..: Kraje v příštím roce investují do dopravy více :..

Karlovarský kraj - logoKarlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.

Ve Středních Čechách příští rok více autobusů

Středočeský kraj naopak navrhuje na zajištění vlakových spojů v regionu pro příští rok nezměněnou částku - tedy 760 milionů korun. U Českých drah si za tuto sumu kraj objednal 13,37 milionu kilometrů železničních spojů. Výrazněji než letos přispěje kraj na autobusovou dopravu. Zatímco letos za ni ze svého rozpočtu platil takřka 613 milionů korun, nadcházející rok by se tato částka měla ještě o osm milionů zvýšit. Provoz na třech železničních tratích bude zastaven, peníze i vlaky kraj přesune na příměstské tratě, kde je po vlacích velká poptávka. "Dohodu s Českými dráhami pokládám za úspěšnou. Hledali jsme kompromis mezi požadavky dopravce navýšit úhradu alespoň o inflaci a reálnými finančními možnostmi kraje, které se pro příští rok proti letošku nezmění," říká Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu.

zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (11:29)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Karlovarský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.11.2006 (14:47)  
Vtip je v tom, že dopravu ve střed.kraji si nedovolí tak roze.rat jako v ústeckém kraji, protože je zde silná návaznost na Prahu. Takže páni na kraji nebudou riskovat, že je desetitisíce lidí vynesou v zubech kvůli tomu, že se nedostanou do práce do Prahy. Kdežto v ústeckém kraji holt není tak silná skupina, která je vázaná pracovně na jedno město. Bohužel, ústecký kraj je na tom blbě a lepší to jen tak nebude.
27.11.2006 (13:41)  
V Jiříkově jsou 3 fabriky takže by si to zasloužilo vlak z více směrů. Nemohlo by spolkové ministerstvo dopravy objednat provoz Loebau - Ebersbach - Rumburk když na ZVONU seděj stejný darebáci jako je Šulc.
27.11.2006 (13:34)  
František: A není lepší když se ty peníze daly na posílení úseku do Prahy, kde alespoň někdo jezdí?
27.11.2006 (13:27)  
Nezmenena vyse dotace do zeleznicni dopravy znamena po zapocteni inflace snizeni realne dotace. Potom to dopada tak, ze na 173 z Nucic do Berouna nepojede skoro nic, ten zbytek lidi co jeste nevyuziva bohate dotovane soubezne busy do nich bude muset prestoupit, a je tu trat na zastaveni provozu...
27.11.2006 (13:26)  
Sandokan: Omlouvám se, zprávu jsem upravoval tak, abych čtenáře nezatěžoval informacemi, které už tu zazněly, a při tom se z ní tento údaj zřejmě vytratil - už je to doplněno...
27.11.2006 (13:19)  
753006: Svata pravda, me to prijde, že Ustecky kraj jde ruku v ruce se Středočeským. Jak už dříve nějaky kolega napsal, že Šulc s Bendlem jsou kamaradi, at sou, ale at nek....věj vlaky. Navic ty lidi od Rumburka nebudou vůbec spokojeny ani s tema autobusama. Jedna drobnost, nejsou Semily kraj Liberecky, tam snad vladne někdo jinej než Šulc? A kdo je ten Vyšehradský?
Registered user 753006 
27.11.2006 (12:04)  
zkopíruji,co jsem dal na k.report,takto se nahrazuje železniční doprava autobusovou u pana Šulce....
K zastavení osobní dopravy do žst Jiříkov (3000 obyvatel) na trati 088:Přes slibované řeči ústeckého kraje,že bude vlak nahrazen plnohodnotně autobusy,s lepším spojením dodávám asi toto:
Nový jř řád ČSAD Semily dotovovaný krajem:
V pracovní dny Rumburk žst.-Jiříkov náměstí pojede 20 spojů - vypadá to hezky,pravda, rozložení autobusů:
0:00-3:00 -nic (no v pořádku)
04:- 32
05:- 07,25
06:- 22,32
07:- 40
08:- 30
09:- nic
10:- nic
11:- nic
12:- 02,32,33!!!
13:- 09,23
14:- 00,23,27,41,50
15:- 16,50
16:- nic
17:- nic
18:- 45 (nedotovaný autobus DP Intercity Praha-Šluknov,tj neobjednaný krajem)
19:- nic
20:- nic
21:- nic
22:- nic
23:- nic

názorná ukázka,jak je v ústeckém kraji vyřešená doprava,hlavně že pak jezdí autobusy minutu po sobě,podotýkám,že v Jiříkově jsou dvě továrny a třetí bude zavedena,které pracují na tři směny....a dojíždí tam zaměstnanci z okolí

v sobotu:
00:-6:- nic
7:- 40
8:-11:- nic
12:- 02
13:- 05
14:- 50
15:-17:- nic
18:- 45 (nedotovaný)
19:-23:- nic

neděle:
00:-6:- nic
7:- 40
8:-11:- nic
12:- 32
13:-17:- nic
18:- 42,45 (nedotovaný)
19:- 47 (nedotovaný)
20:- 10 (nedotovaný)

o víkendu zajíždí přes zastávku Jiříkov-Filipov vlaky do žst Ebersbach,ty však neplatí a neobjednává ústecký kraj,ale MD.....
takže pane Šulci,děkujeme!!!!!!!!!!!!!!!!
27.11.2006 (11:53)  
Hrůza! Zase jenom silnice....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko