Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.
Detailní investiční plány provede železniční firma ve spolupráci s japonskými experty. Sedmnáct procent prostředků dá vietnamská vláda především z japonského rozvojového programu. Vietnam Railways pokryjí 30 procent nákladů, a to především z půjček. Vietnam Railways nezveřejňuje zisk. V roce 2006 ale její tržby dosáhly 5,3 bilionu dongů, tedy 330 milionů dolarů.
zdroj: ČTK, TÝDEN, iHned.cz


Ano společnost České Dráhy se ohromným způsobem stará o zakázníky. Např. můžu uvést krásné záchody,nadmíru pohodlné koženkové béčka a tak by jsme mohli pokračovat dál :-D.Mimochodem u Kuneše už by mělo být otevřeno.
samozrejme som nemyslel, ze na terajsom metrovom rozchode chcu jazdit s rychlostami nad 200 km/h.
Len som chcel povedat, ze jazdia dnes na rozchode 1000 mm 100 km/h - 120 km/h, co je na niektorych nasich tratiach s rozchodom 1435mm kozmicka rychlost.
to krokodil: Pokud si pamatuji spravne, tak nova definice VRT je nad 200, ci dokonce nad 250, tudiz uvadene trate nejsou VRT, jsou to jen hodne dobre koridory (kterych je treba v Nemecku plno). To nic nemeni na tom, ze jsou rychlejsi nez u nas, nicmene 200km/h zvladaji i obyc vlaky.
to Venca Burgan: No vysvetleni je jednoduche. Koridory ve vetsine pripadu jen rekonstruovaly hlavni trate (ktere byly v devadesatych letech ve spatnem stavu). Vzhledem k clenitosti, polomerum oblouku, urovnovemu krizeni se silnicemi, zabezpecovaccea dalsim vecem neni mzone ve stavajich trsach dosahnout ve vetsine priapdu vice jak 160, na mnohych mistehc i koridory maji nizsi rychlost. Napriklad prave trat na Plzen nemuze mit misty vice jak tusim 80, ci 100, prave kvuli polomerum oblouku. Pokud byste chtel zvysist rychlost na 200, tak by se na mnoha mistech musely trate vest nove a zaroven by se muselo vybudovat ohromne mnozstvi mimourovnovych krizeni. Cena za kilometr by tak stoupla i na dvojnasobek, minimalne vsak zhruba o tretinu az polovinu. Za tuto nemalou investici byste ziskal na casech nekolik minut!!!! Staci si spocitat jake jsou rozjezdy souprav, jake jsou vzdalenosti mezi stanicemi a zjistite, ze tato invetsice by byla zcela neekonomicka. Utratilo by se x desitek miliard navic a vlak by na trase dlouhe 200km dojel jen o par minut drive. Nehlede na to, ze dalsi miliardove invetsice by si vyzadalo porizeni novych souprav. Vetsina toho, co CD maji ma maximalku 140 az 160. Takze tu 200 by vyuzivalo Pendolino a mozna casem par EC. To by asi byla dost spatna investice, nemyslite? To by pak lidi rvali. Proste uz prijmete fakt, ze nase zeme a rozlozeni obyvatelstva v ni, nema geograficke predpoklady k tomu, aby zde bylo mozne stavet VRT. Vsimnete si, ze VRT se stavi hlavne v zemich s liniovym zalidnenim, kde oba konce od sebe jsou vzdaleny alepson 1000km, nebo v pripade mensich zemi, jde o trate napojene na VRT sousedni vetsi zeme, obvykle jen do hlavniho mesta. U nas ma smysl stavet VRT smer na Nemecko a pak na usecich kde je to mozne zvysit max rychlost na 180 az 200.
5)Nikdo z rodiny u ČD nepracuje, takže jezdím za norm. jízdné (teda junior pas) a s cenami jízdenek jsem nadmíru spokojený a zdají se mi velmi výhodné
TAKŽE VIDÍTE ANI NIKDO OD ŽELEZNICE A ANI NAJATÝ OD ČD..... PROSTĚ NĚKDO, KDO SE ZASTÁVÁ SPOL. ČD PŘED NAPROSTOU AROGANCÍ AŽ CYNISMEM....... SPOL. ČD SE TOTIŽ OHROMNÝM ZPůSOBEM STARÁ O SVÉ ZÁKAZNÍKY A ZASTÁNÍ SI ZASLOUŽÍ!!!!!!!!!!!!!!
Uvidime, co bude realita...
psal Viliam solarik - tím jsem myslel ty ideologický žvásty, poslední příspěvky s tím nemají nic společnýho, naopak jsou velmi poučné a hlavně věcné.
Má ji snad Portugalsko, Řecko, Rakousko, Švédsko?
Ani maju.
Vieden/St.Polten - Linz 200km/h (250 po dobudovani ETCS)
Göteborg - Stockholm 200km/h
Do Lisabonu chodia spanielske rychlovlaky.
Grecko zatial je jedine co nema.
Aj pomery su v Azii uplne ine, mesta Hanoi, Saigon, Hue atd su z naseho pohladu obrovske (niekolko milionove). Jazdi sa tam dnes na 1000 mm rozchode okolo 100km/h (a to takmer trvale). V strede Vietnamu (cca 600 km od Hanoia) je teren velmi nárocny, nestabilny a niet poriadne miesta ani pre zeleznicu, nie este pre dialnicu. (okolo Dong Hoi a Hue - byv. hl. mesto).
Inak VNR nie len tuto trat rekonstruuju, ale aj severnu magistralu do Ciny. Vietnamske zeleznice, na rozdiel od ostatnych azijskych zeleznic su vo velmi dobrom stave, stanice su trvale zamknute, otvoria ich len pred prichodom/odchodom vlakov a prisne su kontrolovane. Na staniciach je obrovska cistota a poriadok.
Pocas vojny znacna cast trati bola znicena, ktore su na novo postavene so solidnym zvrskom - niekde kombinovanym 1000/1435 mm. V Hanoi mali velmi honosne plany, chceli hl. stanicu prelozit, zeleznicnu trat zdvihnut na estakady, lebo dnes prakticky krizuje cele mesto a strata casu napr. smerom na Saigon je takmer hodina, kym sa vlak dostane krokovym tempom na kraj mesta.
A kromě toho bych opravdu ocenil odstranění chyby v titulku a v první větě - co takhle napsat Vietnam místo Vietman? - a Vietnamský místo Vietmanský :-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
