Ústí nad Labem - Občané Ústecka by měli od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, podle vyjádření kraje cestovat vlakem jednodušeji. "Posilují se spoje v páteřních částech regionu, aby si lidé zvykli, že v některých oblastech bude zásadně vlaková doprava," prohlásil hejtman Jiří Šulc. "Kraj a České dráhy se dohodly, že osobní železniční doprava bude zejména na páteřních tratích jezdit v pravidelných taktech." upřesnil Šulc. Osobní vlaky tak pojedou například každý den od 5 do 22 hodin v hodinovém taktu na tratích Děčín - Ústí nad Labem - Lovosice - Roudnice nad Labem a Ústí nad Labem - Teplice- Bílina - Most. "Osobní vlak z Ústí dosáhne centra Děčína za 29 minut a centra Lovosic i Teplic za 23 minut," dodává ústecký hejtman. Významné zlepšení přinese cestujícím i posílení rychlíkové dopravy mezi Ústeckým krajem a Prahou. Na trase Cheb - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem - Praha bude možné cestovat osmkrát denně každé dvě hodiny.
Ústecký kraj se rozhodl od nového jízdního řádu více podporovat i železniční spoje do turistických oblastí. Jako příklad hejtman uvedl trať na Moldavu v Krušných horách. V zimě tam jezdí lyžaři, v létě je vyhledávaná cyklisty. Proto nový jízdní řád počítá o volných dnech s pravidelnými spoji každé dvě hodiny. Naopak vzhledem k nízké vytíženosti vlaků mezi Libochovicemi a Straškovem na Litoměřicku neobjednal Ústecký kraj pro tento úsek železniční dopravu (9.12. je poslední příležitost projet tuto trať). Některé vlakové spoje budou podle hejtmana nahrazeny posílením autobusové dopravy. České dráhy podle hejtmana přispějí k propagaci Ústeckého kraje. Dva spěšné vlaky ponesou od nového jízdního řádu názvy známých turistických dominant kraje Děčínský Sněžník a Větruše. "Ta je nyní v noci krásně osvětlena a stane se prvním výrazným objektem, který cestující vlaku při příjezdu do Ústí uvidí," dodal Šulc.
Update (12.50): Podle aktuálních informací začne jezdit od Nového roku na trati Děčín - Rumburk modernizovaná souprava RegioNova.
zdroj: MF Dnes, Právo
| 2.12.2006 (8:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Ovšem taky to není ideální. "Zastávkový" rychlík DC > Pha odjezde z UL v x.40, osobní vlak ve směru z TP zastaví x.50 !!!!
A pro změnu v některých místech vlak úplně zrušíme - však přeci musíme nějak dotovat ty ztrátové taktové spoje na hlavních tratích...
Ad. Doupovská lokálka (164/165): Největší handicap zde vidím v tom, že se nachází až úplně samém konci Ústeckého kraje - to moc chuti ke větším dotacím nepřidá...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










