..: Nádraží Praha-Vyšehrad bude přesunuto :..

Výhybna Praha-Vyšehrad - ilustrační fotoPraha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2006 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.12.2006 (18:10)  
No vida, výhled průvodčího mě nenapadl, tak už mám alespoň pádný důvod.
registrovaný uživatel mrako 
02.12.2006 (18:06)  
To nařízení o nezastavování v oblouku mně zaujalo. A co nádraží v Brně hl.n. stejně tak Bratislava hl.st. A to jsou jen 2 velká nadráží kde vím, že vlaky stojí v oblouku. Nebo je to zase na nějakou výjimku?
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
02.12.2006 (17:59)  
No když to nástupiště švihnou šikovně, tak může být na rovině i na současném Vyšehradě, jenom ta výpryvní budova by bylo na jeho konci a nástupiště by se táhlo směrem k mostu...
02.12.2006 (17:46)  
Ohledně zákazu zastávek v oblouku pravděpodobně existují určitě limity / normy a tedy i výjimky;), protože sám jsem se v poslední době setkal třeba i s úplně novými nástupišti v oblouku. Diskutovaný oblouk na Vyšehradě je však opravdu dost ostrý (a zřejmě největší problém pak nastává u průvodčího, jak zde již bylo zmíněno).
registrovaný uživatel kecy 
02.12.2006 (17:41)  
Neni to nahodou tak, ze uplne nove zastavky se mohou zrizovat jen v oblouku o polomer X a prevysen Y a vyssich? Vzhledem k tomu, ze tady doted vlaky nezastavovali, tak by to byla uplne nova zastavka. Presunout se to ma k ostrcilaku na tu rovinku. Sou dve varianty, budto nastupiste vne, nebo nastupiste uprostred (sem by se asi prdnul starej hrazdenej domecek). Vyuzili by se oba podchody pod trati a z vysehradu by byla jen odbocka se spojkama pod nuselakem u soucasnyho stavedla.
02.12.2006 (17:40)  
Qaws: Tak byl by to jeden z hlavních problémů, protože ten oblouk je tam opravdu ostrý. Problém by byl i na vnitřní straně, kde je právě ta hrázděná budova s podchodem, protože by bránila ve výhledu. To přesunutí do roviny je tu každopádně výhodnější.
registrovaný uživatel Qaws 
02.12.2006 (17:34)  
Já sice nevím, jak to tam vypadá, ale je možný, že jsou tam stísněný prostory, a když bude průvodčí stát na peróně na konci vlaku, tak prostě neuvidí dopředu... Není v tomhle ten zakopanej pes?
registrovaný uživatel mah 
02.12.2006 (16:45)  
tady je to videt krasne http://www.bahnimbild.de/fotothek/cmd/0.2889724002195625.299
proste jsme zase evropstejsi nez evropa, a nebo jeste jinak, nektera narizeni EU plati jen pro nekoho?
registrovaný uživatel mah 
02.12.2006 (16:41)  
podle EU nesmi vlaky zastavovat v oblouku? takze nesmi zastavovat ani v Brne, vlasnte ani na novem nadrazi v Berline http://www.bahnimbild.de/fotothek/cmd/0.4283643220060004.19
02.12.2006 (16:32)  
Taky třeba Kolín je v oblouku a rušit se nebude. :-) Platit to tedy bude asi jen u nově budovaných zastávek.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko