Ždírec nad Doubravou - Pila Stora Enso Timber ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku v těchto dnech převádí další díl své dopravy ze silnice na koleje. Umožnila to modernizace železniční vlečky u podniku, již zaplatily České dráhy (ČD). Největší domácí pila převážela dosud ve vagonech asi pětinu materiálu, nyní to bude více než polovina. Na silnicích v zemi díky tomu v příštím roce ubude přibližně 18.000 kamionů.
České dráhy zaplatily za přestavbu vlečky 53 milionů korun, a to bez daně z přidané hodnoty. Mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že díky investici se objem přepravované kulatiny, řeziva a dřevní štěpky může zvýšit až na dvojnásobek. Ročně by mohlo být naloženo a vyloženo až 600.000 tun nákladu. Investice se týkala rekonstrukce a rozšíření kolejiště ve ždírecké stanici a také zlepšení jeho propojení s vlečkou u pily. Stavbaři opravili a přistavěli nákladové rampy a vybudovali nákladiště pro manipulaci se surovou kulatinou. Uvedl to Milan Hyliš z firmy Chládek a Tintěra, která zakázku prováděla.
Stora letos ve Ždírci pořeže přes jeden milion metrů krychlových kulatiny. Díky nedávné modernizaci výrobních technologií se objem zpracovaného dřeva meziročně zvýší zhruba o čtvrtinu. Do vlaku se speciálními kontejnery se štěpka nakládá od loňského července. Vlak s 18 vagony jezdil mezi Ždírcem a Planou jednou týdně. Po přebudování vlečky se štěpka nakládá šestkrát týdně. Zvyšuje se i množství kulatiny přepravované po železnici.
zdroj: Mladá fronta DNES

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
To smí udělat každý dopravce. Součástí smlouvy na rozšíření pak bude jistě dohoda o tom, že StoraEnso přepraví s Českými dráhami určité objemy, aby se Českým dráhám investice nejen vrátila, ale i na ní vydělaly. Mohl to udělat KAŽDÝ dopravce. A neznamená to, že jiný dopravce na tu vlečku nesmí. O tom, kdo na vlečku smí jezdit, rozhoduje majitel vlečky.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











