České Budějovice - Komfort jízdy vlakem z Českých Budějovic do Českých Velenic a následně až do Vídně zvýší bezmála miliardová investice v souvislosti s elektrifikací zmíněné trasy, která by měla být dokončena v roce 2007. Přínosem poměrně rozsáhlé akce je nejen zkvalitnění železniční dopravy a zkrácení jízdních dob, ale i snížení škodlivých vlivů železničního provozu na životní prostředí. Letos probíhají práce především na trakčním vedení a přeložkách sítí firmy Telefonica. Nově elektrizovaný úsek je jednokolejný se čtyřmi mezilehlými stanicemi v Nové Vsi, Borovanech, Jílovicích, Nových Hradech a šesti zastávkami v Nových Hodějovicích, Trocnově, Radosticích, Hluboké u Borovan, Petříkově a Vyšném.
Kompletně by měla být trasa o délce 49,2 kilometru dokončena koncem příštího roku. Bude na ní třeba postavit 1.094 trakčních stožárů a upravit i dva silniční mosty v Českých Budějovicích v Mladém a u zastávky v Trocnově. Zapotřebí bude také nově udělat například železniční svršek a nástupiště. Stavební úpravy čekají také na 5 železničních přejezdů, 8 propustků, několik komunikací a vzniknou i 2 protihlukové stěny. Přínosem pro dopravu bude rovněž nové elektronické zabezpečovací zařízení ESA 11, které nahradí dosavadní elektromechanické. Stavědla budou centrálně ovládána z Českých Budějovic. V případě poruchy z technologických pracovišť v Českých Velenicích a krajské metropoli. Realizovat investici za 908.745.000 korun, která byla už dlouho zahrnuta do Programu rozvoje územního obvodu Jihočeského kraje, se podařilo zejména díky úsilí vedení Jihočeského kraje, představitelů Euroregionu Silva Nortica, ale i díky podpoře SFDI a SŽDC. Na ni mají navázat výstavba napájecí stanice a výrazné úpravy železniční stanice v Českých Velenicích, kde však zatím o termínech nepadlo konečné rozhodnutí.
zdroj: MD ČR, Právo

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Luxian: Nechci mlžit, ale myslím že maximální rychlost má být 100 nebo 110 km/h. Kromě toho se má brzy elektrizovat i trať Veselí - Velenice, kde se má snad koridorizovat až na 140 km/h.
Z ČB do Rakouska tímto směrem (přechod Halámky) projede denně průměrně jen 4000 vozů, což je jedna z nejméně frekventovaných komunikací v celé ČR :-) A to je tam plno kamionů, které se na železnici jen kvůli elektrizaci tratě nepřesunou ;-)
To tu silniční dopravu tedy likvidujeme...
Každopádně pozitivní minimálně bude to, že se opět ušteří na pracovních silách díky centrálnímu ovládání z Budějovic. Neví mimochodem někdo, s jakou se počítá maximální rychlostí na trati? Jedná se o podobnou modernizaci, jako z Ostravy do Opavy, tedy prakticky koriorových parametrů?
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











