..: Dráhy slibují ve východních Čechách lepší spoje a taky přibude vlaků :..
854Východní Čechy - Východní Čechy podle nového jízdního řádu čekají velké změny,většinou k lepšímu. Mezi Pardubicemi, Hradcem Králové, Trutnovem či Libercem přibude rychlíků, budou navíc méně často přepřahat a cesta bude o to rychlejší. Mají navíc jezdit v pravidelných časech. Například z Hradce do Prahy pojedou v taktu každou hodinu.

Dráhy však slibují mimo jiné i lepší spojení se světem pro Ústeckoorlicko, kudy zatím většina expresů na Prahu jenom projížděla. Snadnější cestování bude i do Brna, kde doposud převažovaly drahé EC spoje. Nárůst počtu rychlíků přitom nebude kompenzován úbytkem osobních vlaků. Údajně se má také zlepšit návaznost z Pardubic na Moravany i Přelouč. Nový JŘ však přinese taky negativa,které pocítí zejména obyvatelé vesnic mezi Novým Bydžovem a Chlumcem nad Cidlinou. Na této trati sice podstatně přibude rychlíků, ale naopak u nich už nezastaví ani osobní vlak. "Zastávky byly nevyužívané, do vesnic budou místo toho zajíždět autobusy," řekl Roman Moravčík z vedení drah v Královéhradeckém kraji.

Podle ČD cestování vlakem po regionu bude od prosince také o něco rychlejší. Třeba z Hradce Králové do Náchoda se lidé dostanou téměř o půl hodiny dříve než dnes, zrychlení spojů a někde dokonce i zvýšení počtu rychlíků pocítí rovněž obyvatelé Rychnova a Kostelce nad Orlicí. Také dojde k lepší návaznosti autobusových a vlakových spojů i v Pardubickém kraji. Trápení s dnešními nešťastnými přípoji by mělo odpadnout obyvatelům Novopacka. Takzvaný integrovaný dopravní systém, jehož snahou je skloubit železnici a autobusy v logický systém, bude rozšířen z Rychnovska a Náchodska do Trutnova a v létě dokonce až na Pardubicko.

Na žádné trati ve východních Čechách nebude narozdíl od loňska zrušena ani osobní doprava, přestože například úsek mezi Heřmanovým Městcem a Chrudimí je hluboce prodělečný. Lidem ze Svitavska se zase nelíbí, že do Brna už nepojede žádný osobní vlak. Budou muset přesedat v Letovicích, ale přípoje mají podle JŘ na sebe navazovat.

zdroj: Hradecký deník, Pardubický deník


Payus Poslat mail autorovi | 25.11.2006 (18:49)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.11.2006 (2:31)  
Payus: Já to nevyčítám tobě, prostě mi ten článek přijde jako když se pár lidí baví u piva, co se doslechli že bude v novém GVD nového. No a kromě Chocně tam patří i Česká Třebová, že, a to už jsme zase někde úplně jinde. Mně to nepřijde jako slovíčkaření, u vlaku se většinou bavíme ve kterých stanicích staví, a ne na území kterých bývalých okresů (ne)staví.
25.11.2006 (23:57)  
(omlouvám se, vypadlo mi slovíčko "nebyla")
25.11.2006 (23:56)  
Payus: Já jsem připravil newsku na úplně stejné téma, vybrána (avšak chápu, že to by byla asi nuda, kdyby bylo všechno ode mě). Ostatně můžeme porovnat a třeba se navzájem inspirovat, jak zpracovat to samé:-)...
http://atolix.wz.cz/vychod.jpg
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
25.11.2006 (23:47)  
Twix: a mmc,Orlickoústecko je tady bráno jako bývalý okres Ústí nad Orlicí,do kterého patří i Choceň...ale to nic,jsou lidi,co si potrpí ve slovíčkáření...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
25.11.2006 (23:43)  
Twix:aspon že mi snahu oceňuješ.Je to výcuc těchto dvou článku a když jsi tak lenivý,aby sis to našel sám,tak tady máš odkazy.Ty výrazy jsem si nevymyslel já,nýbrž ti hlavouni
http://hradecky.denik.cz/hradeckralove/zpravodajstvi_kraj_hk/HK20061124000013.html
http://hradecky.denik.cz/hradeckralove/zpravodajstvi_kraj_hk/HK20061124000004.html
25.11.2006 (23:00)  
Twix:Myšleno,že Ex není vyloženě ortodoxně Ex.V předpise D2 pod expresy jsou psané EC,IC,EN,Ex,tyto vlaky v Ústí nad Orlicí nestaví a jsem proto aby nestavěly i v budoucnu.EC,IC mají spojovat významná hospodářská centra.Je to trochu zavádějící,ale takhle se to dá taky vysvětlit.
25.11.2006 (20:41)  
Oceňuji práci a snahu autora, který sem článek přidal, ovšem text bohužel nemá hlavu a patu a místy používá dost nespisovné a krkolomné obraty.
Jinak nevím co je myšleno tím "Ústeckoorlicko, kudy zatím většina expresů jenom projížděla". Zřejmě je tím Ústeckoorlickem myšlena stanice Ústí nad Orlicí, kudy ale projíždí expres jediný (Praha-Zlín), nově tedy "přibude" Brněnský drak. Takže tou "většinou expresů" jsou asi myšleny rychlíky, ale ty tam zase zpravidla staví. Nevím co chtěl básník říci.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko