Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Brusel – Cestující v celé Evropské unii by měli být podle poslanců Evropského parlamentu v budoucnu odškodňováni za zpoždění vlaků. Tato novinka je ustanovena v tzv. „3. železničním balíčku EU,“ který byl v úterý schválen v dopravním výboru parlamentu EU ve druhém čtení. Nyní bude návrh ještě projednávat parlament a ministři dopravy zemí EU. Odškodnění by mělo být odstupňováno – více než 1 hodina zpoždění = návratek 25% z ceny jízdného, 2 hodiny = 50% a 3 a více hodin = 75%. "Toto opatření zvýší přesnost vlaků a zatraktivní železniční dopravu," říká Georg Jarzembowski (CDU).
zdroj: Bahnnews
CSPSV | 21.12.2006 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichten

21.12.2006 (19:00)
A ještě jedna věc. Pojedu vlakem, kterej nabere půl hodiny zpoždění a v přestupové stanici mi ujede přípoj a musím čekat třeba hodinu a půl na další. Už se mi to tak třikrát stalo. Odškodnění nedostanu. Naproti tomu zpoždění přes 1 hodinu pamatuji jen jednou...
21.12.2006 (18:59)
tak když se na to podíváme, tak kolik vlaků má zpoždění přes 1 hodinu?? Myslím, že je to jen mizivé procento. Naopak si myslím, že tento krok může přivést k železnici ty nerozhodnuté.
21.12.2006 (18:29)
V jedné hospodě mají pivo za 22 Kč a v druhé za 16 Kč ale šílené podmíráky. Kam budete chodit na svých 5 piv? A teď přijde směrnice EU, že za každý podmírák o víc jak tolik musí hospodskej 5 Kč zákazníkovi vrátit. Bude stát i nadále pivo v té druhé hospodě 16 Kč? I když tohle máme na rozdíl od zpoždění vlaků legislativně ošetřené již od středověku.
21.12.2006 (17:25)
No že by to nějak extrémně zvýšilo přesnost vlaků? To si nemyslím.
21.12.2006 (17:10)
Možná se vracím na začátek, ale tak jak je to napsané je to byrokratická pitomost, která nic neřeší. Pokud není nějaká katastrofa, tak se do hodiny vejdou všichni (viz Babitron) a vůbec to nemá vliv na přesnost vlaků.
Mám pozměňovací návrh: Za každých 10minut zpoždění v cílové stanici zaplatí dráha cestujícímu 10% z ceny obyčejného jízdného. Vzorec platí v rozsahu 0-12 hodin zpoždění. Neplatí pouze při živelných pohromách a výjimečném stavu vyhlášeném příslušnou vládou. Tím se při více jak hodiněapůl zpoždění dostává cestující teoreticky do zisku a při slevě ještě dříve. To považuji za motivaci k dodržení grafikonu. Samozřejmě o vzniklé vícenáklady se pěkně podělí dopravce a správce dopravní cesty. Tak by měl fungovat tržní systém, kdy si každý zodpovídá za svou práci.
Mám pozměňovací návrh: Za každých 10minut zpoždění v cílové stanici zaplatí dráha cestujícímu 10% z ceny obyčejného jízdného. Vzorec platí v rozsahu 0-12 hodin zpoždění. Neplatí pouze při živelných pohromách a výjimečném stavu vyhlášeném příslušnou vládou. Tím se při více jak hodiněapůl zpoždění dostává cestující teoreticky do zisku a při slevě ještě dříve. To považuji za motivaci k dodržení grafikonu. Samozřejmě o vzniklé vícenáklady se pěkně podělí dopravce a správce dopravní cesty. Tak by měl fungovat tržní systém, kdy si každý zodpovídá za svou práci.
21.12.2006 (16:34)
Zaprve - nikdo ty duvody nezna
Zadruhe - a co jsi tim chtel rict, Borovicko? Jako nechapu... A ted neco dostavaji? Rekl bych, ze ne a to v zadnem pripade
Zadruhe - a co jsi tim chtel rict, Borovicko? Jako nechapu... A ted neco dostavaji? Rekl bych, ze ne a to v zadnem pripade
21.12.2006 (16:32)
Nas... až na půdu budou cestující, až jim dráhy při každém víc jak hodinovém zpoždění sdělí, že sorry, ale zrovna zrovna nastalo z důvodů, pro které nejsou dle směrnic EU povinny...
21.12.2006 (16:11)
maxo, maxo...
Ti byrokrate reaguji na neco; v tomto pripade patrne na stiznosti cestujicich. Pokud by tomu tak nebylo (lidem by zpozdeni nevadilo), tak by drahy (rekl bych, ze to nebude platit jen v Cesku...) nic vyplacet nemusely.
Takze ten tvuj nazor, ze je to udelane od "zeleho" stolu, je jen tvuj nazor...
Mimochodem, nevim, jestli jste si toho vsichni vsimli (funTomas asi jo:), ale tam se pise o zpozdeni vyssim nez JEDNA HODINA! Jako chapu, ze vy si pri takovem zpozdeni reknete, ze asi se neco muselo stat a aspon mate vice casu obdivovat krasy nadrazi, ale ja jsem nasranej az na pudu, protoze vlakem nejezdim, abych z neho delal fotky, ale protoze se nekam potrebuju dostat...
Ti byrokrate reaguji na neco; v tomto pripade patrne na stiznosti cestujicich. Pokud by tomu tak nebylo (lidem by zpozdeni nevadilo), tak by drahy (rekl bych, ze to nebude platit jen v Cesku...) nic vyplacet nemusely.
Takze ten tvuj nazor, ze je to udelane od "zeleho" stolu, je jen tvuj nazor...
Mimochodem, nevim, jestli jste si toho vsichni vsimli (funTomas asi jo:), ale tam se pise o zpozdeni vyssim nez JEDNA HODINA! Jako chapu, ze vy si pri takovem zpozdeni reknete, ze asi se neco muselo stat a aspon mate vice casu obdivovat krasy nadrazi, ale ja jsem nasranej az na pudu, protoze vlakem nejezdim, abych z neho delal fotky, ale protoze se nekam potrebuju dostat...
21.12.2006 (15:45)
To je totální nesmysl evropských byrokratů.Oni si neuvědomují,že kdyby ČD vraceli jízdné nebo jeho část,pak by to zákonitě přispělo k celkovému zdražení jízdného,protože ČD by jim vznikly prokazatelné náklady způsobené vracením jízdného. Já toto beru jako nezodpovědný přístup evropských byrokratů.
21.12.2006 (15:05)
Nevím jak složité je nyní u ČD vydání potvrzení o zpoždění či vrácení jízdného. Ale složité stále je. Jak budu z ČD vymáhat důvod zpoždění a jak ho budu ověřovat? A pokud se z takového zpožděného rychlíku vyvalí najednou 700 zpožděných cestujících se 701 druhem slevy?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











