..: Stát modernizuje železnici i tam, kde to není efektivní :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.

Národní kontrolní úřad zhodnotil celkem 20 investičních akcí z hlediska efektivnosti jako nevhodné, a přesto byly realizovány. U dalších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost posuzována. Podle úřadu byl výběr staveb závislý na subjektivních názorech lidí, kteří se podíleli na sestavování rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy podle kontrolorů nestanovilo jasná kritéria pro posuzování efektivnosti staveb. Jasnou metodiku vydalo až v roce 2006. Jako příklad uvádí NKÚ chystanou rekonstrukci brněnského nádraží, u které nebyly ve studii proveditelnosti uvedeny všechny varianty přestavby, avšak studie brněnského nádraží má i další chyby. Například v celkových investičních nákladech varianty s výstavbou nového nádraží nebylo uvažováno s náklady na výstavbu nezbytné městské infrastruktury.

Úřad také kritizuje neprůhlednost výběrových řízení na dodavatele projektů i stavebních firem. Národní kontrolní úřad v letech 2004 až 2006 zkontroloval 38 staveb o celkových nákladech téměř 38 miliard korun. Kontrolovanými organizacemi byly ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty a její vnitřní organizační složky - Stavební správy Olomouc, Plzeň a Praha.

zdroj: ČT24


PETR Poslat mail autorovi | 2.2.2007 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
03.02.2007 (9:31)  
Mates111: souhlasim, z Lipy do Brna, je to zruba stejne (akorat pribylo mnozstvi spoju navic). A s tim zrychlovanim na koridorech v podstate taky (az na nove elektrizovane useky, kde se trat dala zaroven do kupy a treba i na 072 se prubezne dost zlepsuje svrsek i TV).

Napada me jeste jedna filozoficka myslenka k tomu zrychlovani na koridorech.
Diky tomu, ze vsichni vyhledavaji spojeni pres IDOS (i kdyz si dojdou do okynka na nadrazi, tak je to tak), to kazdymu najde co nejrychleji spojeni. A to vede cim dal casteji po koridoru, coz vede k postupnemu (ale jistemu) odlivu substratu z regionalnich trati. Jako priklad uvedu prave spojeni z Lipy do Brna, kde to uz diky tomu zacalo nabizet i spoje do DC a pak pres UNL do PHA a dal nekudy na Brno, coz povazuji za absurdni. Ale i treba spojeni Brno-Budejovice, je diky modernizaci hlavnich trati, IDOS schopen vyhledat pres Prahu... A tak bych moh pokracovat. To neni dobry trend :(
03.02.2007 (9:05)  
tak třeba úsek česká lípa - brno, který jezdím se rozhodně nezrychlil....Doprava se zrychluje jen na koridorech a když na ně nejsou přípoje, tak ani tam ne...
Registrierter Benutzer M 
03.02.2007 (1:37)  
Venco, v tom textu se ale nepise "je spatne, ze se investuje", tam se pise "investuje se spatne". Je to podobne, ale neni to stejne. Kdyz si koupis Kofolu, tak kdyz ji milujes, neni co resit, coz sice porad pravda je, ale kdyz das za pullitr v supermarketu 40 korun, tak neco neni v poradku. Dokud to jsou tvoje soukrome penize, tak na to sere pes. Pokud kofolu za 40 korun kupuje stat, tak to ale dobre neni, byt by byla sebelahodnejsi...

A kdyz jsme u toho, tak jsi napsal vic kritiky nez ja (koridor se dela 20 let, jeden kopac kope pet se diva), takze bud tak hodny a nekritizuj porad... Ale jinak je videt, ze jsi ... Rychlost stavby koridoru ma urcite uzke hrdlo na tempu kopacu. Ale vinika mame:) Sedmy bod xAnriho je celkem dobry. Jeste bych dodal, ze proc bych mel vykopat jamu za pet minut, kdyz vim, ze cement me dovezou za hodinu. Leda ze by to zahazeli a hrabali znova. Hlavne, ze by mel Venca radost, jak pracuji...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
02.02.2007 (23:03)  
Burgan:
1. koridory se behem 90. let temer nestaveli, protoze ekonomika byla tak rikajic v p....Stavet se vazne zacalo az nekdy 97.
2. to co je na zapede me nezajima, protoze jsem z vychodu a zapad je 30 let pred nami
3. na vychod od nas je vse 10x horsi
4. nez dodelaj posledni usek, tak nemusi delat prvni znova, stavba je na X desitek let dopredu, moderni technologie ale zase budou chtit sve, to ale ve vsem
5. co jde na Morave, jde i v Cechach, viz plan u Plzne a Benesova (navic doted nebylo v Cechach kde, vyjma u Kralup)
6.koridory na 200 jsou v ceskych podminkach vymysly a fantasmagorie, na to nema absolune nikdo, to bychom meli dnes 50% toho, co mame, a Ty bys tu nejvic rval, ze sme to radsi meli delat na 160, aby toho bylo vic.
7. kolik jich kope a kolik kouka nevim, vim ze delaj ve dne v noci. Hlavne me zajima, jak plni terminy a zbytek je ciste vec majitele firmy...
8. o vyhybkach nic nevim, ale pochybuju, ze mas pravdu, kazdej, kdo by to udelal, je jednou nohou v bani, to je snad kazdymu jasny...
9. 1.TK je hotovej az na par rychlostne neprilis vyznamnych useku, ktery jsou ale nehorazne drahy! Chces je snad delat predne? Proc?
02.02.2007 (22:17)  
xAnri:Koridory se staví od roku tušim 1993 dnes je 2007,přesto nemáme postavenej ani 1!takže se skutečně staví hlemýždím tempem.Mě bolí oči když tam jeden kope a dalších deset na něj čumí!!!Stojí to moc protože to trvá dlouho,páč ceny jdou nahoru,takže to co by stálo před 5 lety je dnes daleko dražší a než dodělaj poslední úsek tak ty první budou moc dělat znova.Stejně pomalý jízdy se objevujou po 2-3 letech.Výhybky tam jdou,choděj levný a pomalý s malym zabezpečeným,porušuje se zákon o drahách,páč tam dávam vyhybky pro menší než je tratová rychlost,uzly zastaralý,přejezdy na koridor mimoúrovnový.A mělo to bejt na 200km/h,když se tuneluje a narovnávaj oblouky na Moravě,proč to nejde v Česku to ví jen bůh.To co je pro nás něco navíc koridor do 160 je na západě bežná celostátní dráha.Ty by nás hnaly,kdyby sme tam závaděli naše koridory.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
02.02.2007 (22:01)  
Mato: tak to si musim zaremcat. Jizdni doby na trase Brno-Karvina se zkratily. Oproti letosnimu jizdnimu radu a JR z roku 2000 existuji v letosnim GVD spoje s jizdni dobou kratsi nez 3h. Takove nebyly. A hlavne vice nez zdvojnasobil se pocet spoju, ktere jedou pod 4h (v roce 2000 5 za den, letos 12, pokud jsem spravne pocital). No a to je podle me kurna rozdil!
Jenze ja jsem mel na mysli celou CR. Zatimco cesta z UNL do Sumperka trvala pred 8 lety az 7 hodin (1-3 spoje denne), dnes je to i mene nez 4h a spoju je min. 2x tolik. A mohl bych pokracovat. Zlepseni je videt temer v cele siti - viz napr. usek CT - Zabreh. To je sila!
Registrierter Benutzer Mato 
02.02.2007 (21:03)  
xAnri05: nemyslím si, že by se toho tolik změnilo. Od roku 1998 jezím pravidelně vlakem Brno Karviná a opračně.Cesta trvá pořád stejně dlouho, vlastně teď dýl co zrušili Moravana. Kdysi jezdili R s občasnými 10 minutama zpoždění, teď je to pravidlem. Na rychlících jezdí pořád ty samý vozy. Pravda nádraží a zástávky od Bohumína do Přerova už vypadají mnohem lépe než pře tím. TO je tak ale vš co se změnilo.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
02.02.2007 (20:28)  
Burgan: no a to vsechno souvisi s tou kritikou od NKU. Kdyby bylo vse OK a ne, jak je uvadeno ve zprave, mohlo by se stavet rychleji a tam, kde se stavet ma a take o dost levneji. A o to Ti prece taky jde, ne?
Navic si nemyslim, ze se koridoruje hlemyzdim tempem! Za poslednich X let se toho hodne udelalo. Draha letosni a pred 10 lety je nesrovnatelna. Pomale Ti to prijde pro to, ze jsou to obrovske stavebni prace, neco podobneho tenhle stat nepamatuje. Taky na kazde vetvi koridoru se prostavi kolem 50 mld. Kc. Tolik firem a techniky tu ani neni, aby to slo vyrazne rychleji. A hlavne nejsou ty prachy :)
02.02.2007 (17:03)  
M:ty abys taky na všechno nenadával,vetší morous tady neni.Jasně nemusíme investovat podle tebe,pak ale budem jezdit pomalu,postupem času vubec a ty budeš muset mlčet,páč rekonstrukce kritizuješ.Mě naopak vadí,že se investuje málo a koriduje hlemýždím tempem.
Co mi vadí na stavbách je,že 1 dělník kope a dalších deset na něj kouká.
Registrierter Benutzer M 
02.02.2007 (16:27)  
Ale je jasne, ze teorie typu "stejne to spocitat nejde" nahravaji tomu nazoru "jen at stavej..."
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko