Ostrava - Po dokončení elektrizace železniční trati Opava východ - Ostrava práce dále pokračují na trati z Ostravy do Frýdku-Místku. Úsek Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je podle náměstka hejtmana Pavola Lukši nejvytíženější tratí Českých drah, a to je jeden z důvodů, proč je nutné ji zmodernizovat. V pořadníku elektrizací tratí na Ostravsku ještě čeká úsek na další "frýdecké" větvi 322 přes Nošovice včetně výstavby nové zastávky Nošovice. Tento úsek je mimo jiné součástí vládního usnesení k výstavbě automobilky Hyundai, ale tam se počítá se začátkem nejdříve na podzim roku 2008, a už teď je jasné, že se spuštěním provozu automobilky trať kompletně elektrifikována nebude.
V úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice práce na elektrifikaci trati již probíhají, měly by skončit v listopadu 2007. Úsek z Ostravy-Kunčic do Frýdku-Místku je již součástí další stavby, a to takzvané "Optimalizace trati Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Český Těšín", včetně optimalizace železniční stanice Český Těšín. Úsek Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice je dvojkolejný, takže náhradní autobusová doprava tam nebude nutná, jako tomu bylo na jednokolejce z Ostravy-Svinova do Opavy. "Možná ale bude na krátký čas, po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum, zavedena, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí", uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha.
Úsek z Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je sice dvojkolejný, ale jen do Vratimova, dále je již pouze jednokolejný. Výstavba dalšího úseku přes Paskov se již bez náhradní autobusové dopravy neobejde. Minulý týden skončila dlouhodobá výluka trati Opava východ - Ostrava-Svinov, ale zatím jezdí na této trati klasické vlakové soupravy vedené motorovou lokomotivou. Od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, již chtějí České dráhy nasadit na tuto trať také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 CityElefant.
zdroj: Moravskoslezský deník
| 21.11.2006 (22:43)
Adam: To víš, 860 003 bude další z čecháčků, kteří v životě na Ostravsku nebyli, a tak mají zdejší města za vylidněné dědiny. Proberte se ;o) ! Nemůže všechno super jezdit u Vás. Ano, řazení 810+010+010+810 asi není na trasu z Prahy do Kralup ideální, ale to není problém Ostravy - to si čeště s krajem a ČD. Ostravsko bude rádo za dvě fungl nová vozidla...nemusí přece všechno končit v Praze.
Složení vozového parku na severu moravy je průměrně dvacet let staré - 460, 163, 754, 749, 751, 810, 842...čili nějací dva sloni nás sice nevytrhnou, ale určitě budou u cestujících budit minimálně ten dojem, že se na ně nezapomělo ani na "konci světa". Proto mě ublížené stížnosti středočechů zvedají ze židle...
To bude nejaky error.
860 003: Nova zadratovana trat logicky vyzaduje elektricky hardware namisto dieselu. Nezadratovalo se to proto, aby tam i dal jezdily berty.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










