Milovice - Železniční stanice Milovice se dočká modernizace díky projektu Českých drah. Moderního vlakového nádraží by se mohli během několika následujících let dočkat lidé z Milovic. Železniční stanice byla totiž zařazena do projektu Českých drah s názvem Živá nádraží. V příštím roce by měly ČD vyhlásit výběrové řízení.
Na stanici vznikne obchod s potravinami
Vítěz by měl nádraží opravit, zmodernizovat a nabídnout k pronájmu opravené prostory. Tak by se na milovickém nádraží mohl objevit obchod s potravinami, trafika nebo třeba nové parkoviště. „O tom, že bylo vlakové nádraží v Milovicích zařazeno do projektu Českých drah, víme, ale konkrétních jednání s vedením drah jsme se ještě nezúčastnili,“ uvedl starosta Milovic Milan Kraus s tím, že by se případné spolupráci při modernizaci železniční stanice v Milovicích město nebránilo. Místní vlakové nádraží je podle starosty Milovic ve špatném stavu. „Takové nádraží ve městě, které má 7 tisíc obyvatel, je ostuda. Byly tu nějaké snahy, aby byla na nádraží alespoň trafika, ale nepovedlo se to,“ řekl Kraus. Podle něho by mohlo na nádraží vzniknout například nové parkoviště. Jedním z důvodů, proč bylo milovické nádraží zařazeno do projektu Živá nádraží, je skutečnost, že už za 3 roky by v této oblasti měla vést nová jednokolejná trať, která lidem zajistí přímé spojení mezi Milovicemi a Prahou. „V současné době musí totiž cestující, kteří jedou vlakem do Prahy, přesedat v Lysé nad Labem,“ vysvětlil Kraus s tím, že podle průzkumu z minulého roku využijí milovického nádraží denně až 2 tisíce lidí.
Stavět se bude až za 9 let
Dalším důvodem, proč by mělo být vlakové nádraží opraveno, je také plánované postavení trati, která spojí Prahu, Lysou, Milovice, Mladou Boleslav a Liberec. „Zahájení stavby se odhaduje ale až za devět let,“ řekl Karel Otava z Českých drah. Pomocí výběrového řízení už letos našlo svého investora ve Středočeském kraji nádraží v Poděbradech, v Nymburku a v Kolíně. Projekt Živá nádraží je založen na tom, že České dráhy do projektu vloží své pozemky a prostory stávajících nádraží. Komerční partneři, kteří zvítězí v jednotlivých výběrových řízeních, pak připraví projekt modernizace, navrhnou jeho rozsah a následně nádraží zmodernizují. Tím získají do dlouhodobého užívání komerční prostory, které po opravě v jednotlivých nádražních terminálech vzniknou. A jezdí sám starosta Milovic někdy vlakem? „Ano, pokud potřebuji jet do Prahy, například na Krajský úřad Středočeského kraje, tak využiji vlakového spojení,“ uvedl Kraus.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 12.12.2006 (20:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Jugy: Já jsem běžný čtenář! Termín "nová jednokolejná trať" je však natolik explicitní, že se jen těžko dá zaměnit za trasu, trať, linku nebo spoj
Nový úsek z Milovic do Vlkova je dlouhý jenom pár kilometrů. Ve zbytku trasy jde o úpravy stávajících tratí. (doufám že to mám správně)
Proč nepostaví dvojkolejku a budou stavět 2 jednokolejné tratě do Prahy. Není to kravina na n- tou?
Nevím o tom víc, než jsem se dočetl v té zprávě, ale tam stojí, že se má stavět nová trať spojující Lysou, Milovice, Mladou Boleslav a Liberec. Takže Milovičáci budou mít ten přímý vlak, jak doporučujete... a Liberec, ani Boleslav nejsou sedmi tisícová městečka. ;)
Nejsem znalec místních poměru, ale mám pocit, že na (ne)používání nádraží v Milovicích mají vliv zejména dva faktory: nevhodná poloha zejména vůči staronově zalidňované Mladé; a ČD, neb některým kupodivu vadí, že ty staré špinavé vlaky jezdí pozdě.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










