Cerhenice - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord pokořila 2.9. letošního roku německá lokomotiva typu ES64U4 (1216 O50 ÖBB), která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 km/h. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 km/h. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok. Nejrychlejší lokomotiva světa je v současné době v České republice na zkušebním železničním okruhu u Velimi a testuje české vagony od společnosti Siemens na rychlost 200 km/h. Z jedné televizní reportáže vyplynulo, že by mohla být lokomotiva do půl roku schválena i pro provoz na české železniční síti.
Nové vozy od společnosti Siemens byly představeny dne 22.11.2006. Jedná se o 11 ks Ampz (73 54 10-91 010 až 020), 15 ks Bmz (73 54 21-91 027 až O41) a 12 ks WLABmz. Na každém lůžkovém voze bude zobrazena jiná silueta památek UNESCO v Česku, kterých je přesně 12.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Aktualizace 7.12., 22:20
Na přiložené fotografii je zachycena lokomotiva 1216.050 při testování vozů Ampz. V pozadí stojí již otestované vozy WLABmz. Celkem se na okruhu sešlo 21 nových vozů: 9 vozů Ampz, 7 vozů Bmz a zmíněných 5 vozů WLABmz. Lokomotiva by se měla na okruhu zdržet do 13.12.2006. Dle neověřených informací by se její pobyt měl prodloužit o jeden den, aby mohla být přítomna oficiálního otevření okruhu po rozsáhlé rekonstrukci železničního svršku.
-lk-

(aby někdo nemoh řict, že vařím z vody, o ES64U4 a ES46F4 bylo dlouze hovořeno na Czech RailDays 2004, o OeBB 1216 o rok pozdeji)
Jinak si dovolím nesouhlasit, podle mě není velikost instalovaného výkonu hned znamením, jak moc mašina ruší či nikoli, jsou tam i další faktory, které na výslednou velikost rušivých proudů mají vliv.
..naše lokomotivy takový problém nemají... můžeš mi prozradit, kterou STŘÍDAVOU lokomotivu s asynchronním pohonem máme, když ji porovnáváš s Taurusem ? Píšu záměrně střídavou, neboť na střídavé trakci je vliv rušivých proudů nejznatelnější.
Myslel jsem, ze Siemens ty vagony vyrabi uz nejaky patek a ma je davno schvalene.
Tahle sranda musi k cene pridat peknych par mega... (I kdyz to Siemens vtipne a vyborne vyuzil k propagaci Taurusu).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











