..: Hustší železniční provoz v Brně :..
zelpageBrno - Rachot vlaků projíždějících Brnem bude zase o něco častější. Přibudou spojení Brna se severní Moravou, s Vídní i Bratislavou. Největší novinkou pro Brno bude zavedení tří párů spojů v kategorii SuperCity Pendolino, a to Brněnský drak(zřejmě myšlena Slovenská strela) z Prahy do Bratislavy a Johann Gregor Mendel a Smetana z Prahy do Vídně. Jízdu mezi Prahou a Brnem zvládnou tyto vlaky za dvě hodiny a dvacet tři minut. Do Bratislavy a Vídně pojedou z Prahy necelé čtyři hodiny. S využitím slev a nákupu přes internet se může zájemce svézt vlakem SuperCity do Prahy za dvě stě dvacet šest korun. Z Brna do Vídně začíná cena na necelých tři sta korunách.

Cestující, kterým stačí méně luxusní spoje, budou mít snadnější cestování do všech směrů. Přibudou spoje mimo jiné na trase Brno - Bohumín a více vlaků zamíří i na trať z České Budějovice - Brno. V souvislosti s tím se protáhne i přestupní doba v Brně hlavně z vlaků jedoucích od Jihlavy právě na spoje na Bohumín, a to ze současných 10-ti minut na asi 25 minut. Přestupy totiž dle ČD bývaly problematické a kvůli nim se často přenášelo zpoždění jednoho vlaku na další spoje. Brňané nemusejí zaznamenat jen nové vlaky. Jednou z výrazných změn bude nová zastávka Brno-Lesná. Nový přestupní bod za výrazné podpory města buduje SŽDC a přijde asi na deset milionů korun. Brno navíc zřejmě čeká posudek na nádraží. Otázka přesunu nádraží zhruba o osm set metrů jižněji nebo jeho zachování v blízkosti centra bylo jedním z hlavních témat komunálních voleb a očividně to na radnici kolem tohoto téma vře i po volbách. Avšak "dokonalou" studii, na které by se shodla politická většina, stále nemají. K posouzení hledají instituci, která má dobré jméno i v evropském měřítku.

zdroj: Brněnský deník


Payus Poslat mail autorovi | 29.11.2006 (9:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel abc 
29.11.2006 (13:37)  
Kubíček: a třetí ožralý byl sám Payus, když opět na cizím serveru zkopíroval text, ani si ho nepřečetl a pustil další kravinu dál do světa ...

Ale co můžeme chtít od Želpejč :-D
29.11.2006 (10:46)  
Uff, už som sa bál, že sa dnes nedozviem nič nové o pendoline na južnej vetve. Časom by to možno chcelo vytvoriť jeden megačlánok o SC a na ten sa vždy na začiatku a na konci takýchto správ odkazovať. Je pritom zaujímavé, ako regionálne denníky tisíckrát opakujú už povedané.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
29.11.2006 (10:35)  
tak takový nával ještě Brno nezažilo :-)
registrovaný uživatel JnR 
29.11.2006 (10:35)  
Škoda, že nejezdí přímé vlaky Ostrava - Brno - Jihlava - ČB ... lidí, kteří jezdí přes Brno v tohle směru je hodně.
Zastávku Brno Lesná nepovažuji za výraznou změnu, nečekám, že bude mít nějakou velkou vytíženost.
29.11.2006 (10:03)  
cybob: Ale kulový, jenom zas byl někdo ožralej a spletl si Draka a Strelu. Otázka je, jestli to byl informující železničář nebo píšící novinář. Nejspíš oba...:-)
registrovaný uživatel cybob 
29.11.2006 (9:30)  
Zase nějaké divné novotyv článku!!! Já myslel podle zdejšího řazení, že pendolino bude jezdit na EC134/135 Slovenská strela. Že by EC134/135 začalo jezdit jen mezi Prahou a Brnem s klasickou soupravou, a Ex570/571 Brněnský drak mezi Prahou a Bratislavou s pendolinem?
29.11.2006 (9:16)  
Uzlu Brno by prospěla změna technologie - stačí se inspirovat v Německu, kde na některých důležitých nádražích mají také minimum kolejí a všechny vlaky jimi projíždějí. Koncové vlaky jsou vedeny do sběrných nádraží na okraji města. V případě Brna bych to viděl na Heršpice a Židenice. V Židenicích by také bylo možné využít část nákladního nádraží.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko