..: Spolupráce ČD a ČSA bude pokračovat :..
ČD+ČSAPraha - Dne 11.12.2005 byla zahájena spolupráce národního leteckého přepravce ČSA s národním železničním přepravcem ČD a obě společnosti začaly provozovat tzv. codesharové spoje SC Pendolino, které zajišťují dopravu na tzv. severní větvi v relaci Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava. Do začátku listopadu t. r. využilo přibližně 700 cestujících s letenkami výhody této spolupráce. Předseda představenstva a generální ředitel ČSA Radomír Lašák se během jednání s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Josefem Bazalou shodli na prospěšnosti této spolupráce pro obě strany. Zároveň budou usilovat o možné rozšíření na nový spoj SC Slovenská strela zajišťující spojení české a slovenské metropole.

Spolupráce ČD a ČSA využily průměrně 2 osoby denně

Rezervace a prodej cestovních dokladů na jednotlivé spoje byly zahájeny jak ČD tak i ČSA v pondělí 7.11.2005. Díky společnému provozu vlaků SC Pendolino se Olomouc a Pardubice staly novými destinacemi s pravidelným spojením ČSA. Spolupráce mezi ČD a ČSA je historickým momentem pro celý sektor dopravy v České republice. Obdobná spolupráce má obdoby pouze v západoevropských zemích, jako jsou Belgie, Francie, SRN či Švýcarsko. V rámci středoevropských států je Česká republika první zemí s tzv. codesharovou spoluprací mezi národním železničním a leteckým dopravcem. Společné nabídky ČD a ČSA využilo v prvním spoji SC Pendolino SC 502/OK 4003, který vyjel z Ostravy jako první v den své premiéry, celkem 7 cestujících.

Každým spojem SC Pendolino cestuje průměrně 126 zákazníků

SC Pendolino Během 11 měsíců provozu využilo služeb SC Pendolino více než 500.000 lidí. To odpovídá zhruba 45 tisícům cestujících v rámci 1 měsíce, 1.515 osob využilo služeb denně a to znamená, že jedním spojem SC cestuje průměrně 126 lidí (celková kapacita jednotky je 333 míst). České dráhy utržily na jízdném 200 milionů Kč a soupravy najely celkem 1.400.000 km. Podle tiskové zprávy ČD vzrostl počet cestujících na relaci Ostrava - Praha o 30%.

zdroj: Tisková zpráva ČSA, Železničář


CSPSV | 16.11.2006 (20:44)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.11.2006 (22:11)  
CSPSV: No tak to je hustej joke teda :-D. Koukam že Slováci uměj šetřit :-))
Registrierter Benutzer CSPSV 
16.11.2006 (21:59)  
Zájemcům doporučuji, aby se podívali na www.scpendolino.sk, o kterých se píše v tiskové zprávě. Myslím, že se stránky povedly:-)
16.11.2006 (21:41)  
Tak to sem Ondrůje podcenil :-D, taky mě to mohlo trknout
Registrierter Benutzer CSPSV 
16.11.2006 (21:32)  
Crash151: Zdání klame - článek v Železničáři napsal Ing. Aleš Ondrůj. Tisková zpráva ČSA je z roku 2005 (jen pro kontrolu údajů). Buďte tedy bez obav - k newse jsem čerpal z tiskovek ČD Ondrůje (2006) a Šťáhlavského (2005) i tiskovek ČSA Novotné (2005) - nyní Hupáková. Jen pro upřesnění - na ČSA jsem psal 2x e-mail, zda poskytnou údaje o počtu osob, které využívají ČD/SC+ČSA - ani jednou odpověď nedorazila. Na ČD jsem je nechtěl ani takovou věcí otravovat...
16.11.2006 (21:22)  
Docela mě překvapuje, že to neni tisková zpráva ČD, čili že pod tim neni podepsanej náš známeje tlučhuba :-)). Jinak k tý rychlodráze, to že by tam pinďa moh jezdit je jenom takovej bonus, tady by mělo jít hlavně o kvalitní napojení letiště na centrum Prahy, za což nepovažuju ani stávající stav ani metro, který je už takhle ve špičkách tak narvaný že z něj pomalu lidi vypadávaj i těma titěrnejma okýnkama :-D. A v neposlední řadě by taky mělo jít o nás ubohé kladeňáky, páč rozhodně nezanedbatelný počet obyvatel největšího středočeského města dojíždí do Prahy jak za zaměstnánim tak do škol, bohužel větší část toho odvezou busy a to z prostého důvodu že většinou novejm karosám, občas i klimatizovanejm se s 810+010 nebo 714+021 nedá konkurovat, jediný vlaky, který jsou relativně konkurenceschopný jsou rychlíky vedený 854. na druhou stranu vlaky sou taky natřísklý, páč busy to prostě nepobíraj. Rychlodráha by hodně vyřešila
16.11.2006 (21:20)  
Jen tak na okraj: Přepravce je podle zákona osoba využívající služeb dopravce. ČSA i ČD jsou dopravci.
16.11.2006 (21:18)  
Už dnes by mohlo jezdit dejme tomu se dvěma "zamračenými" z Libně přes Bubny do Ruzyně a "Airport Express" by nemusel jezdit přes půl Prahy, ale jen z nádraží k letišti :-))).
16.11.2006 (21:17)  
Já nevím, mně vychází průměrná obsazenost cca 38 % a to je podle mne málo¨. S tou Ruzyní je to fajn nápad, ale asi neuskutečnitelný.
Registrierter Benutzer happy 
16.11.2006 (21:02)  
to je průměrná obsazenost 50%.No na jedinečnou relaci v čr je to celkem chabé.Jinak ,kdyby byla rychlodráha až do Kladna přes Ruzyni,tak by Pindi mohly jezdit už z Ruzyně.Myslím ,že by to bylo víc než přínosné
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko