..: O žďárské nádraží není zájem :..

Ilustrační fotoŽďár nad Sázavou - České dráhy se znovu pokusí najít nájemce pro vlakové nádraží ve Žďáru nad Sázavou. Stanice byla zařazena do celostátního projektu Živá nádraží.

Soukromé firmy v něm mohou na řadu let získat pronájem drážních budov, pokud zaplatí jejich přeměnu v centra s obchody a provozovnami služeb. Pro Žďár zatím dráhy investora nenašly ani v opakovaném výběrovém řízení. „Potřetí bude nádraží nabídnuto v prvním čtvrtletí letošního roku,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení podniku. Budova žďárského nádraží byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících, zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy nádraží se neprováděly.

„Do projektu Živá nádraží již dráhy zařadily přibližně 120 nejvýznamnějších železničních stanic z celkového počtu 3 tísícovek nádraží a zastávek,“ uvedla Bednářová. Soukromí investoři by je měli přeměnit v moderní obchodní pasáže se službami i hotely. Náklady na takové oživení vybraných stanic se podle hrubého odhadu drah pohybují v řádu desítek miliard korun. Návratnost vložených peněz by měl investorům zajistit dlouhodobý pronájem. Na Vysočině byla do projektu kromě Žďáru zapojena také nádraží v Havlíčkově Brodě, Pelhřimově a v Jihlavě. Havlíčkobrodské nádraží již investora získalo. Výběrové řízení na nádraží v Pelhřimově by mohlo být vyhlášeno ve druhé polovině letošního roku, v Jihlavě o několik měsíců dříve. Dráhy nyní chystají potřebné podklady.

Havlíčkobrodské nádraží přebuduje společnost AŽD Praha. Uspěla ve druhém kole výběrového řízení, v prvním kole zájemce nebyl. Za pronájem na 30 let slíbila investice v řádu desítek milionů korun. Nádraží, jímž denně projde asi 6 tisíc lidí, by se do roku 2010 mělo přeměnit v budovu s moderním odbavovacím a informačním centrem, které bude sloužit i autobusové dopravě.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.1.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Qaws 
25.01.2007 (23:37)  
Ale divím se, že tam nezařadili i Třebíč. Ta má prý větší obrat cestujících, než Jihlava..
25.01.2007 (23:12)  
No hlavní vtip živých nádraží je v tom, že zatáhnete do obchoďáku lidi, kteří vlastně ani nakupovat nechtěli. Zrovna v Žďáře by to úspěch mít mohlo, protože tam opravdu pár tisíc lidí denně projde - nádraží je společné s autobusákem. Myslím, že příčinou nezájmu investorů jsou spíš celkem nevhodné dispozice budovy.
Jo a ve Žďáře je přes 50 hospod :-)
25.01.2007 (20:50)  
M. Zikmund. - přesně tak, dráhy mají skvělé nápady, ale který investor nacpe miliony do nádraží ve městě, kde je dohromady 10x smíšený zboží a 5 hospod a stačí to? Ten počet je samozřejmě nadnesený, přesto ale kdyby v tom městě bylo potřeba další občanskou vybavenost, tak to někdo otevře ve svém domě, nebo si levně pronajme neb. prostor ve starém činžáku na náměstí a určitě nebude cpát desetimiliony do nádraží. Myslím si, že tento projekt mimo opravdu veliká města anebo města, kde je nádraží v blízkosti centra, nemá šanci uspět.
25.01.2007 (20:49)  
To zkusej znova,třeba se chytnou.Nádraží jsou součásti měst,města by měly vlastnit část akcií.
25.01.2007 (20:49)  
...z celkového počtu 3 tísícovek nádraží a zastávek
Nechystajú sa dúfam spustiť projekt "Živé zastávky"... :)
25.01.2007 (20:45)  
V pracovních dnech odjede (projede) z nádraží ve Žďáru nad Sázavou 56 vlaků … že by tomu odpovídalo "několik" tisíc cestujících se mi nechce zdát.
Pro potencionálního investora není prostě nádraží, patrně i vzhledem ke kupní síle v dané lokalitě zajímavé …
25.01.2007 (19:52)  
Pavel Q: Ve Žďáře by město o nádraží určitě moc velký zájem nemělo, stačí vzpomenout zde nedávno uvedenou zprávu o problému s bezdomovci na tomto nádraží, kdy místní starosta odmítl jakoukoliv spolupráci s přednostkou UŽST Havl.Brod(dnes tolik známou L.Horákovou :-) ) natož pak finanční příspěvek na bezpečnostní agenturu. Tudy asi cesta nevede..
25.01.2007 (19:23)  
V těhle případech by se spíš hodil projekt "mrtvá nádraží" :=(

Ve ždáře jsem dlouho nebyl ale snad by nebyla taková trága to nechat jak to je.

Lepší řešení by bylo to nabídnout obci.
25.01.2007 (18:41)  
Ať zkusí nabídnout Golčův Jeníkov :o)))
Registrierter Benutzer Rosťa 
25.01.2007 (18:15)  
doufám že tak nedopadneme i v havířově
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko