Praha - Státní fond dopravní infrastruktury a Správa železniční dopravní cesty opravují a modernizují i železniční stavby, u nichž je to ekonomicky a společensky neefektivní. Uvedl to dnes Národní kontrolní úřad na základě kontrol provedených v letech 2004 až 2006.
Národní kontrolní úřad zhodnotil celkem 20 investičních akcí z hlediska efektivnosti jako nevhodné, a přesto byly realizovány. U dalších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost posuzována. Podle úřadu byl výběr staveb závislý na subjektivních názorech lidí, kteří se podíleli na sestavování rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy podle kontrolorů nestanovilo jasná kritéria pro posuzování efektivnosti staveb. Jasnou metodiku vydalo až v roce 2006. Jako příklad uvádí NKÚ chystanou rekonstrukci brněnského nádraží, u které nebyly ve studii proveditelnosti uvedeny všechny varianty přestavby, avšak studie brněnského nádraží má i další chyby. Například v celkových investičních nákladech varianty s výstavbou nového nádraží nebylo uvažováno s náklady na výstavbu nezbytné městské infrastruktury.
Úřad také kritizuje neprůhlednost výběrových řízení na dodavatele projektů i stavebních firem. Národní kontrolní úřad v letech 2004 až 2006 zkontroloval 38 staveb o celkových nákladech téměř 38 miliard korun. Kontrolovanými organizacemi byly ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty a její vnitřní organizační složky - Stavební správy Olomouc, Plzeň a Praha.
zdroj: ČT24
| 2.2.2007 (10:00)
Napada me jeste jedna filozoficka myslenka k tomu zrychlovani na koridorech.
Diky tomu, ze vsichni vyhledavaji spojeni pres IDOS (i kdyz si dojdou do okynka na nadrazi, tak je to tak), to kazdymu najde co nejrychleji spojeni. A to vede cim dal casteji po koridoru, coz vede k postupnemu (ale jistemu) odlivu substratu z regionalnich trati. Jako priklad uvedu prave spojeni z Lipy do Brna, kde to uz diky tomu zacalo nabizet i spoje do DC a pak pres UNL do PHA a dal nekudy na Brno, coz povazuji za absurdni. Ale i treba spojeni Brno-Budejovice, je diky modernizaci hlavnich trati, IDOS schopen vyhledat pres Prahu... A tak bych moh pokracovat. To neni dobry trend :(
A kdyz jsme u toho, tak jsi napsal vic kritiky nez ja (koridor se dela 20 let, jeden kopac kope pet se diva), takze bud tak hodny a nekritizuj porad... Ale jinak je videt, ze jsi ... Rychlost stavby koridoru ma urcite uzke hrdlo na tempu kopacu. Ale vinika mame:) Sedmy bod xAnriho je celkem dobry. Jeste bych dodal, ze proc bych mel vykopat jamu za pet minut, kdyz vim, ze cement me dovezou za hodinu. Leda ze by to zahazeli a hrabali znova. Hlavne, ze by mel Venca radost, jak pracuji...
1. koridory se behem 90. let temer nestaveli, protoze ekonomika byla tak rikajic v p....Stavet se vazne zacalo az nekdy 97.
2. to co je na zapede me nezajima, protoze jsem z vychodu a zapad je 30 let pred nami
3. na vychod od nas je vse 10x horsi
4. nez dodelaj posledni usek, tak nemusi delat prvni znova, stavba je na X desitek let dopredu, moderni technologie ale zase budou chtit sve, to ale ve vsem
5. co jde na Morave, jde i v Cechach, viz plan u Plzne a Benesova (navic doted nebylo v Cechach kde, vyjma u Kralup)
6.koridory na 200 jsou v ceskych podminkach vymysly a fantasmagorie, na to nema absolune nikdo, to bychom meli dnes 50% toho, co mame, a Ty bys tu nejvic rval, ze sme to radsi meli delat na 160, aby toho bylo vic.
7. kolik jich kope a kolik kouka nevim, vim ze delaj ve dne v noci. Hlavne me zajima, jak plni terminy a zbytek je ciste vec majitele firmy...
8. o vyhybkach nic nevim, ale pochybuju, ze mas pravdu, kazdej, kdo by to udelal, je jednou nohou v bani, to je snad kazdymu jasny...
9. 1.TK je hotovej az na par rychlostne neprilis vyznamnych useku, ktery jsou ale nehorazne drahy! Chces je snad delat predne? Proc?
Jenze ja jsem mel na mysli celou CR. Zatimco cesta z UNL do Sumperka trvala pred 8 lety az 7 hodin (1-3 spoje denne), dnes je to i mene nez 4h a spoju je min. 2x tolik. A mohl bych pokracovat. Zlepseni je videt temer v cele siti - viz napr. usek CT - Zabreh. To je sila!
Navic si nemyslim, ze se koridoruje hlemyzdim tempem! Za poslednich X let se toho hodne udelalo. Draha letosni a pred 10 lety je nesrovnatelna. Pomale Ti to prijde pro to, ze jsou to obrovske stavebni prace, neco podobneho tenhle stat nepamatuje. Taky na kazde vetvi koridoru se prostavi kolem 50 mld. Kc. Tolik firem a techniky tu ani neni, aby to slo vyrazne rychleji. A hlavne nejsou ty prachy :)
Co mi vadí na stavbách je,že 1 dělník kope a dalších deset na něj kouká.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










