Jeseníky - V sobotu 9. prosince 2006 dojde ke slavnostnímu otevření železničního hraničního přechodu v Głuchołazech. Tato zpráva se včera objevila na webu Úřadu maršálka opolského vojvodství. Odbavení cestujících bude probíhat na nástupišti stanice Głuchołazy, kde je plánovaný postoj vlaku 4 minuty. Jízdenky bude možné koupit pouze za koruny u českého průvodčího.
Nezávisle na pravidelných spojích, které jezdí přes Głuchołazy denně, pojedou od 26.1.2007 dva páry mezinárodních vlaků. První pojede z Opole (odj. 5:50) přes Nysu - Głuchołazy - Jeseník - Ramzovou do Ostružné a zpět (odj. z Ostružné v 17:12). Další vlak pojede z Jeseníku (odj. 7:50) přes Głuchołazy - Nysu do Opole a zpět (odj. z Opole v 16:23). Vlaky budou jezdit denně od 26. ledna do 12. února, od 20. dubna do 6. května a od 16 června do 16. září.
Úřad dále jedná s autobusovými dopravci ohledně zavedení dodatečných linek, které by usnadnili obyvatelům Nysy, Prudniku i samotných Głuchołaz přístup ke stanici, která je poněkud vzdálená od města. Na stránkách úřadu maršálka je pak i jízdní řád jak pravidelných vlaků, tak vlaků sezóních.
Již o tři dny dříve o této události informovalo Radio Opole. Organizátor slavnostního otevření Paweł Szymkowicz v této souvislosti informoval, že pozváni budou všichni, kdo se o tuto historickou událost zasloužili. Dále uvedl, že slavnostní otevření bude zahájeno příjezdem zvláštního parního vlaku. (pozn. aut. V této souvislosti mě překvapilo, že ačkoliv se má jednat o český zvláštní vlak s jídelním vozem a salóním vozem A. Dubčeka, nikde se zatím neobjevil jeho jízdní řád ani nefiguruje v seznamu akcí.) Zatím není jasné, zda bude do té doby opraveno nádraží a příjezdové komunikace. Zástupce starosty Głuchołaz, Jan Ćwiek, se proto snaží zajistit opravy u wrocławského Oddělení obhospodařování nemovitostí PKP. Zatím bezvýsledně.

I kdyz je opravdu absurdni, ze nekde dopravu ozivuji CD :))) To polske slezsko musi byt uplne v riti...
Jedná se o vůz, jímž cestoval do na setkání s Břežněmem a jeho suitou v srpnu 1968 do Čiernej nad Tisou. Rovnocených vozů určených pro použití nejvyššímí státními a stranickými činiteli bylo několik bez určení pro použití konkrétní osobou. Ostatně lze předpokládat, že v uvedením vlaku byly tyto vozy zařazeny všechny - s ohledem na složení československé delegace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











