..: Na Karlovarsku se vystřídali dopravci :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Trať z Mariánských Lázní do Karlových Varů byla otevřena 17.12.1898. Hned od počátku drážní dopravu na této trati zajišťovaly státní železnice, byť dráhu postavila společnost Eisenbahn Karlsbad–Marienbad.

Po téměř 110 letech přešlo provozování osobní dopravy do rukou soukromé společnosti – od 10.12.2006 ji provozuje Viamont, pronajatými motorovými vozy RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn. Ke změně dopravce došlo na základě výsledku soutěže, vypsané Karlovarským krajem. Vedle ceny byly dalšími kritérii rychlost, částečná nízkopodlažnost vozidel a taktová doprava. Právě ta pak přinesla podstatnou změnu zaběhlého jízdního řádu. Nicméně první zkušenosti ukazují, že podstatné zrychlení přepravy použitím moderních vozidel o výkonu 2x228 kW je možné a vlaky jezdí včas.

zdroj: Železničář


Adys Poslat mail autorovi | 17.1.2007 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ D_N 
17.01.2007 (13:52)  
K čemu je mi takt, kratší jízdní doba a nová vozidla, když se sem nedá rozumně dostat kvůli nepřípojům na obou stranách.
registrovaný užívateľ Hans  mail  
17.01.2007 (12:59)  
mates111: Až na to že ČD uvádějí ceny nejnižší a soukromníci nejvyšší možnou. To znamená že dráhy se dostávají do mínusu a stát to za ně pak stejně musí dorovnat. Tak nevím jaký je v tom rozdíl? Jen ten že souk. dopravce má moderní vozidla ale to je asi zanedbatelné ne?
17.01.2007 (12:42)  
Problém jsou ale peníze. Jestliže je soukromník třikrát tak drahý jak ČD, tak se není čemu divit, že výběrová řízení vyhrávají ČD. Myslím, že většina obyvatel pojede radši rozkodrcanou 810 za třetinovou cenu než moderním zahraničním vozidlem....
registrovaný užívateľ happy 
17.01.2007 (12:33)  
Viamont tuto trať pozvedl pro kulturní a dobré cestování.Myslím ,že více krajů by mělo následovat a převádět své lokální tratě k soukromníkům.
registrovaný užívateľ redbird  mail  
17.01.2007 (11:54)  
V sobotu jsem se chtěl podívat do Deggendorfu trochu si "zacvakat". R 760 z Prahy dojel pouze do Hořovic, lokomotiva dále odmítla jet. Počkali jsme 45 minut na novou. Na cestu k Dunaji však bylo nutno zapomenout. Vzhůru tedy do Chebu. Další cesta přes Marktredwitz, Hof, Dresden, Zittau a Liberec prostřednictvím Desira, VT 610 a VT 612 od Vogtlandbahn a DB v pohodě. Prblémy nastaly opět až po přestupu na vozový park CD v Liberci, konkrétně 843 (R 995). Topení fungovalo ale příliš. Při teplotě caa 35 stupňů připomínal interiér saunu, po příchodu průvodčího a upozornění na teplotu provedl zásah který se projevil až takřka v Turnově, kde jsme však přestupovali na R 949. Udělali jsme chybu a vlezli do Btn, dveře do předsíňky nešly zavřít, neboť jazýček zůstal uvnitř zámku. Dveře tedy bouchaly při každém pohybu vozu, nebo změně rychlosti. Interiér vozu působyl svým sešlým vzhledem depresívně. Při této cestě mi bylo dopřáno porovnat úroveň cestování u CD a jinde, proto díky za každou změnu provozovatele na naší železniční síti. Tak tedy DB, Viamont 4ever....
registrovaný užívateľ NolthA  mail  
17.01.2007 (11:44)  
ČD4ever:
jako vtip je to hezké, ale jinak to je o ničem a jen keci.
registrovaný užívateľ sersa  mail  
17.01.2007 (11:31)  
CD4ever: Mam na Vas takovy dotaz - sedel jste nekdy ve vozidle RS? Protoze mam takovy pocit ze jste ho videl mozna na fotce ale tim to konci... Nehlede na to ze se jedna o vozidla vyrabena v druhe polovine devadesatych let, Vmax maji 120 a jsou skutecne pohodlna narozdil od Regio..... (kazdy si doplnte) ktera je jen vicemene prelakovana a precalounena forma starych 810, ktere sice mohly byt relativne kvalitni vozidla (napr ve srovnani s M131) ale v dnesni dobe proste jiz na trat nepatri...
registrovaný užívateľ Hans  mail  
17.01.2007 (11:27)  
Regionova je částečně předělaný starý krám který se moc nepovedl. Pravda snaha se má ocenit ale na RegioSprinter fakt nemá! Snad se souk. dostanou taky jinam.
registrovaný užívateľ ČD4ever  mail  
17.01.2007 (9:21)  
Eeeeeeda: 1) moderní vozidla???? Tím myslíte RS???? Regionovy jsou modernější a lepší..... 2) Zkrácení jízdních dob je sice pravda, ale zase na druhou stranu jízda RS je strašně krkolomná a v zatáčkách doporučuji sedět na místě, jinak se můžete ošklivě zranit...... 3)Taktový JŘ nezavedl Viamont, ale kraj....... Viamont ho pouze dodržuje........
17.01.2007 (9:18)  
Jj, ČD snad do roku 2010 nejdou schopného čiptunera, co jim očipuje turbodiesel v RegioNově aspoň na 1000kW a budou tam jezdit rychlostí blesku...:-D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko