Kraje ČR - S platností nového jízdního řádu může na některých tratích na základě požadavků krajských úřadů (neplatí to o většině tratí) dojít ke změnám provozování regionálních osobních vlaků. A to tak, že například na místech, kde železniční trať přechází z jednoho kraje do druhého, můžou vzniknout nová přestupní místa, kdy cestující jedoucí regionálním osobním vlakem z území jednoho kraje do druhého budou nově přestupovat. Týká se to například trati Brno - Česká Třebová, která prochází územím Jihomoravského kraje a Pardubického kraje a cestující regionálních osobních vlaků jedoucí mezi oběma kraji budou nově přestupovat v Letovicích.
Taková změna v cestování regionálními osobními vlaky je vždy dána objednávkou ze strany jednotlivých krajských úřadů a jejich prioritami, které považují za klíčové z hlediska dopravní obslužnosti. České dráhy o tomto nerozhodují – musejí se dle zákona řídit požadavky a objednávkou krajů. Krajské úřady jsou přitom příjemci požadavků a podnětů ze strany občanů a obcí, jak má spojení regionálními osobními vlaky vypadat a svou objednávku sestavují na základě těchto podnětů a vlastních priorit. Objednávka ze strany krajů pak respektuje to, zda je v daném regionu prioritní spádová doprava do jednotlivých center a krajských měst nebo naopak, zda klíčovou roli v regionální dopravě hraje tzv. mezikrajská přeprava (například na trati Hradec Králové – Pardubice). Podobně funguje systém regionální dopravy i v zahraničí – například mezi spolkovými zeměmi v Rakousku.
České dráhy pak postupují tak, že s cílem zajištění funkčnosti celého dopravního systému minimalizují délku přestupních časů v nově vzniklých přestupních bodech a zasazují se o celkovou provázanost spojů objednaných jednotlivými krajskými úřady. Přestupní časy a návazné přípoje jsou tak v rozmezí do 5 minut. Rozhodující je ale objednávka kraje. Současně je třeba konstatovat skutečnost, že tam, kde přestupní body na hranicích krajů nově vznikají, se ve většině případů skutečně jedná o tratě s menšinovým podílem přepravy cestujících regionálními vlaky mezi jednotlivými kraji a naopak zde cestující využívají pro mezikrajské cestování dálkové rychlíkové spoje.
zdroj: Tisková zpráva ČD

Že za problémem také stojí, resp. mu neprospívá, zku..packaná reforma státní zprávy, která jednou úspěšně pohřbila myšlenku VÚSC vytvořením značného množství zcela nefunkčních krajíčků. Dvě mouchy jednou ranou: nedecentralizovat a přidat funkcí. To je asi taky fakt.
Na Přerov mají jezdit rychlíky po hodině.
Takže letos jezdíme s přestupem, příští rok Pardubický kraj řekne, že jezdit Česká Třebová - Svitavy je zbytečné, že cetující do Brna mohou použít Os, tak se bude jezdit jen Brno - Svitavy. Pak začne ubývat cestujících i v Os BNO-SVI, protože nebudou mít přestup dál na sever. A tak se řekne, že je to zbytečné a Os se zkrátí třeba jen do Blanska. A tak bude pokračovat postupný útlum regionální dopravy. Na trati zbyde pak jen R a EC, které jsou podnikatelským zájmem, či z objednávky státu.
A takto to bude postupně pokračovat na pomezí ostatních krajů.
Tohle opravdu NENÍ chyba ČD! To samé by se stalo, i kdyby tam jezdil nějaký soukromník. Protože on jezdí to, co mu kdo zaplatí...
Vidím jediné řešení, kdo máte problém, tak ihned zítra vstaňte běžte provést na krajském, městském, obecním úřadě defenestaci.. Tam máte tu škodnou, kterou je třeba odstranit! Zastupitelé jsou přeci vašimi zaměstnanci!
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











