Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko od neděle 21. ledna 2007 mění jízdní řád na vybraných tratích. Důvodem mimořádné změny jsou připomínky cestujících k časům odjezdů a příjezdů vlaků v novém jízdním řádu, který platí od 10. prosince 2006.
Mezistátní vlaky: Spoje EC 126/127 Fatra ze Žiliny do Prahy a zpět a též EC 128 Hradčany ze Žiliny do Prahy budou nově zastavovat i v železniční stanici Považská Bystrica. Důvodem zastavovaní vlaků kategorie EuroCity v Považské Bystrici je žádost cestujících, aby nemuseli cestovat osobnímy vlaky a rychlíky do Žiliny či Púchova a tam přestupovat na mezistátní vlaky. EC 126 Fatra ve směru ze Žiliny odjíždí z Považské Bystrice v 17:01 a do Prahy hl. n. přijíždí ve 21:54. EC 127 Fatra ve směru do Žiliny odjíždí z pražského hlavního nádraží ve 12:07 a do Považské Bystrice přijíždí v 17.00 h. EC 128 Hradčany ze Žiliny do Prahy odjíždí z Považské Bystrice v 7:01 a do Prahy hl. n. přijíždí ve 11:54. Odjezdy a příjezdy těchto vlaků do/ze Žiliny se nemění.
Ve vnitrostátní dopravě se mění jízdní řád tří osobních vlaků v úseku Košice – Žilina a jednoho osobního vlaku v úseku Spišské Vlachy – Spišské Podhradí. Mimořádná změna jízdního řádu se dotkne i šesti osobních vlaků Tatranských elektrických železnic. Důvodem změny je zlepšení přípojů jednak mezi jednotlivými vlaky, tak mezi vlaky a autobusy ve Vysokých Tatrách.
Košice - Žilina: Vlak Os 7830 pojede v úseku Poprad-Tatry – Štrba o 3 minuty dříve. Z Popradu odjíždí v 4:19 a do Štrby přijíždí ve 4:37. Ve Štrbě zůstane zachován přípoj na vlak Ozubnicové železnice na Štrbské Pleso. Os 7832 pojede v úseku Margecany – Poprad-Tatry o 2 minuty dříve. Z Margecan odjíždí ve 3:53 a do Popradu přijíždí v 5:10. V Popradě zůstane zachován přípoj na vlak Tatranských elektrických železnic do Starého Smokovce a na Štrbské Pleso. Os 7841 bude v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry zrušen a nahrazen novým osobní vlakem číslo 7805. Z Liptovského Mikuláše odjíždí ve 4:00 a do Popradu přijíždí ve 4:57. V Železniční stanici Štrba tak vznikne nový přípoj na vlak Ozubnicové železnice na Štrbské Pleso.
Spišské Vlachy - Spišské Podhradie: Os 8602 ze Spišských Vlachů do Spišského Podhradí pojede o 15 minut později než jezdil doteď. Ze Spišského Podhradí odjíždí v 5:40 a do Spišských Vlachů přijíždí v 5:56.
Poprad–Tatry – Štrbské Pleso: Nový vlak Os 8142 v úseku Poprad – Tatry – Starý Smokovec, odjezd z Popradu ve 22:40, příjezd do Starého Smokovce ve 23:05. Os 8101 pojede dříve, odjezd ze Starého Smokovce ve 4:49, příjezd do Popradu v 5:13. Os 8102 pojede dříve, odjezd z Popradu bude nově v 5.15 h, příjezd na Štrbské Pleso v 6:17, čímž se vytvoří přípoj ve Štrbském Plese na osobní vlak 8003 do Štrby. Os 8103 pojede dříve, odjezd ze Štrbského Plesa bude ve 4:58, příjezd do Popradu v 6:04. Os 8137 pojede později, odjezd ze Starého Smokovce ve 23:07, příjezd do Popradu ve 23:31.
Štrba – Štrbské Pleso (Ozubnicová železnice): Os 8000 pojede dříve, odjezd ze Štrby ve 4:41 h, příjezd na Štrbské Pleso ve 4:56. Ve Štrbě zůstane zachován přípoj k osobnímu vlaku ze Spišské Nové Vsi a zároveň se vytvoří přípoj na osobní vlak do Košic. Na Štrbském Plese zůstane zachován přípoj do Starého Smokovce. Os 8003 pojede později: odjezd ze Štrbského Plesa bude posunut na 6:19 h a příjezd do Štrby bude v 6:36 h, čímž vznikne nový přípoj na Štrbském Plese směrem ze Starého Smokovce.
zdroj: Tisková zpráva ZSSK
| 21.1.2007 (22:31)
Ad. NY: Preco potom drviva vacsina dialkovych autobusov BA-ZA pokracuje do "miest" ako Turzovka, Namestovo, Dolny Kubin?
Este ti poviem jednu vec, ak by mal vlak zastavovat ako ty chces, mozno ho rovno zrusit, lebo nim nikto cestovat nebude ...
marco: Teraz sa mozes ist akurat pozriet na to kolko ludi chodi do CR autobusom ... ak sa po tomto "tahu" vrati aspon stvrtina, bude to super ...
Najlepsie na tom ale bude, ze viac ako 70% cestujucich pojde maximlane po ValMez...
NE, opravdu NE. Dekuji...
Jinak prekvapeny ani moc nejsem...:(
A s alpskými časťami Rakúska by som to fakt neporovnával. Raz sú to hlavné vlaky pre hlavné trate, tak by to tak malo aj zostať. Na ostatné sú tu prípoje.
Tu sa treba jasne rozhodnúť, či to má byť fakt EC, a potom radšej zabudnúť na Bmee, Považskú Bystricu, Horní Lideč (ak by to šlo, tak v pohode aj Púchov) a jedno z dvojice Vsetín - ValMez. Vlaky vyššej kvality nemajú byť dochádzkové spoje pre miestnych.
Pokiaľ ide o PB, mali tam skoro luxusné prípoje do Púchova, takže nechápem, čo ich tak štve. Pripisujem to teda charakteru Bystričanov, s ktorým mám hojné skúsenosti, ktorí sami seba radi vidia ako centrum civilizovaného sveta.
Fatra a Hradčany sú zrejme "vlakmi vyššej kvality" len preto, lebo sú v takte v úseku Praha - Hranice a ČD to nechcú dať príliš lacno. Inak sú to ale expresy, alebo tak maximálne IC s trochou fantázie.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










