..: Výluka skončila, vlaky z Ostravy do Opavy zase jezdí :..

811.026-4 Olinečka na křižování v Mníchově LehotěOstrava - První vlak po téměř dvou letech vyjel z nádraží Ostrava-Svinov směr nádraží Opava-východ ve středu ve 23:39 hodin, do Opavy pak dorazil třináct minut po půlnoci. "Náhradní autobusová doprava se ruší, všechny spoje jezdí podle platného jízdního řádu," vysvětlil včera mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Opavské nádraží ještě není zdaleka hotové. Včera probíhaly dokončovací práce, aby mohly vlaky do Opavy jezdit. "Dodlažďuje se jedno nástupiště. Nový podchod zatím otevřen nebude, místo něj bude provizorní lávka přes koleje a na příští rok nám zůstane zastřešení dalšího nástupiště, dodělání nástupiště u budovy a nová fasáda na výpravní budově", řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opava východ Jiří Valeček. Už teď je však opavské nádraží k nepoznání. Vyrostlo zcela nové nástupiště a podchod, jiný je i vestibul, který byl rekonstruován podle stavu z počátku minulého století, a to včetně historických maleb. Do prosince do něj nainstalují i světelné tabule s informacemi pro cestující. Později pak přibude obchod, trafika či občerstvení.

CityElefant Kromě Opavy je rozsáhlá modernizace a elektrizace trati mezi Opavou a krajským městem hotova. Stála zhruba dvě miliardy korun a mimo jiného zahrnovala i opravu pětapadesáti mostů a propustí, výměnu štěrků, kolejiště, výhybek či semaforů nebo nová nástupiště. Opravily se i nádražní budovy. Naopak z nádraží zmizeli výpravčí, všechny vlaky mezi Ostravou-Svinovem a Komárovem se teď totiž řídí dálkově z ostravské centrály. Na 29 km dlouhém zrekonstruovaném úseku se zvýší rychlost, propustnost a bezpečnost vlakové dopravy, zkrátí se jízdní doba, sníží prašnost, hlučnost a množství exkhalací. Cílem úprav bylo zvýšit traťovou rychlost na 100 km/h. Pro vlastní elektrifikaci bylo třeba vybudovat trakční a napájecí vedení, měnírnu u opavského východního nádraží a také doplnit dispečerskou řídicí technku. Modernizována byla i silnoproudá technologie a rozvody včetně osvětlení a elektrického ohřevu výhybek.

zdroj: Moravskoslezský deník, SŽDC - Česká republika v evrospském železničním systému


Payus Poslat mail autorovi | 17.11.2006 (22:51)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.11.2006 (10:28)  
"výhybek či semaforů nebo nová nástupiště" Jakých semaforů??? Odkdy máme na železnici semafory? :-)
Registrierter Benutzer Tom  mail  
18.11.2006 (10:21)  
to 3424 už nejezdí z Těšína 163 + Bdt nebo Bt??
Celý rok to tak jezdilo...
18.11.2006 (9:58)  
... ve Svinově.
18.11.2006 (9:58)  
Třeba u 3424 se musí z 460/471 přestoupit do Bt/Bdt283+753.
18.11.2006 (9:53)  
Doufám, že i zbytek bude brzy hotov a vše se vrátí do starých resp nových kolejí. Nádraží všem přeji a snad najdu koncem roku čas abych se tam podíval. Doufám, že se najde pár nadšenců a brzy nám poskytne fota, hlavně nějakou pěknou stanicovku.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
18.11.2006 (9:51)  
motorový
18.11.2006 (8:30)  
a ten vlak po dvou letech byl elektricky nebo motorovy?
Registrierter Benutzer Crozz  mail  
18.11.2006 (0:44)  
tohle by chtelo vsude
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko