Jižní Čechy - Prakticky každý vlak, který dorazí z Prahy do jižních Čech po železniční trati do Českých Budějovic, nedodržuje zhruba poslední rok jízdní řád. Už v Táboře mívají některé rychlíky zpoždění deset až patnáct minut. Stejně tak na cestu z jihočeského regionu do Prahy si pasažéři vlaků musí vyhradit více času. Důvodem je už loni zahájená výstavba nové železnice, kterou odborníci nazývají IV. železniční koridor. Výstavba se loni posunula od Prahy až k Benešovu.
"Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku," oznamuje pravidelně hlas v jihočeských stanicích z reproduktorů.
Dopravní poradce jihočeského hejtmana Ivan Študlar vysvětlil, že za zdržením "jihočeských" vlakových spojů stojí práce na koridoru mezi Říčany a Stránčicemi,kde je teď v provozu jen jedna kolej. Stavba IV. železničního koridoru se s prvními jarními měsíci roku 2007 dostane i do jižních Čech, konkrétně do úseku Doubí u Tábora - Tábor. Budovat se začne druhá kolej takzvaně na zelené louce hned vedle současné osy tratě. Státní fond dopravní infrastruktury tu počítá s masivní investicí 1,5 miliardy korun.
Úřady už na tento úsek přes Planou nad Lužnicí vydaly stavební povolení, České dráhy předaly staveniště vybrané firmě. "V prosinci dohodneme harmonogram prací, budou známy i rozsáhlejší výluky vlaků," uvedl nejvyšší zástupce ČD v Jihočeském kraji Jiří Kafka, který podotkl, že jízdní řády na příští rok zohlední vliv stavebních prací.
Průměrná doba jízdy mezi Prahou a Českými Budějovicemi se protáhne na dvě hodiny 45 minut. Současný průměr činí dvě hodiny 30 minut. Nové železniční spojení se stošedesátikilometrovou rychlostí vlakových souprav mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí má být hotovo do roku 2016. "Takové je vládní usnesení z prosince roku 2001," uvedl Študlar, který podotkl, že stále ještě zbývá určit vedení tratě kolem Hrdějovic u Českých Budějovic. Zatímco ministerstvo dopravy se přiklání k východní trase blíže k budově Makra, obec a kraj upřednostňují variantu, kdy koleje obkrouží Hrdějovice západním směrem v místě tamního lomu s využitím výhybny Nemanice na plzeňské trati.
zdroj: Českobudějovický deník
| 11.11.2006 (22:05)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










