku s vytíženou silnicí a přechodem pro chodce za svou existenci vyžádalo už několik lidských životů a těžkých havárií. Nabízí se otázka, zda se poslední tragédii nedalo zabránit. Pamětníci vzpomínají na to, že za první republiky stával u přejezdu strážní domek. "Kdysi tam fungoval ajznboňák, který před každým průjezdem vlaku ručně stahoval závory," vzpomíná současný šéf dopravních policistů na Prostějovsku Jiří Procházka, který shodou okolností bydlí opodál. S následným nárůstem dopravy dráhy pochopitelně nemohly hlídat každý železniční přejezd. V Olomoucké ulici tedy začaly fungovat závory.

"Kdy zmizely, to si opravdu už nepamatuji. Bylo to někdy v sedmdesátých či osmdesátých letech. Tehdy jsme se tomu velmi divili. Od té doby je to čím dál tím horší," stěžuje si Bohumír Daneček, který bydlí přímo naproti přejezdu. Přes přejezd v Olomoucké se dnes musejí prodrat všechna auta, která z centra Prostějova směřují na Olomouc. Těch je několik tisíc denně. Za tratí je také rozlehlé sídliště. Každý den tak přes koleje tam a zpět musí přecházet stovky dětí, které směřují do škol v centru města. Prostějovská radnice ve čtvrtek oznámila, že se nebezpečnému přejezdu v Olomoucké ulici bude věnovat. "Starosta města bude iniciovat schůzku s Českými drahami ohledně této tragické události. V zájmu města je, aby všechny přejezdy ve městě, pokud možno, byly zabezpečeny závorami," uvedla mluvčí radnice Jana Gáborová.

zdroj: iDnes.cz, 2.11.2006


Payus Poslat mail autorovi | 3.11.2006 (19:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
04.11.2006 (13:34)  
V Ostravě Svinově je přejezd podobný.spojuje vesnici s osadou,tak tam není takový frkot.jsou tam sice závory,ale přes pět kolejí se lidi producírujou...staří nebo i ženská s kočárem.tam je jediné štěstí,že všechny "rychlé" vlaky ve Svinově stojí,tak už v těchto místech nemaj takovou rychlost...při stavbě koridoru byly plány,že tam bude podjezd,ale asi tenčící se finance samy rozhodly,že zůstanou závory
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
04.11.2006 (13:26)  
nebyl jsem tam,ale myslím že když už si na tom město chce hřát polívčiku,tak jediné bezpečné řešení je díra v zemi-podchod/podjezd...vyjde to sice dráž,než závory,ale pokud je tam takový provoz
registrovaný uživatel PZ 
04.11.2006 (13:09)  
Byls tam? Viděls to tam? Stačilo by tam nechat výstražná světla a závory využít jinde, protože přístup do této jednosměrky je jen z jednoho směru, kde navíc není až takový provoz. Ať už pěších, či aut.

Zato na Olomoucké je provoz maximální včetně dětí docházejících do škol a závory v nedohlednu.

Možná že to ty závory nevyřeší, ale když srovnám ostatní přejezdy, tak v Prostějově už jsou jen 2 bez závor. Jeden na Olomoucké pro auta a chodce a jeden jen pro pěší na jižním zhlaví hlavního nádraží.

No a ať je to tak nebo tak, hlavní roli stejně hraje výchova. Ale přesto by mělo být hlavním zájmem minimalizovat nebezpečí právě kvůli takovým případům.

Pomohly by také podchody nebo nadchody. Jenže peníze.
04.11.2006 (11:42)  
PZ: Co je na tom zajímavého? Když je možné "přehlédnout" výstražná světla, tak značku, že je tam jednosměrka, je ještě snažší...
registrovaný uživatel PZ 
04.11.2006 (9:22)  
Tak samozřejmě, že by to chtělo nějaké komplexní řešení, ale lepší tam toho dát víc než míň. A smysl 4 závor na jednosměrce mi uniká...
registrovaný uživatel Qaws 
04.11.2006 (8:39)  
Ikdyž tam budou závory, tak tam lidi budou stejně chodit... Závory jsou dobrý tak akorát kvůli silniční dopravě...
registrovaný uživatel eman22 
03.11.2006 (23:19)  
Já teda nevím,pokud svítí světla a funguje zvukové zařízení tak přece nepujdu na koleje ne?To snad má na každým přejezdu někdo stát a zastavovat lidi ,aby tam nechodili?Je sice pravda ,že by tam mohly být závory ,ale když nejsou tak hold nejsou.
registrovaný uživatel PZ 
03.11.2006 (20:02)  
Jo, a proto ti bu*eranti dali 4!!! závory do jednosměrky na Tyršově ulici!!! Jen aby měl starosta kratši cestu domů... Fakt nasrat... Tady to najednou šlo...

"Starosta města bude iniciovat schůzku s Českými drahami"

Tak to se asi nikam nedostaneme, protože jak je v článku, má to na starosti SŽDC.

Omlouvám se za svůj slovník, ale co je moc, to je moc.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko