Košice - Od 10.12.2006 se zkrátí jízdní doby dálkových vlaků, které spojují Českou a Slovenskou republiku. Ve směru do Bratislavy se zkrátí jízdní doba vlaku SC Slovenská strela oproti stavajícímu EC o 20 minut. Ve směru do Žiliny a Košic se zkrátí jízdní doby vlaků EC až o 45 minut kvůli nové trase v úseku Hranice na Moravě - Žilina přes Valašské Meziříčí, Vsetín a Horní Lideč. Jedná se o spoje EC Fatra a Hradčany (Praha - Žilina) a EC Košičan (Praha - Košice). Cesta z Prahy do Žiliny bude trvat 5:20 hod. a mezi Prahou a Košicemi 8:17 hod. (nyní 9:04). Kvůli jiné trase dálkových vlaků budou na trase Žilina - Čadca - Český Těšín - Ostrava-Svinov - Bohumín zavedeny nové rychlíky.
Jadran bude jezdit denně
V letní sezóně - od 22.6. do 7.9. - bude jezdit autovlak Jadran denně mezi Prahou, Bratislavou a Splitem, přičemž bude provozován ve spolupráci ČD/ŽSSK. Z Prahy bude Jadran vyjíždět v 7:54, z Bratislavy ve 13:41 a do Splitu přijede v 5:45 následujícího dne. Z Chorvatska se bude vracet večer a druhý den přijede do Bratislavy a Prahy. Autovlaky mezi Českem a Slovenskem budou nadále celoročně provozovány na spojích Cassovia (Košice - Praha) a Šírava (Poprad-Tatry - Praha).
Noční rychlík Galileo Galilei
Od nového jízdního řádu začne jezdit noční rychlíkový spoj Galileo Galilei s vozy 1. a 2. třídy (Bratislava - Praha - Drážďany / Františkovy Lázně), lůžkovými (Budapešť - Bratislava - Praha - Drážďany / Košice - Drážďany) a lehátkovými (Budapešť - Bratislava - Praha - Drážďany). Zaveden bude také vlak IC Moravia spojující Bohumín, Ostravu a Přerov s Bratislavou.
zdroj: Tisková zpráva ČD

Johannes Kepler bude EN už z Prahy - podle JŘ
Galileo Galilei až od Schona Grenze.
Ad zrýchlenie EC na Slovensko: chválim a teším sa, že Žilina-Olomouc pôjde pod 3 hodiny, Celkom ma teší aj večerńé EC na Žilinu. Škoda len celkovej redukcie spojov, teda pokles zo 6 na 4 denné priamy vlaky v tejto relácie (viem, že som asi príliš vyžraný, ale toto zamrzí...)
Josef Petrák: tuším, že EN bude Johannes Keppler a nie Galileo, hoci aj ten bude mať slušnú súpravu. Na relácii Blava - Praha (- FL) sa ani neoplatí brať 1. triedu v Ačku, ale radšej sadnúť do Beeru.
Čítal som aj niečo o tom, že ZSSK chceli EuroNight z Vihorlata, ale ČD nesúhlasili. Nakoniec Vihorlat úplne padol, ale mohlo to byť zaujímavé (WLABmee61 ČD a WLABmee62 ZSSK...)
S tím Krumlovem, atd. bude asi problém, že nejsou vozy.
Na EuroNight by se měli převést Chopin, Silesia, Kopernikus a také Gallileo Gallei. U R 376 nevím, kde by sehnali na relaci Bratislava - Praha sedací vozy místo A, B ale Silesie by je mohla přebýrat od EC 108/109.
Ať mi někdo vysvětlí proč nejezdí přímý R,Ex,IC nebo EC Pha-ČB-ČKrumlov.Já vidím EC plné cizinců hlavně japonců a nechápu proč 2 nejatraktivnější města ČR nemají odpovídají spojení.
Problém je, že když něco má soupravu z bývalého expresu, tak kde je najednou ten posun kvality směrem k IC. To je, jako by i z Ex 520 udělali IC a nechali tam to, co tam má předpisově jezdit - Bg, B(xxx.x) nepočítám.
To Crozz) On ten název je pro rychlík nezvyklý, ale když on je to za hranicí Německa vlak EuroNight, pak už není čemu se divit - leda tomu, proč nejede jako EN už z Prahy hl.n., když se tam zbaví A/B/BDs balastu.
K těm cenám bych měl jedno porovnání. PKP IC, místa do singlu stojí 2200 Kč ...
Je to nový vlak kategorie IC.S tím se počítá že bude mít publicitu...to že nejede přes Prágl,tak už to je podle tebe obyč rychlík?
Spíš mě u Moravie štve,že nemá vagón na kola/kočárky,takže když pojedu s juniorem,musím přestupovat
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











