..: Ždírecká pila zvýšila přepravu vlaky. Ubude asi 18.000 kamionů :..
Ilustrační foto, ÖBBŽdírec nad Doubravou - Pila Stora Enso Timber ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku v těchto dnech převádí další díl své dopravy ze silnice na koleje. Umožnila to modernizace železniční vlečky u podniku, již zaplatily České dráhy (ČD). Největší domácí pila převážela dosud ve vagonech asi pětinu materiálu, nyní to bude více než polovina. Na silnicích v zemi díky tomu v příštím roce ubude přibližně 18.000 kamionů.

České dráhy zaplatily za přestavbu vlečky 53 milionů korun, a to bez daně z přidané hodnoty. Mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že díky investici se objem přepravované kulatiny, řeziva a dřevní štěpky může zvýšit až na dvojnásobek. Ročně by mohlo být naloženo a vyloženo až 600.000 tun nákladu. Investice se týkala rekonstrukce a rozšíření kolejiště ve ždírecké stanici a také zlepšení jeho propojení s vlečkou u pily. Stavbaři opravili a přistavěli nákladové rampy a vybudovali nákladiště pro manipulaci se surovou kulatinou. Uvedl to Milan Hyliš z firmy Chládek a Tintěra, která zakázku prováděla.

Stora letos ve Ždírci pořeže přes jeden milion metrů krychlových kulatiny. Díky nedávné modernizaci výrobních technologií se objem zpracovaného dřeva meziročně zvýší zhruba o čtvrtinu. Do vlaku se speciálními kontejnery se štěpka nakládá od loňského července. Vlak s 18 vagony jezdil mezi Ždírcem a Planou jednou týdně. Po přebudování vlečky se štěpka nakládá šestkrát týdně. Zvyšuje se i množství kulatiny přepravované po železnici.

zdroj: Mladá fronta DNES


JnR | 12.12.2006 (15:23)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer čunče  mail  
12.12.2006 (16:21)  
A proč by to ČD neplatilY?
To smí udělat každý dopravce. Součástí smlouvy na rozšíření pak bude jistě dohoda o tom, že StoraEnso přepraví s Českými dráhami určité objemy, aby se Českým dráhám investice nejen vrátila, ale i na ní vydělaly. Mohl to udělat KAŽDÝ dopravce. A neznamená to, že jiný dopravce na tu vlečku nesmí. O tom, kdo na vlečku smí jezdit, rozhoduje majitel vlečky.
12.12.2006 (16:20)  
Pánové, je chvályhodné, že je tady teď mnohem víc aktualit, ale za jakou cenu? Vždyť prakticky stejný článek se tady objevil 7.12...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
12.12.2006 (16:09)  
čekal jsem,že tady čd4ever bude první...spletl jsem se
Registrierter Benutzer Semík  mail  
12.12.2006 (16:02)  
Proč to platili ČD? Já myslel , že koleje patří SŽDC. Nebo je to proto, aby vlečku nemohl obsluhovat soukromý dopravce?
12.12.2006 (15:29)  
to bude mět ČD4Ever radost :-D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko