..: U Rymaně vykolejil nákladní vlak :..

Ilustrační obrázekMníšek pod Brdy - Aktualizováno v 18:45 hod.: Dnes dopoledne vykolejil u Mníšku pod Brdy manipulační nákladní vlak Mn 85956. Podle posledních zpráv se mimo koleje nachází celá souprava. Příčiny nehody se vyšetřují. Jedna varianta hovoří o tom, že na trati pracující dělníci dostatečně nepřitáhli pražce, zatímco druhá možnost spekuluje o přetížené soupravě. Zranění jsou dva zaměstnanci Českých drah, kteří doprovázeli soupravu ve služebním voze. Z televizních záběrů je patrné, že vykolejená lokomotiva je řady 749.

Podle dosavadního šetření na trati mezi Mníškem pod Brdy a Čísovicemi pracovala externí firma Vekra, která upravovala rozchod kolejí a měnila přidržovací prvky. Podle ohledání byla kolejnice uvnitř oblouku vyvrácena a chyběly uchycovací prvky. V kolejišti se pak našla uchycovací tyč na udržení rozchodu - přičinou je tedy zřejmě odchylka v rozchodu kolejnice. Vyšetřování začalo okamžitě ve směru, zda nedošlo k porušení pracovního postupu zaměstnanců této společnosti.

"Prokázáno je, že strojvedoucí jel předepsanou rychlostí 33 km/h. Zatím odhadnutá škoda je 1,1 mil. Kč. Událost se stala dnes v 11:50 hod. u zastávky Rymaně, kde vykolejil nákladní manipulační vlak - lokomotiva a 5 vozů. K lékařskému ošetření s lehkým poraněním na noze byl převezen vedoucí posunu, další zranění nejsou. Na místě je zavedena náhradní autobusová doprava," uvedl pro ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj. V místě nehody je za běžného provozu povolena maximální rychlost 40 km/h a zastávka Rymaně leží na trati 210 (Vrané nad Vltavou - Dobříš).

Ilustrační fotoNaopak Drážní inspekce ve své tiskové zprávě uvedla, že vykolejila lokomotiva a 6 ze 7 vozů nákladního vlaku. "Všechny vozy stojí na náspu, jen druhý vůz za lokomotivou zůstal stát na kolejích. Služební vůz byl ostatními loženými vozy se dřevem vytlačen do boku a stojí kolmo ke kolejím. Prvotní odhad škody činí 1,2 milionu korun na vlaku a 100 tisíc korun na trati," uvedl Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce. "Provoz na trati se během dnešního dne zřejmě nepodaří obnovit," dodal mluvčí. Na webu ČD je uvedeno, že provoz bude obnoven až ve středu 21.2.2007 ve večerních hodinách.

zdroj: TV Nova, Tisková zpráva DI ČR, Sdělení ČD


Martin Grill Poslat mail autorovi | 20.2.2007 (18:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.02.2007 (13:20)  
Nehody na přejezdech je kapitola sama pro sebe. Už jen silniční zákon - výstražný kříž je informativní značka, měla by to být příkazová značka, něco ve smyslu Dej přednost v jízdě, Stůj, dej přednost v jízdě. Je slabá osvěta, mediální informovanost je špatná. Je to tak jednoduché, stačí se na přejezdu chovat jako na křižovatce při jízdě z vedlejší silnice. Místo toho při každé nehodě dochází k panické reakci médií, hned se hledá, kdy byla poslední nehoda, způsob zabezpečení. Je to vítaný mediální tlak. Situace směřuje k jasné věci, hlavy pomazané za chvíli schválí to, že světla, vystražníky, závory, otočíme směrem na trať a přednost budou mít všichni nedrážní... .
21.02.2007 (12:44)  
Mato: Proč by se nemohly přejezdy počítat do silničních nehod, když je v 99% případů vina na gumokolu? Já vždycky šílím, když slyším v televizi, že se stala železniční nehoda na přejezdu. To auto je co?
Když už se tu bavíme o sebevrazích, tak by mě zajímala nějaká statistika poměru železnice X silnice, ale obávám se, že zrovna v tomhle železnice prohraje, protože tam je to většinou jistota, zatímco u auta to "může bolet" a jistého není nic.
registrovaný uživatel Mato 
21.02.2007 (12:28)  
Laborec425: já netvrdím, že Viamontu nikdy nevykolejil vlak, nebo že RT expresy nikdy narazí do gumokolů, ale pokud cestuju někdy letadlem, tak se určitě zajímám o to kolik letadel komu spadlo a za jakou dobu (svědčí to totiž o tom, jak se dokáže společnost o své stroje starat - nidky totiž nespadne letadlo jen tak), ale to sem nepatří.
Ano, souhlasím, na silnicích zemře více lidí než na železnicích, a taky jsem nikdy netvrdil opak. Nechápu však proč by měli být z nehod na dráze vyškrtnuty přejezdy nebo lidé v kolejišti. Přejezdy se jako mají počítat do silničních nehod? A sebevrazi na železnici - si myslíte že na silnicích sebevrazi nejsou? Taky figurují v těch statistikách srážky s chodci na dálnici a tak y tam nemají co dělat. Ale uznávám že i po započtení těchto (přejezdy a sebevrazi) do počtu celkových úmrtí na železnci, tak to číslo mrtvých bude na dráze výrazně nižší než na silnici, to nepopírám. Jinak Vy si myslíte, že kdyby byl národ 1-2měsíce masírován médii )a hlavně TV Nova) že co týden někde vykolejil vlak nebo se srazili vlaky, že to zvedne oblibu ČD v této zemi. Myslím si opak. kdo by dobrovolně podtupoval riziko srážky při přepravě, kdyby to bylo každodenním chlebem. Ale to je jen kdyby a to sem taky nepatří.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
21.02.2007 (10:35)  
Jen doplnění. Provoz mezi Mniškem a Čisovicemi bude obnoven v pátek 23.2.
21.02.2007 (10:32)  
naopak, zdá se mi, že mato má pravdu. Když se stane nehoda, odpovědný je ten, se kterým jsme uzavřeli smlouvu a to jsou ČD. Na nich je, jak budou případnou škodu vymáhat po skutečném viníkovi...
registrovaný uživatel Mato 
21.02.2007 (10:16)  
hyvrysák: Jako možná nevím toho tolik o vlacích a provozu na železnici tolik co ty a rád diskutuju aby mně někdo poučil (např. MZ, kterému opětovně úpřímně děkuju), a rád si své znalosti zde prohlubuju (a od toho snad ta diskuze je) ale na pojišťovnictví mi laskavě nesahej. Dělám to již několik let každý den. Každý den likviduju podobné krávoviny a vyznám se v tom více než obstojně. Rozhodně víc než Ty. Tak si nejprve laskavě dopředu zjisti s kým máš tu čest než ho začneš osočovat a napadat že o problematice nic neví. Přiznávám, v problematice drah se moc nevyznám, ale v problematice škod z odpovědnosti ano, živím se tím! Mimochodem zrovna s Tebou se mi diskutovat nechce, když nemáš ani dost slušnosti uvést své jméno a schováváš se za přezdívku "hyvrysák"
21.02.2007 (10:07)  
Pánové, docela se Vám divím, že máte chuť diskutovat s někým jako je "člověk", který si říká Mato..
Tento jedinec už několikrát prokázal, že vůbec neví o čem píše
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
21.02.2007 (9:36)  
Mato: Vy si myslíte, že se třeba nestalo každé letecké společnosti to, že jim spadlo letadlo. To je přede docela nelogické zkoumat statistiky každé letecké společnosti a zjišťovat, které spadlo nejmíň letadel a potom si jí vybrat :)).
A to stejný je s vlakama. Vy si myslíte, že třeba Viamontu nikdy nevykolejil vlak? Nebo když začnou jezdit RT Expressy, tak nikdy nenarazej na přejezdu do auta?
Jinak k té bezpečnosti. Na českých silnicích za měsíc zahyne od 8 osob až po 117 osob. Průměrně je to tedy přibližně 2 osoby za den. Kolik zahyne za měsíc osob na železnici, když nepočítám střety s vlaky na přejezdech nebo s lidmi pohybující se v kolejišti?....
21.02.2007 (9:15)  
Miroslav Zikmund: Ty mechanické "odpojovače" jsem viděl i na S-Bahnu v Berlíně.
21.02.2007 (9:13)  
Mato: Co bych měl proboha informovat příslušné úřady? Když někde něco vypadne byť jen jednou osou, tak se to na 100% k němu donese, nebo myslíš, že přijde nějaký maník s heverem, vytočí, šťouchne do toho, hup a je to opět na kolejích za pět minut, přičemž to dál nebrání žel. provozu.
Takhle se dá možná ujet od drobné (někdy i težké) nehody na silnici, pokud máš ještě provozuschopné auto, ale ne s mašinou, která je mimo koleje, a to ani v případě, že je plně schopná další jízdy. Nehodových událostí je pochopitelně více, než se donese k tvým uším, ale je to obdobné jako u silniční dopravy, nebo víš o každém zmačkaném plechu, nebo přejetém, během posledního týdne?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko