Praha / Pardubice - Před týdnem obdržela redakce ŽelPage pozvání od společnosti Railtrans, která dnes uspořádala tiskovou konferenci v Praze. O zrušení prezentačních jízd z provozních důvodů jsme Vás již informovali.
Railtrans je společnost s ručením omezeným, která byla založena v roce 2003 a zabývá se provozováním drážní dopravy. Od letošního roku se její činnost dělí na 3 segmenty - první soukromý dálkový vlak na území České republiky spojující Prahu s Ostravou RT Express, nákladní doprava a pracovní vlaky pod hlavičkou RT Cargo a regionální osobní doprava zajišťující přepravu osob v německém příhraničí pod označením RT Regio.
Společnost Railtrans má své sídlo v Sokolově, na adrese Spartakiádní 1979/4, 356 01 Sokolov. Jednateli společnosti jsou Petr Šimral a Radan Stift. Kromě tří výše uvedených hlavních činností nabízí společnost i charterové vlaky na objednávku, a to i v mezistátní dopravě.
Motto společnosti: "RAILTRANS si klade za cíl uspokojit veškerá přání zákazníků a vždy osobitým přístupem zajistit jejich spokojenost. Zároveň zpřístupňuje v naší zemi zatím neflexibilní a drahou železniční dopravu všem zákazníkům a svými dosavadními činnostmi dokázal, že i v této sféře podnikání je to možné."
Zhruba od poloviny dubna se na ŽelPage pravidelně objevují informace o prvním soukromém dálkovém rychlíku na české železnici, který od 10.12.2006 spojí hlavní město Prahu s třetím největším městem republiky Ostravou. Dne 14.4.2006 se objevil na ŽP komentář jednatele společnosti Railtrans Petra Šimrala v tomto znění: "Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h." O týden později byl zveřejněn i rozhovor s Petrem Šimralem, abyste mohli porovnat plány se skutečností. Další rozhovor s Petrem Šimralem byl zveřejněn dne 20.10.2006.
V souvislosti s uvedením nového produktu v podobě RT Express na trh inovoval Railtrans i své internetové stránky. Nová internetová prezentace určená výhradně pro RT Express byla spuštěna dnes. Bohužel je zde oznámení o zrušení všech spojů RT Express bez náhrady až do odvolání na relaci Praha - Ostrava.
"Ono to jede po kolejích, ale my z toho vlak nechceme!"
Společnost Railtrans původně uvažovala o zavedení vlaků o nízké rychlosti v nízké kvalitě, ale i ceně. Nakonec se rozhodla oslovit střední třídu obyvatel. Pokud soukromé rychlíky vyjedou, měl by se středem pozornosti stát jejich personál a čistota vozů. Každý vůz bude mít přidělený svého stevarda. Ti odbaví cestující v Praze a Ostravě před nástupem do soupravy. Poté rozdají občerstvení včetně nápojů.
Soupravy budou mít 6 vozů v řazení 1./2. tř. nekuřák tichý, 1. tř. standardní, restaurační vůz, 2. tř. standardní, 2. tř. standardní, 1./2. tř. kuřák. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní a v případě potřeby bude možné zařadit do soupravy i 2 restaurační vozy, přičemž jeden bude určen i pro kuřáky.
Jízdné v RTexpressu
Základní jízdné z Prahy do Ostravy je stanoveno ve výši 240 Kč. V případě, že si cestující zakoupí jízdenku 14 dní předem, zaplatí za ni 130 Kč a může s ní cestovat do všech stanic na relaci Praha - Ostrava, kde budou RTexpressy zastavovat. Ve spojích s nízkou frekvencí cestujících bude vyhlášena sleva "Vybrané spoje", ve kterých bude základní jízdné činit 145 korun a rodinná jízdenka (1 kupé) přijde na 800 Kč. Pro vlastníky zákaznických karet ČD In-gold a In-zaměstnanecké jízdné bude stanoveno jízdné ve výši 150 Kč. V případě, že si zakoupí kuřák jízdenku do nekuřáckého vozu a bude si chtít jít během cesty zakouřit, je povinnen zakoupit si u stevarda tzv. kuřenku za 20 Kč (pro každý vstup do kuřáckého vozu si musí zakoupit novou).

Na RTexpressech by měly být řazeny pronajaté vozy od společnosti EuroExpress Sonderzüge a IGE. Railtrans uvažoval o pronájmu 30 vagonů, aby mohla být navyšována kapacita spojů ve vytížených obdobích a aby byla zajištěna i údržba vozů. Zásadním problémem nadále zůstává schválení elektrické lokomotivy ES64F4 od společnosti Siemens, kterých chtěl provozovat Railtrans na svých spojích pět. Lokomotivy řady 140 (Bobina) nakonec Railtrans odmítl využívat nejen kvůli rychlosti, ale i jejich stáří. "Nabídne-li někdo lokomotivy do pátku, jsme připraveni a ochotni vyjet dle jízdního řádu," sdělil novinářům Petr Šimral. "Společnost Siemens předpokládá, že problém se schválením lokomotiv lze vyřešit do 30.6.2007, kdy by měly být schváleny pro provoz na české železniční síti", dodal Šimral. Tyto lokomotivy jsou zatím povoleny na území Česka pouze pro provoz v úseku Bad Schandau - Děčín a potýkají se s problémem elektromagnetické kompatibility. RTexpressy vyjedou až po schválení libovolné elektrické lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. "Doufáme, že vlaky během platnosti jízdního řádu vyjedou - je otázky, kdy," řekl na dnešní tiskové konferenci jednatel společnosti Radan Stift.
V případě, že by RTexpressy vyjely, je společnost Railtrans připravena zaplatit 40 mil. Kč ročně SŽDC za použití kolejí a 60 mil. Kč provozovateli dráhy za trakční energii.
Distribuce jízdenek
Jednou z možností pro nákup jízdenek jsou "platební místa" v Praze a Olomouci, dále bude možné zakoupit jízdenky telefonicky, přes internet (TicketPortal), před nástupem u vlaku a po nástupu u stevarda ve vlaku. ČD chtějí po Railtransu, aby platil poplatek za využití železničních stanic (Šimral je ochoten se na tom podílet), ale nikdy nebyla předložena kalkulace s konkrétními cenami ze strany ČD a dalším problémem je tzv. Smlouva o zastavování vlaků osobní dopravy ve stanici, ale nebyla nabídnuta konkrétní kalkulace ani zveřejněna výše poplatků.
Tarify a další informace budou zveřejněny následovně.
zdroj: Railtrans, Obchodní rejstřík na portálu Justice.cz, Tisková konference Railtrans, foto: prezentační CD Railtrans

Jinak je samozřejmé, že co se stalo je nepříjemné, ale je to výhradně mezi DÚ a společností Siemens! Nicméně vazby zaměstnanců DÚ na ČD jsou více než zřejmé. Je třeba však respektovat rozhodnutí DÚ. Siemens by se měl snažit nedostatky co nejrychleji odstranit, aby měl co nejdříve zisk z pronájmu svých lokomotiv společnosti Railtrans.
No matně si spomínam když se ČD rozdělovali. Bylo tam že ČD budo mít na starost vlaky (loko,vagóny) a nádraži SŽDC ne ?
____________________________________________________
No nič, idem von. Akosi som sa rozbehol a táto diskusia by si mala udržať úroveň...
To sú perly... Na posilových rýchlikoch nie je až taký problém 140 vidieť. Meškania sú ČD schopné spôsobiť samy aj bez ďalšej asistencie - hlavne keď v záujme rýchlosti a komfortu nasadzovali namiesto žabotlamov a peršingov žehličky - to boli presné príchody...
Ja toho človeka proste nemám rád...
- Osobne by ma veľmi zaujímali tie ich "informačné aktivity" - už vidím tú protikampaň. Krásne sa to zneužije pod zámienkou informovania verejnosti.
Ešte by mohli distribuovať nové papierové JŘ, v ktorých vyškrtnú všetky RTE. To, že prvú verziu si človek musel pozliepať sám doma a aj tak v nej boli bludy, to bolo v pohode; zato teraz je to tragédia. Ešte by to mohli vymieňať zdarma...
- poškodzovanie majetku ČD... keby tak vedeli vyhnať bezdomovcov a rôznych parazitov okupujúcich v noci stanice, pomohli by si viac. Ako zásadné riešenie by som tu videl to, čo som už niekoľkokrát spomínal: vziať stanice ČD a vložiť ich pod SŽDC. Skostnatelý monopol...
- reči o nešťastných podnikateľských zámeroch sú tiež bomba. Je pravda, že na strane RT sú závažné chyby, ale byť na mieste štátnej spoločnosti platenej čiastočne z daní by som radšej bol ticho. Jediné "podnikanie" u ČD je totiž pofidérny produkt SuperCity, na ktorý sa najprv čiastočne poskladali daňoví poplatníci a následne ešte vytlačí normálne spoje z relácie Praha - Ostrava.
- Obťažovanie zamestnancov ČD - to je na smiech. Keby to jazdilo, tak by sa ľudia nepýtali? Podľa SPPO majú ČD POVINNOSŤ informovať o spojeniach VŠETKÝCH železničných prepravcov. Ako tu zaznelo v diskusii, majú zamestnanci podľa interných príkazov (ale toto je neoverené info, takže s rezervou) poskytovať len nutné minimum informácií, takže budú naštvaní skôr cestujúci pri prístupe nevrlých železničiarov (čo sa, medzi nami, stáva často aj bez RTE). Znova: ak majú niečo proti, presunúť stanice _aj s personálom a službami_ pod SŽDC.
Už by si konečne niekto mohol uvedomiť, že železnica !== ČD, ako sa to stále podáva.
Brr, nemám to vo zvyku, ale toto vyjadrenie ma teda naštartovalo...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











