Praha - Aktualizováno 18.2.2007 v 19:45 hod.: Vykolejený vlak EuroCity 107 Praha zablokoval důležitou trať mezi pražským Hlavním nádražím a Libní. Lokomotiva a pět vagonů se dostaly mimo koleje na výhybce, která zřejmě praskla.
"V 10:30 vykolejila na výhybce lokomotiva a pět vagonů vlaku EC 107 Praha z Prahy do Varšavy. Nikdo se nezranil, provoz je přerušen," potvrdil iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle zpravodaje iDNES.cz, který vlakem cestoval, se nehoda stala za výjezdem z tunelu směrem do Libně. Trať je v tom místě jednokolejná. "Lidé přestupují do vlaku, který přijel směrem od Libně. Odveze je tam a dozví se, co dál," hlásí zpravodaj. Nehoda se obešla bez problémů. Spoje mířící na pražské Hlavní nádraží z východu a severu Čech byly odkloněny přes Malešice a Vršovice.
Jan Kučera z Drážní inspekce včera ČTK krátce po 13:30 hod. sdělil, že nevykolejené vozy byly z místa nehody již odtaženy. Následovaly práce na nasazení lokomotivy zpět na koleje a na vykolejených vagonech. Škoda na výhybce činí podle odhadů 50.000 Kč, na vlaku pak více než milion korun. Původně dráhy předpokládaly obnovení provozu v sobotu mezi 18. - 19. hod., což se ale nepodařilo. V 19:30 hod. oznámil mluvčí ČD Aleš Ondrůj: "Trať už je průjezdná. Odkloněno a o 20 až 30 minut zpožděno kvůli jízdě delší trasou bylo asi padesát spojů."
Podle Ondrůje výhybka prošla v polovině loňského prosince důkladnou kontrolou, která nesignalizovala žádnou závadu. Při běžné údržbě tak nebylo možné nehodě zabránit. Cestující z EC Praha přepravil do Ostravy spoj SC Pendolino bez příplatku, dále do Polska jeli cestující náhradní soupravou.
| 17.2.2007 (11:42)
http://www.k-report.net/discus/messages/28/1148.html
kde presne se stala ta nehoda?
Jsou tam, tusim, (z vychodu) dve koleje - jedna z viaduktu Balabenka, druha od depa (a Libne), pak je tam srdcovka (nekde kolem prejezdu), a kousek pred tunelem vyhybka ktera obe koleje spojuje. Cili k vykolejeni doslo na tyhle posledni vyhybce?
Nevi nekdo, jestli byl usek jiz zprovoznen?
jen by mě zajímalo,jak se do pravidelně "zaplněného" pendolina (podle mluvčího ČD) vlezli všichni cestující z EC
Tam je zejména problém v ostrém obratu 362 na hlaváku a v zároveň probíhajících stavbách v ústeckém uzlu (a asi ještě někde to tam skřípe). Od Prahy na východ ty vlaky obvykle jezdí včas.
BDbmrsee je po šesti lidech vždy, BDbmsee pouze ve verzi RIC. Ale všichni se jistě do hytláku nevešli, takže se asi vracelo.
Spíš by mne zajímalo, proč chomutovské rychlíky nejezdí mimo hlavní, tedy přímo Běchovice - Libeň - Holešovice. Mezi Holešovicemi a hlavním je rychlejší metro, kde by se dala zařídit přeprava s jízdenkou ČD zdarma a vlaky by jezdily relativně včas.
Takhle to na jmenovaném rameni (hlavně na severní větvi) způsobuje totální rozklad. :(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










