..: Operace V150 - pokus o pokoření světového rekordu! :..

TGV, DBNancy - Mezi 15.1. a 14.3.2007 pravděpodobně překročí vlak TGV-Est rychlostní rekord konvenční železnice o hodnotě 515,3 km/h, ze dne 18.5.1990, dosažený na trati Paris - Tours. Alstom, SNCF a RFF hodlají dosáhnout rychlosti 540 km/h a možná dokonce i 600 km/h, pokud to podmínky dovolí. Má se tak stát na trati LGV-Est v úseku mezi novými nádražími Meuse a Champagne.

Operace získala kódové označení V150, tedy 150 m/s. Pokud se rekord podaří, tak s velkou pravděpodobností nebude v několika následujících desetiletích překonán. Trať LGV-Est poskytuje perfektní podmínky pro takový rekord. Již od 13.11.2006 je trať testována běžnou soupravou TGV, kdy je rychlost postupně navyšována z počátečních 160 km/h na konečných 300 km/h, kterých by měla dosáhnout na konci listopadu. To bude konec 1. fáze testování. Následně bude cílem dosáhnout se vší bezpečností rychlosti 350 až 360 km/h, tedy o 10% více, než bude běžná provozní rychlost od 10.6.2007. "Nyní se jedná o testování infrastruktury, kvality GPK, schopnosti odběru proudu z troleje a signalizace", říká Alain Cucarroni, zástupce ředitele projektu TGV-Est u RFF. Zatím se testuje mezi kilometry 57 a 240. Od ledna 2007, až bude elektrifikována celá trať, přibudou k testování oba konce: mezi Vaires-sur-Marne a Chateau-Thierry na západě a mezi údolím Moselle a Baudrecourt na východě, jakožto všechny spojky se stávající železniční sítí.

TGV, DB Pro účel světového rekordu bude mezi 15. lednem a 14. březnem 2007 speciálně upraveno 100 km koleje. Speciální souprava složená ze dvou hlavových hnacích vozidel a třech vložených vozů Duplex, z toho jednoho barového, se vyřítí na tuto 100 km předem upravenou trať. Na tomto úseku trati je pasáž dlouhá cca 40 km, kde bude moci tato souprava bez problému jet rychlostí vyšší než 500 km/h. Trakční vedení bude více napnuto, aby nedošlo k jeho stržení pantografem, hnací vozidla na obou koncích vlaku budou upravena ve výrobním závodě Alstom v Aytré poblíž La Rochelle. Kola budou mít větší průměr a rovněž bude upraven stálý převod.

RFF financuje tento velkolepý test částkou 10 mil.€, SNCF 8 mil.€ a Alstom 10 mil.€. Alstom si od tohoto slibuje zvýšení prestiže firmy a posílení své pozice jak ve Francii, tak ve světě. Firma nyní trpí především tím, že nezískala obří zakázku na vlaky TER pro pařížskou aglomeraci, kterou vyhrál kanadský Bombardier. Ze strany SNCF a RFF je cítit silné odhodlání testovat tuto trať až na hranici všech možností, aby byl pokořen 17 let nepřekonaný světový rekord.

zdroj: www.estrepublicain.fr


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 28.11.2006 (14:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.11.2006 (18:18)  
To Venca Burgán: Uniká mi souvislost mezi čtvrtstoletím a ODS. Ta strana tu vládla všeho všudy pět let ze sedmnácti, které od revoluce uplynuly.
28.11.2006 (17:27)  
Twix: Souhlas, taky mi to přijde zbytečné.
registrovaný uživatel comar 
28.11.2006 (17:24)  
Twix: ve Francii je to vec narodni prestize. Nemci se Siemensem nedavno prekonali 50let stary francouzsky rekord pro lokomotivy ;-)
Navic asi Alstom doufa, ze tim probudi zajem v Cine a USA.

V unoru budu na severovychode Francie, takze se tam mozna skocim podivat.
28.11.2006 (17:09)  
Možná tu budu za psa, ale překonávání rychlostního rekordu mi přijde jako čistá klukovina. A navíc když kvůli tomu budou muset překopat kolej. Tahle jízda už nemá s testováním vozidla či tratě zhola nic společného, a jako reklamě na výrobce vlaku tomu taky moc nevěřím. Tak hlavně doufám že se to obejde bez nehod.
28.11.2006 (17:06)  
V evropě železnice zažívá renesanci,no a v česku silnou depresy.Za čtvrt století nejsme shopní vybudovat koridory na již nedostačujích 160km/h.ODS hamba.Ještě zrušíme půlku lokálek a na silnici se za chvíly nehnem z kolon.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
28.11.2006 (16:58)  
Když jsem to překládal, tak mě napadla hned jedna věc a to výkony. Podle mě budou muset udělat i něco s trakčními motory. Pouhá změna převodu a větší kola, to nemůže stačit. TGV potřebuje pro spolehlivou jízdu rychlostí 300 km/h výkon 8 MW, pro 400 km/h už ale potřebuje 16 MW, atd...
28.11.2006 (16:38)  
První koridor je hotov? A co úsek Choceň - Ústí? A Běchovice, Praha Libeň? Z Olomouce na Přerov se taky vesele kope a na úseku Krasíkov - Zábřeh je práce ještě dost.
registrovaný uživatel HonzaJ  mail  
28.11.2006 (16:29)  
Taky držím palce. Mohli by z toho pak udělat nějaký pořad...
28.11.2006 (16:08)  
LA: Jasně, víc ušetří odstraňování pomalých jízd, ale aspoň se budou moci Černodrážníci chlubit, že jezdí až 200 km/h :-D
28.11.2006 (16:07)  
Doufám, že pak se objeví z této akce i video, by mě zajímalo, jak dlouho to bude brzdit....

http://www.youtube.com/watch?v=LJb-oUgSwN8
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko