Praha - I když knižní verze Jízdních řádů 2006/2007 je v železničních stanicích již delší dobu, depeší byl vydán zákaz prodeje nových řádů, který má začít oficiálně od 23.11.2006 (dnes se konala oficiální tisková konference ČD). Cena zůstává nezměněna - 60 Kč včetně DPH. JŘ 2007 bude platit od 10.12.2006 do 8.12.2007 a v době jeho platnosti proběhnou 2 změny (4.3. a 10.6.2007). Na titulní straně nového řádu je fotografie jednotky Regionova s logotypem Zlínského kraje. Na poslední straně je reklama s mottem: Pendolino - vaše rychlá volba. Zde však marketing úplně nevyšel, neboť udává jízdní dobu spojů SC Pendolino mezi Prahou a Pardubicemi 56 minut a mezi Prahou a Olomoucí 2:21 hod. Vysvětlení následuje - součástí každého jízdního řádu je přehled změn za tisku (ať žije přelepování), který se týká i spojů SC Pendolino s opravenými údaji (Praha - Pardubice za 53 minut, Praha - Olomouc za 2:15 hod.).
Místenka pro skupiny bude dražší
Od 10.12. zdraží místenka pro skupiny nad 10 osob. Ta bude místo dosavadních 10 Kč stát o 5 korun více. Nemění se výše příplatku IC/EC, naopak zlevňuje místenka SC pro držitele In-karet z 200 na 86 Kč, naopak zdraží místenka pro mezistátní vlaky na 86 Kč pro ty, kdo nejsou držiteli zákaznických karet ČD. U vnitrostátních místenek bude cena jednotná - 30 korun. U jízdného SC došlo k rozšíření o 1 pásmo v rozmezí 401 - 500 km za 700/600 Kč (obyčejné jízdné v 1. a 2. vozové třídě). Žádným překvapením není také zdražení při cestách nad 40 km (např. pásmo 351 - 400 km z 260 na 297 korun s In-zákazník či 212 Kč oproti 182 korunám s In-Junior). Dalším překvapením je možnost zakoupení aplikace In-Gold s platností nejen 1 rok, ale i 3 a 1 měsíc a dokonce i 1 týden. A to za tradičních 22 tisíc a následně 7.200, 2.700 a 810 korun. Poslední tři aplikace až ode dne vyhlášení... Zároveň lze dokoupit u aplikace In-zákazník i 1 den za 0,60 Kč, vždy však do konce platnosti In-karty.
Lehátka zlevní, lůžka zdraží
Zlevnění se týká i lehátkových a lůžkových příplatků ve vozech ČD a ŽSSK. Lehátkový příplatek v 6místném oddílu bude stát nově 80 Kč (nyní 90), ve 4místném oddílu 120 Kč (nyní 135), lůžko Tourist 132 Kč (nyní 148), lůžko Double 200 Kč (nyní 224) a lůžko Single 462 Kč (nyní 519). Upraveny byly i příplatky za ubytovací služby do ostatních zemí (vyjma Slovenska) - lehátkové příplatky zlevnily: lehátko(6) za 126 (dosud 141), lehátko(4) za 189 (dosud 212), lůžkové příplatky zdražily: lůžko T za 285 (dosud 256), lůžko D za 428 (dosud 384) a lůžko S za 998 (dosud 896). Zdraží také přirážka za porušení přepravních podmínek ze stokoruny na dvě stovky (např. cestuje-li cestující v povinně místenkovém vlaku bez místenky). Za překročení zákazu kouření budou dráhy účtovat přirážku až ve výši 500 korun. Díky podpoře cykloturistiky zlevní kombinovaný doklad pro jízdní kolo - 3denní ze 120 na 80, 5denní ze 160 na 120 a týdenní z 200 na 150 Kč. Na druhou stranu zdraží úschovné za každý uschovaný kus z 20 na 26 Kč. Stejnou částku zaplatí cestující i za přepravu jízdního kola, dětský kočářek bez dítětě a ostatní spoluzavazadla.
SONE+ s místenkou i ve spojích SuperCity na obou liniích
V rámci obchodních nabídek ČD bude pokračovat sleva Léto-26 platná od 21.6. do 21.9.2007 pro cestující mladší 26 let, i když dojde k určitým modifikacím. Úplně zmizela sleva PAJ, neboť se ČD zbaví posledních automatů na nádražích. Upraveny jsou i podmínky pro použití SONE+. Za 160 Kč bude možné cestovat v sobotu či neděli nejen v Os, ale i v Sp; za 360 Kč i ve vlacích kategorie R a Ex a po zakoupení místenek i ve spojích IC/EC/SC.
U kontroly a odbavení cestujících je v tištěné verzi JŘ nově zveřejněn odznak kontrolora ČD, který má modrou barvu s červeným nápisem ČD, stříbrný nápis KONTROLOR a stříbrnobílé logo ČD s orámováním. A perlička čeká na cestující zejména na spojích SC 509/512 SC Pendolino, u kterých je napsáno "na vlaku mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC". Nový jízdní řád také zohlednil zkrácení tarifní vzdálenosti mezi Tatenicemi a Hoštejnem o 2 kilometry, čímž je vzdálenost Praha - Ostrava-Svinov nyní 351 km (původně 353 km) a Praha - Olomouc nově 250 km (původně 252 km).
Pozn. autora: Tento článek bude průběžně doplňován.
zdroj: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád 2006/2007, úřední vydání ČD

SC: 200 kč klasika/86 kč s In-kartou
mezinárodní místenka: 86 klasika/30 kč s In-kartou
vnitrostátní místenka: 30 ve všech případech
Jen mi neni jasne, jak bude takovy prodej jednodenniho InGoldu vypadat. To prijdu 1.1. na nadrazi, vyplnim formular a zaplatim, dostanu papirek o zaplaceni, napriklad 18.1. budu jezdit "zadarmo" a nekdy v pulce unora si na pamatku budu moci nekde vyzvednout vyrobenou kartu? Nebo budou mit podobu dnesnich sitovek - tedy jako bezna jizdenka?
Dnes v letní sezóně každý dal s kolem dvacku a stejně to vlak zpožďovalo. Nechci vidět, jak se v tom zmatku budou ještě vracet drobné...
Nakonec mě je to jedno, pro mě denních 200km v jednom zátahu nepředstavuje problém, prostě to domů zpátky vždycky nějak dojedu. A rodiny s dětmi lačnící po cyklovýletu? Pojedou stejně jako dosud - autem.
Bože, kdo u ČD vymýšlí tyhle demagogické žvásty, které většinu lidí nutně na*erou ještě víc než to samotné zdražení? Copak cykloturistika je o tom, přepravovat se s kolem 3 (5, 7) dní neustále vlakem? Nechat se ráno po železnici přepravit s kolem, vyhnout se tak přeplněným dopravním tepnám kolem velkých měst, projet se krajinou někde za hranicemi rodného okresu a večer se pak třeba odjinud vrátit vlakem domů, tak toto zřejmě cykloturistika v pojetí managementu ČD není. To je naopak potřeba potlačit - nejprve loňským omezením platnosti jízdenky za zjednodušenou přepravu kola na jeden vlak, letos "úpravou" ceny o 30% nahoru. A tomu pak dát nálepku "podpora cykloturistiky"...
V každém případě 53 min = Vp 117,7 km/h, což už je docela mazec. Ale musím podotknout, že před dvěma lety to zajela se mnou mírně zpožděná Vindobona tažená 350 za 54 min! čímž téměř vymazala zpoždění, které měla na odjezdu z Pardubic.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











