..: Cesta z Ostravy do Prahy: nabídka bude bohatá, závod může začít :..
680, ŽP Ostrava - Bitva o cestující mezi dopravci na trati mezi Ostravou a Prahou se přiostřuje. Poté, co soukromá firma Railtrans potvrdila, že od zavedení nového jízdního řádu 10.12. nasadí denně na trať mezi Ostravou a Prahou osm párů svých "levných" rychlíků, České dráhy přišly v posledních dnech s několika cenově výhodnými nabídkami ve svých spojích. Připočítáme-li k tomu, že mezi Ostravou a Prahou jezdí také autobusové spoje společnosti Student Agency a dalších dopravců, cestující si budou mít od prosince opravdu z čeho vybírat.

Student Agency, SAZ Ostravy do Prahy vyráží v současné době v pracovní dny osm "žlutých" autobusů společnosti Student Agency, které nabízejí spojení mezi oběma městy za 250 korun. Dva autobusové spoje v každém směru jezdí také u společnosti Capital Express s plným jízdným za 290 korun. Z Ostravy vyjíždí do Prahy také spoj společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, u něhož plné jízdné činí 260 korun.

S podobnou cenou chce od prosince přijít také železniční společnost Railtrans. Cena jednosměrné jízdenky z Ostravy do Prahy a naopak bude ve druhé třídě stát 240 korun.¨Tyto rychlíky pod označením RT Express pojedou osmkrát denně v každém směru. S novou nabídkou přicházejí také České dráhy. Jednosměrná jízdenka ve vlaku bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, ale s použitím In-Karty jen 260 korun. ČD navíc od 10. prosince přinesou možnost cestování mezi všemi krajskými městy za jednotnou cenu 140 korun (pro většinu cestujících mezi krajskými městy je to však zdražení), a to v rámci služby eLiška, což je spojení internetového prodeje, platby platební kartou a stanoveného počtu míst. Od stejného data začne také platit zvýhodněné cestování na spojích SC Pendolino, kde cena pro držitele čipové karty In-karty/Rail plus bude začínat na ceně 226 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 15.11.2006 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
16.11.2006 (1:49)  
to M: No dobre, neni to jidlo:) Ale vem to tak, kdyz clovek nejezdi kazdy den a tak nema kdejakou slevu. No a potom SA vyjdou pomerne levne, navic clovek dostane tech par drobnosti, ktere SA prd stoji, jenze cloveka potesi, citi se stredem pozornosti a dobre. CD z nej vytahnou dvakrat vic jako ostatni a za nadstandart povazuji to, ze funguje zachod a vlak je uvnitr osvetlen. Ja osobne fandim vic vlakum, ale staci koukat kolem a jde videt, ze SA to umi. Uzasna byla jejich akce za 100 do evropskych mest.
registrovaný uživatel M 
16.11.2006 (1:35)  
Fiha, asi se nekdy budu Praha-Ostrava v buse svest. Sice asi zkolabuji, protoze nebudu citit zada (cerstve za sebou mam Brno-Karlovy Vary) ale kdyz je tam ta mila stevardka (ktera u mne stravi celkem asi 40 sekund) a jsou tam ty filmy. Jako to je k nezaplaceni. Mimochodem - co tady "vsichni" mluvite o jidle v SA? To by me fakt zajimalo. Jako mam to brat tak, ze jidlo = Vlnky pri vystupu? Teda chran buh, nerikam, ze je to neco sptaneho. Jen se ptam, jestli tohle je to "jidlo"...

Petr - krasne vystizeno (vcetne toho Liberce)
16.11.2006 (0:25)  
Ano, CD se zlepsuji, a to i diky tlaku autobusove a ted uz i vlakove. Ne nahodou eLiska prisla s takovou cenoua ted. Kdyz se opravdu vyplati hlavne na spojich do Ostravy a Prahy, tudiz je konkurenci RT. Co se tyce pohodli, to je subjektivni, kazdmeu vyhovuje neco. Ale SA jednoznacne nabizi nejlepsi pomer cena/sluzby. Pohodlna rezervace, prijemny personal, plno bonusu. Napriklad znamy jel na trase Jihlava - Brno za 50kc a v pdostate dostal veci }noviny a jidlo} za 25kc. Ano autobusem nejedu kvuli filmum a jidlu. Ale kdyz mi SA nabidnou zabiti casu filmem a jeste s urcitou moznosti volby, jidlo v cene a cteni k tomu v kombinaci s pohodlnym nakupem jizdnich dokladu. A to za cenu podobnou konkurenci, tak je to konkurenceschopna nabidka. Proste nekdo umi a nekdo jiny (CD) jen cumi. Dukazem, ze tomu tka je, je to, ze se konecne i CD rozhoupaly a sve sluzby a pristup zlepsuji. A to je prece cilem. Ne niceni jendoho dopravce druhym, ale zdravy konkurencni boj, ktery vede ke zlepsovani sluzeb. Nechci aby RT, SA, Viamont ci Connex CD znicili, ale aby se diky konkurenci pretvorili na kavlitni a moderni dopravni spolecnost, kterou stale jeste nejsou.
16.11.2006 (0:23)  
Jsem rád, že se naplno projevuje význam konkurence. Teď už to jenom chce, aby všichni jezdili (pokud budou moct) RTE, aby naše dráhy konečně pochopily, zač je toho v hospodářské soutěži loket.

to ČD4Never: žluťáci neskončí; a to z jednoho důvodu - Vančura nedopustí prohru. Stejně jako byl schopen v Liberci financovat tu linku de facto zadarmo, jen aby zruinoval ČSAD, bude to tady provozovat dál. A nebo koupí RT :-)
registrovaný uživatel Bobr 
15.11.2006 (23:20)  
kvalita spojení, čistota vozů, vlakový personál (i přes obrovské zlepšení ČD za poslední 5 let)
registrovaný uživatel Bobr 
15.11.2006 (23:18)  
Cena, kvalita, čistota.
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
15.11.2006 (22:48)  
Tak to by mě zajímalo v čem tedy ti ostatní dopravci zajišťují oproti ČD kvalitnější služby...
registrovaný uživatel Bobr 
15.11.2006 (22:22)  
ČD4ever: Není důvod spolupráce SA a ČD. Vyjadřujete se zde zcela nesprávně, neboť ČD nedokáží využít konkurenčních výhod, narozdíl od jiných dopravců. ČD nemohou vzhledem ke stavu infrastruktury nabídnout vždy konkurenční dobu přepravy, mohou jen nabídnout nízké (možná až "dumpingové") ceny. Váš názor je hodně podobný mému, když jsem byl na ZŠ a SŠ a myslel jsem si, že ČD jsou nejlepší a všechny ostatní druhy dopravy zrušit, avšak realita je zcela jiná. Pokud by se dokončila liberalizace trhu železniční dopravy, je velice pravděpodobné, že ČD budou "zničeny" ostatními dopravci, kteří nabízejí kvalitnější služby.
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
15.11.2006 (22:09)  
Ješte k ČSAD Ústí n. Orlicí:

Srovnávat s Pendolinem nebo SA je úplně mimo, protože tato linka je pro úplně jiné cestující.
Touto linkou jsem absolvoval cestu Ova-Pha a mohu potvrdit, že vozí frekvenci z Opavy, Brutnálu a Šumperka do Hradce Králové a z Hradce se zaplní do Prahy.

Capital Express zaplňují lidé zejména z FM a NJ směr Brno / Praha. Vzhledem ke vlakovému spojení NJ a FM s Prahou bych taky vlakem nejel...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
15.11.2006 (22:03)  
Proto ČD4ever
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko