..: O podobě regionální železniční dopravy rozhodují kraje, nikoliv ČD :..
Ilustrační foto Kraje ČR - S platností nového jízdního řádu může na některých tratích na základě požadavků krajských úřadů (neplatí to o většině tratí) dojít ke změnám provozování regionálních osobních vlaků. A to tak, že například na místech, kde železniční trať přechází z jednoho kraje do druhého, můžou vzniknout nová přestupní místa, kdy cestující jedoucí regionálním osobním vlakem z území jednoho kraje do druhého budou nově přestupovat. Týká se to například trati Brno - Česká Třebová, která prochází územím Jihomoravského kraje a Pardubického kraje a cestující regionálních osobních vlaků jedoucí mezi oběma kraji budou nově přestupovat v Letovicích.

Taková změna v cestování regionálními osobními vlaky je vždy dána objednávkou ze strany jednotlivých krajských úřadů a jejich prioritami, které považují za klíčové z hlediska dopravní obslužnosti. České dráhy o tomto nerozhodují – musejí se dle zákona řídit požadavky a objednávkou krajů. Krajské úřady jsou přitom příjemci požadavků a podnětů ze strany občanů a obcí, jak má spojení regionálními osobními vlaky vypadat a svou objednávku sestavují na základě těchto podnětů a vlastních priorit. Objednávka ze strany krajů pak respektuje to, zda je v daném regionu prioritní spádová doprava do jednotlivých center a krajských měst nebo naopak, zda klíčovou roli v regionální dopravě hraje tzv. mezikrajská přeprava (například na trati Hradec Králové – Pardubice). Podobně funguje systém regionální dopravy i v zahraničí – například mezi spolkovými zeměmi v Rakousku.

OeBB Talent České dráhy pak postupují tak, že s cílem zajištění funkčnosti celého dopravního systému minimalizují délku přestupních časů v nově vzniklých přestupních bodech a zasazují se o celkovou provázanost spojů objednaných jednotlivými krajskými úřady. Přestupní časy a návazné přípoje jsou tak v rozmezí do 5 minut. Rozhodující je ale objednávka kraje. Současně je třeba konstatovat skutečnost, že tam, kde přestupní body na hranicích krajů nově vznikají, se ve většině případů skutečně jedná o tratě s menšinovým podílem přepravy cestujících regionálními vlaky mezi jednotlivými kraji a naopak zde cestující využívají pro mezikrajské cestování dálkové rychlíkové spoje.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 8.11.2006 (20:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.11.2006 (19:14)  
"eské dráhy pak postupují tak, že s cílem zajištění funkčnosti celého dopravního systému minimalizují délku přestupních časů v nově vzniklých přestupních bodech a zasazují se o celkovou provázanost spojů objednaných jednotlivými krajskými úřady. Přestupní časy a návazné přípoje jsou tak v rozmezí do 5 minut."
Toto je myšlienka dňa. Určite to ocenia hlavne cestujúci do Opavy v novom GVD - a existuje spústa ďalších príkladov. ČD sa pritom tvária, akoby sa tie grafikony zostavovali samovoľne a náhodne...
08.11.2006 (19:09)  
M: Rozdíl je v tom, že z Brna do Letovic může jet panťák a z Letovic do Třebové eso se třema vagonkama.
registrovaný uživatel M 
08.11.2006 (18:36)  
NIcKON - ze se kraje nedokazou dohodnout je vec jedna (a take ji nechapu). Ale vic nechapu pristup CD. Kdyby JMK reklo, ze vlak do Brna musi prijet v celou, totez "rekla" Trebova, tak beru, ze to proste nevyjde a bylo by zbytecny nechat ten vlak stat v polich. Ale jak se tak divam, tak to, jakoby nahodou, presne vychazi
registrovaný uživatel M 
08.11.2006 (18:33)  
Otazka od laika - a jakej je pro CD rozdil, jestli lidi musi konkretne v tech Letovicich prestoupit do druhyho vlaku nebo jestli jeden vlak pojede dal? Ja nevim, ale zadnej rozdil tam nevidim. Zatimco pro cloveka tam jakejsi rozdil vidim...
Jak rikam, vudec tomu nerozumim, ale selskym rozumem tomu rikam vymluva jak Brno... Ale asi teda JMK objednal vlak, ktery za zadnou cenu nesmi pokracovat do Pardubickeho kraje (a naopak). Proto se v letovicich nemuze zmenit cislo vlaku a tentyz vlak pokracovat dal.
Jeste ze uz nemame okresy...
08.11.2006 (17:44)  
su zvědavej jak to budou v letovicích stíhat, je to malý nádraží
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
08.11.2006 (17:29)  
Ach jo, to neexistuje způsob, jak by se kraje dohodly? Musí kvůli něčí nepružnosti vznikat další překážka pro ty cestující, které ČD zatím neodpudila? Ach jo. Tušíte někdo, kdo konkrétně je za tenhle stav zodpovědný?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko