..: V Milovicích opraví nádraží :..
Ilustrační fotoMilovice - Železniční stanice Milovice se dočká modernizace díky projektu Českých drah. Moderního vlakového nádraží by se mohli během několika následujících let dočkat lidé z Milovic. Železniční stanice byla totiž zařazena do projektu Českých drah s názvem Živá nádraží. V příštím roce by měly ČD vyhlásit výběrové řízení.

Na stanici vznikne obchod s potravinami

Vítěz by měl nádraží opravit, zmodernizovat a nabídnout k pronájmu opravené prostory. Tak by se na milovickém nádraží mohl objevit obchod s potravinami, trafika nebo třeba nové parkoviště. „O tom, že bylo vlakové nádraží v Milovicích zařazeno do projektu Českých drah, víme, ale konkrétních jednání s vedením drah jsme se ještě nezúčastnili,“ uvedl starosta Milovic Milan Kraus s tím, že by se případné spolupráci při modernizaci železniční stanice v Milovicích město nebránilo. Místní vlakové nádraží je podle starosty Milovic ve špatném stavu. „Takové nádraží ve městě, které má 7 tisíc obyvatel, je ostuda. Byly tu nějaké snahy, aby byla na nádraží alespoň trafika, ale nepovedlo se to,“ řekl Kraus. Podle něho by mohlo na nádraží vzniknout například nové parkoviště. Jedním z důvodů, proč bylo milovické nádraží zařazeno do projektu Živá nádraží, je skutečnost, že už za 3 roky by v této oblasti měla vést nová jednokolejná trať, která lidem zajistí přímé spojení mezi Milovicemi a Prahou. „V současné době musí totiž cestující, kteří jedou vlakem do Prahy, přesedat v Lysé nad Labem,“ vysvětlil Kraus s tím, že podle průzkumu z minulého roku využijí milovického nádraží denně až 2 tisíce lidí.

Stavět se bude až za 9 let

810 Dalším důvodem, proč by mělo být vlakové nádraží opraveno, je také plánované postavení trati, která spojí Prahu, Lysou, Milovice, Mladou Boleslav a Liberec. „Zahájení stavby se odhaduje ale až za devět let,“ řekl Karel Otava z Českých drah. Pomocí výběrového řízení už letos našlo svého investora ve Středočeském kraji nádraží v Poděbradech, v Nymburku a v Kolíně. Projekt Živá nádraží je založen na tom, že České dráhy do projektu vloží své pozemky a prostory stávajících nádraží. Komerční partneři, kteří zvítězí v jednotlivých výběrových řízeních, pak připraví projekt modernizace, navrhnou jeho rozsah a následně nádraží zmodernizují. Tím získají do dlouhodobého užívání komerční prostory, které po opravě v jednotlivých nádražních terminálech vzniknou. A jezdí sám starosta Milovic někdy vlakem? „Ano, pokud potřebuji jet do Prahy, například na Krajský úřad Středočeského kraje, tak využiji vlakového spojení,“ uvedl Kraus.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.12.2006 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.12.2006 (19:04)  
Železnice na této trase bude konkurovat silnici jedině tehdy, bude li maximálka mezi 160 a 200 km/h. Jinak s jízdníma dobama se zastavováním nebude konkurenceschopná
registrovaný uživatel Redispero  mail  
13.12.2006 (17:27)  
xyz: s těmi městečky to bylo myšleno obrazně. Nemyslel jsem MB a LI. Pokud ale má být vybudované solidní železniční spojení Prahy s těmito městy, jenž by mohlo konkurovat R 10, to poslední co by bylo kvůli tomu potřeba, stavět jednokolejku do Milovic, která by stejně musela vést podél dvojkolejky na Lysou.
Jugy: Já jsem běžný čtenář! Termín "nová jednokolejná trať" je však natolik explicitní, že se jen těžko dá zaměnit za trasu, trať, linku nebo spoj
13.12.2006 (17:14)  
Celkem dobře je to popsané na k-reportu http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm a k tomu jsou i mapky s variantami řešení.
Nový úsek z Milovic do Vlkova je dlouhý jenom pár kilometrů. Ve zbytku trasy jde o úpravy stávajících tratí. (doufám že to mám správně)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.12.2006 (15:35)  
to Semík: nechytej novináře za slovo - viz můj předchozí příspěvek. Samozřejmě, že se NEBUDOU stavět 2 jednokolejky.
registrovaný uživatel Semík  mail  
13.12.2006 (15:07)  
Jedním z důvodů, proč bylo milovické nádraží zařazeno do projektu Živá nádraží, je skutečnost, že už za 3 roky by v této oblasti měla vést nová jednokolejná trať, která lidem zajistí přímé spojení mezi Milovicemi a Prahou............... Dalším důvodem, proč by mělo být vlakové nádraží opraveno, je také plánované postavení trati, která spojí Prahu, Lysou, Milovice, Mladou Boleslav a Liberec...
Proč nepostaví dvojkolejku a budou stavět 2 jednokolejné tratě do Prahy. Není to kravina na n- tou?
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.12.2006 (15:04)  
to Redispero: novináři zpravidla míchají pojmy, jak se jim namane, tak se nediv. Pro ně Trasa, Trať, Linka nebo Spoj mohou znamenat klidně totéž. Výsledkem je pak to, co si můžeme přečíst každý den v novinách. Odborníka to sice může dráždit, ale běžnému čtenáři je to stejně fuk.
registrovaný uživatel xyz  mail  
13.12.2006 (15:03)  
Redispero:

Nevím o tom víc, než jsem se dočetl v té zprávě, ale tam stojí, že se má stavět nová trať spojující Lysou, Milovice, Mladou Boleslav a Liberec. Takže Milovičáci budou mít ten přímý vlak, jak doporučujete... a Liberec, ani Boleslav nejsou sedmi tisícová městečka. ;)

Nejsem znalec místních poměru, ale mám pocit, že na (ne)používání nádraží v Milovicích mají vliv zejména dva faktory: nevhodná poloha zejména vůči staronově zalidňované Mladé; a ČD, neb některým kupodivu vadí, že ty staré špinavé vlaky jezdí pozdě.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
13.12.2006 (14:54)  
Probůh to se bude stavět nová trať? To jako povede do Prahy kolem té současné? To každé sedmitisícové městečko kolem Prahy bude chtít svojí trať do hlavního města? Pokud nechtějí přestupovat, ať vypraví primy vlak přes Lysou do Prahy, ale nestaví novou trať. Btw. těch 2000 je patrně 1000 tam a 1000 zpět, čili 1000 lidí.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.12.2006 (13:48)  
Dobře funguje třeba Lidl na Dresden Neustadt. Rozhodně je to lepší využití než třeba tzv. MEGASEKÁČ v Praze na hlavním.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
13.12.2006 (9:12)  
Svědek: radši na nádraží,než třeba v památkové zóně nebo na náměstí. Na nánádraží...to jsem i pro,protože mi přijde líto vyhazovat prachy u těch vydřiduchů,co tam hnízdí teď...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko