..: Deklarace SŽDC se Zlínským krajem :..
754 Zlín – Plnění priorit v modernizaci železniční infrastruktury a dopravy v regionu, které vyplývají z deklarace podepsané v roce 2005 mezi Zlínským krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hodnotili na společném jednání zástupci obou institucí. V rámci realizace jednotlivých záměrů deklarace bylo v kraji například v posledních dvou letech opraveno 9 železničních přejezdů za více než 70 milionů korun nebo při rekonstrukci výpravní budovy v Uherském Hradišti vzniklo díky městu parkoviště pro zhruba dvě stovky automobilů. Mezi priority obou stran pro další roky patří například rekonstrukce, zkapacitnění a elektrizace trati Otrokovice – Zlín a navazující etapy do Vizovic. Dále modernizace železniční stanice v Kroměříži, která by měla stát asi 485 milionů korun, nebo zapojení průmyslové zóny Holešov a elektrizace i zkapacitnění trati Kojetín - Hulín – Valašské Meziříčí. Zároveň budou pokračovat rekonstrukce dalších přejezdů a drobné technické úpravy tratí. Železniční síť ve Zlínském kraji zahrnuje 358 kilometrů tratí, 119 železničních stanic a zastávek. Osobní doprava je vedena téměř všemi významnými sídly a je dostupná pro 78 měst a obcí, což představuje 70 procent obyvatel.

zdroj:kr-zlinsky.cz/vismo/


Payus Poslat mail autorovi | 9.11.2006 (10:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.11.2006 (12:54)  
Trať Otrokovice-Zlin měla být zdvojkolejněna a elektrifikována už dávno. Namísto trolejbusů mohla jezdit vlakotramvaj (třeba upravená KT8). Tím by se odstranil problém veřejné dopravy stojící v zácpě. Peníze by se jistě našly, jen chtít.
AD náročná novostavba Vizovice-Val.Polanka: železniční spodek je z velké části hotov. Krom malých mostků chybí viadukt v Jasenné, což je jedíná náročná stavba.
registrovaný uživatel Petr-K 
09.11.2006 (12:43)  
Ja bych tipnul ze jim jde vlakotramvaj.
09.11.2006 (12:43)  
Co se prodloužení úseku Vizovice-Val. polanka (Vsetín) týče - nebyla už cást projektu vybudována za dob Tomáše Bati? Myslím tím náspy a pár mostů.
09.11.2006 (12:08)  
To jsem si taky přesně říkal. Když budovali tu přeložku tak jsem myslel že je to počátek té elektrifikace nebo zdvoukolejnění, nevěděl jsem o té silnišní přestavbě, nebydlím tu ve Zlíně dlouho. Doufám, že to nějak vyřeší. Fakt je, že je potřeba kapacitnější silnice (jinak exne MHD Zlín - Otrokovice ve špičkách) ale je potřeba aj dvoukolejka nebo místo na křižování, pokud chtějí posílit dopravu po železnici. Otázka je, sice hodně budoucí, co by tu pak jezdilo, kdyby Otrokovice - Zlín střed bylo elektrifikované.
09.11.2006 (11:25)  
Ad "rekonstrukce, zkapacitnění a elektrizace trati Otrokovice – Zlín a navazující etapy do Vizovic": Tím je myšleno asi nějaké torzo projektu el. trati Otrokovice - Val. Polanka. Tam se mluví o zdvoukolejnění úseku Otrokovice - Zlín střed. Ovšem po "rekonstrukci" silnice I/49 tato zabírá ve stísněných úsecích (malenovická křižovatka, Louky, Prštné) rozhodující část volného prostoru. Otázkou tedy je, o čem se tam ti pánové vlastně bavili. Elektrifikace totiž nemá cenu bez propojení s tratí 280 a to zase obnáší náročnou novostavbu trati Vizovice - Val. Polanka. Bohužel, v posledních 15 letech se pro dopravu do Zlína investovalo převážně do silnic (I/49, obchvat Otrokovic) než do železnice (jedna přeložka vynucená rozšířením silnice) a nic nenasvědčuje, že by se něco mělo měnit.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko