..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
02.02.2007 (7:29)  
Nevidím do všeho, ale zdá se mi ještě jeden malér v tom, že nyní již všechny 140 jezdí v polsku a varianta jezdit 140 dokud nebude 189 schválená tím padla definitivně. Žádný Stop Railtransu! Nikdo zatím nedokázal víc a na severu jezdí spolehlivě.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.02.2007 (6:21)  
Tak ať se ublížení i jinak dotčení soukromí dopravci PODÍLEJÍ na rekonstrukci traťových obvodů, ČD to zapotřebí nemají. Ne, nejsem žádný fanoušek ČD, ale přijít k hotovému by uměl každý ;o) . Hezky ať se SŽDC zeptá kdo jim pomůže s financováním, uvidíme kdo se přihlásí...a ten kdo tak neučiní a bude chtít své vlaky provozovat "evropskými" (obrovské závorky) vozidly, by posléze měl platit jak mourovatý za užívání dopravní cesty - nevěřím tomu, že by na to jakýkoli drobný dopravce měl ;o)

Ad slevněné SC: Nemyslím si že by v tom až tak moc měl prsty RailTrans, bylo jen otázkou času než k tomu ČD přistoupí. Možná by to bylo o rok později, ale určitě by to šlo samo ;o)
registrovaný uživatel vb007 
02.02.2007 (2:28)  
To Mirda Z.
Já bych dal pokutu majiteli dopravní cesty že neumožní provoz vozidel podle evropských norem však rok 2008 se blíží. SŽDC s tím bude muset něco dělat, nebo na něj podá spousta dopravců žaloby!
registrovaný uživatel ladik 
02.02.2007 (0:59)  
pozměnit normy jako pinďy a je to -:)
01.02.2007 (23:58)  
...a konšpiracionisti idú naplno!
Tak nejak tam chýba motív, nie? Zviditeľňovanie? Načo? Jedine tak pre ich hlavný business, a to je nákladná doprava. Nie som si ale istý, či by som chcel cargo služby propagovať takouto nešťastnou cestou; hlavne keď oslovenie relevantnej klientely prebieha inak.
Tvrdenie, že "každý už vie o RT" je mimo - obrovská časť ľudí ani netuší, že malo niečo také jazdiť. Tým netvrdím, že mi postup RT pripadá úplne jasný, ale neposkytovať takéto informácie je myslím právo každého a ČD by nepovedali o nič viac (a pokiaľ ide o Ondrůje, o jeho slohových schopnostiach vieme svoje).
Spústa ľudí tu tiež asi v živote nezačínala žiaden rozsiahlejší projekt, alebo ak áno, tak im to vždy všetko 100% vyšlo, vrátane termínov a rozpočtov. Ak je to tak, tak sú to najcennejší ľudia pre ľubovoľného podnikateľa, lebo dokážu zázraky. Keby som chcel prevádzkovať osobnú dopravu, tiež by som nevedel, čím to asi voziť, keďže vhodné čs. HDV sú rozobraté medzi ČD a ZSSK a nič iné tu nie je schválené.
Uvidíme teda, ako sa to vyvinie. Možno RT fakt nezačne. Ale zaručených súdov, akých tu padajú desiatky, by som sa stále radšej vyvaroval.
01.02.2007 (23:57)  
No otazka co muze delat, paky jako CD nema, takze bud uplatky, nebo se snazit popohnat DB a Siemens, aby se pridali k nalehani na DU:)))) Jinak to AD6360 (tusim Vy jste to psal na minule strance o podprahove reklame): Podprahova reklama funguje trosku jinak, nez ze date plakaty a mate zobrazene informace o sobe na panelu. Tim nerikam, ze reklama to neni dobra. Na druhou stranu za ty plakaty urcite Railtrans plati normalni taxu, web si take zaplatil (ac na nem nic nebylo) a at se snazi tvarit jako ublizenecek, tak si myslim neudelal jen pozitivni reklamu. Nemyslim si tedy, ze by to byl zamer, spis klasickej ceskej slendrian, precenily svoje sily, nebo to poradne nepripravili a takto to dopadlo a ted se z toho snazi vyjit v co nejlepsim svetle.
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.02.2007 (23:03)  
Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal. Já nevím, ale buď jen sedí s rukama v klíně a čeká až Siemens doupravuje lokomotivu, aby ji ČDÚ schválil. Nebo se snaží někoho podplatit, aby mu to povolili. Nic jiného mě nenapadá.
registrovaný uživatel pato 
01.02.2007 (22:29)  
Tak hyjé: mě je jedno za čí peníze kdo co dělá.Ale oba dva melou hubou kolikrát o ničem - to jsem chtěl říct. Nic víc, nic míň.
01.02.2007 (22:26)  
Pato: tak to prrr. Pan Ondrůj dělá to, za co je placen. Neříká svoje názory, ale tlumočí názory firmy a hlavně jeho šéfů. To je úděl mluvčího. Stejné je to u manažera firmy. Také nemůže napsat, že pro nějakou věc dělá h**o nebo, že se denně modlí, aby jejich mašiny homologaci nezískaly a nemuseli začít opravdu jezdit.
registrovaný uživatel Scpinďa  mail  
01.02.2007 (22:22)  
Stop Railtransu!
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko