Praha - Nejen na novoroční výprodeje do Německa či Rakouska lze cestovat i vlaky Českých drah s výhodnými jízdenkami, mezi které patří SONE+, EURegio, Egronet či Wien Spezial. Vzhledem k tomu, že redakce ŽelPage obdržela v posledních dnech řadu dotazů, které se týkaly podmínek využití těchto jízdenek, zveřejňujeme některé informace ještě jednou. Bližší informace najdou zájemci také na internetových stránkách ČD (Cestování v příhraničí).
SONE+
O sobotách a nedělích lze do příhraničních oblastí Německa cestovat na jízdenku SONE+, která se prodává ve 2 variantách - pro Os a Sp za 160 Kč a pro Os, Sp, R, Ex za 360 Kč (na území ČR po zakoupení místenky lze bez příplatku cestovat i ve spojích IC, EC a SC; nejdále však do pohraniční přechodové stanice - např. Děčín hl. n.) za 360 Kč. Jízdenka musí být elektronicky vydaná a platí v rozsáhlých oblastech Bavorska a Saska (např. do Budyšína, Drážďan či Řezna). Na SONE+ může cestovat až 5 osob, z nichž max. 2 mohou být starší 15 let. V rychlících do Mnichova či Norimberku lze cestovat na zvýhodněné jízdenky München/Nürnberg Spezial za 52/42€.
EURegio Německo
Kdo chce do Německa cestovat nejen o víkendu, je výhodná jízdenka EURegio. Tato jízdenka však neplatí ve spojích EC a ve vlacích R 378/379 Kopernikus a EN 352/353 Johannes Kepler. Jízdenka se prodává vždy jako zpáteční a platí 1 den a platí na tratích Ústí nad Labem - Děčín - Pirna - Drážďany - Míšen a Tanvald - Liberec - Žitava - Drážďany/Budyšín.
EGRONET
Jízdenka je určena jak jednotlivcům, tak rodinám. Platí ve vlacích ČD (vyjma IC/EC/SC) a v osobních a spěšných vlacích DB a VBG. Jednodenní jízdenka stojí pro 1 cestujícího 100 Kč. Každý cestující si může bezplatně s touto jízdenkou přepravit jízdní kolo v rámci přepravy spoluzavazadel.
EURegio Rakousko
Jízdenka platí ve 2. třídě vlaků kategorie Os, Sp, R a Ex. Několik přímých spojů denně jezdí mezi Českými Budějovicemi a Lincem, ze Znojma do Vídně a také mezi Brnem a Vídní. Zpáteční jízdenky platí až 4 dny a lze je vystavit z kterékoliv stanice/zastávky ČD na níže uvedených tratích do vyjmenovaných stanic na území Rakouska: Znojmo - Šatov - Retz - Platt - Hollabrunn - Stockerau - Wien Nord - Wien Mitte - Wien Südbahnhof; České Budějovice - Kaplice - Rybník - Horní Dvořiště - Summerau - Freistadt - Pregarten - Linz Hbf; Plzeň - České Budějovice - České Velenice - Gmünd NO - Schwarzenau - Göpfritz - Eggenburg - Ziersdorf - Tulln - Wien FJB. Jízdenka platí 4 dny a jízdu lze nastoupit kdykoliv během platnosti (uskutečnit lze jednu cestu tam a jednu cestu zpět).
Majitelé slevových karet ČD zaplatí za rakouské tratě jízdné se slevou ve výši 77%, na území ČR zaplatí zákaznické jízdné. V případě, že je jízdenka vystavena do stanic Retz, Summerau, Gmünd NÖ nebo Hohenau, snižuje se jízdné za rakouské tratě na polovinu. Ten, kdo žádnou slevovou kartu ČD nevlastní, zaplatí za rakouské tratě jízdné se slevou 35%, za tratě na území ČR zaplatí obyčejné jízdné.
Wien Spezial
Mezi Brnem a Vídní lze využít i jízdenku Wien Spezial. Její hlavní výhodou je to, že platí i ve vlacích IC/EC, ve kterých není nutné platit příplatek. Ve vlacích SC je nutno zakoupit povinnou rezervaci. Zpáteční jízdenky lze vystavit na relace Brno - Hohenau/Wien Südbahnhof, Břeclav - Hohenau/Wien Südbahnhof. Za zpáteční jízdenku Wien Spezial z Brna hl. n. do Vídně zaplatí majitel slevové karty ČD 343 Kč.
zdroj: Tisková zpráva ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Hm, super. Asi mas celkem problem zapadnout do spolecnosti, ze?:-))
"Ak by v duchu tvojich teorii nemecke zeleznice spracovali trate ceskych drah s nazvami v nemcine, tak by si netrafil ani domov!!"
Pan Jozef pravděpodobně nikdy nejel vlakem třeba ze zmiňovaných Drážďan do Liberce. Jinak by věděl, že na ceduli na nástupišti je nápsano pouze "Reichenberg". P. S.: Přesto jsem domů trefil ;-)
tenzor, Rail2005, VKor: Naprostý souhlas. Nejde o to vytahovat české názvosloví, které už je mrtvé, ale používat to, co ještě přežilo. Skutečně to patří k všeobecnému vzdělání, stejně jako vědět, co znamená koncil v Kostnici, míšeňský porcelán či křest českých velmožů v Řezně. Paradoxně se při četbě starých map a cestopisů zdá, že Češi měli ke svým sousedům bližší, osobnější vztah.
Slovenským diskutujícím očividně selhaly nervy, ačkoli komentář nebyl namířený proti nim.
Space: Podsunujete mi, co jsem neřekl. V dopravě (cedule u mezinárodních silnic, hlášení na nádraží apod.) je samozřejmě účelné psát názvy v původním znění. Elegantním řešením je do závorky napsat ještě domácí název. Mezinárodní komunikace jsou totiž určeny pro všechny. Úplně jiná situace je však u serveru, který je psaný v češtině (a je úplně jedno, čemu se server věnuje). Ten je přeci určen primárně těm, kteří česky rozumí. U té Lovaně bych přesto dal do závorky ještě originální název (opravdu nejsem extrémista).
Nicmene, vzhledem k tomu, ze Wien Spezial lze vystavit i z Breclavi, tak v podstate plati odkudkoliv a hnev je zbytecny...
Otazkou je, jak je to s osobakama Breclav-Wien... V seznamu EURegio tahle trat (uz) neni a jak je to s Wien Spezial si uprimne receno nejsem jisty, protoze osobaky sice na Sudbahnhof jezdi, ale jinou trasou. Strucne - nevim, jestli listky na trasu EC plati i pro osobaky...
Hlavne, ze Viden je Wien...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











