..: České dráhy chtějí na Liberecku přilákat cestující :..

Ilustrační obrázekLiberec - Včera podepsaly ČD s Libereckým krajem dodatek ke smlouvě o zajišťování dopravní obslužnosti, který jim garantuje většinu dosavadních výkonů až do roku 2011. Nyní toho chtějí využít a přilákat co nejvíce cestujících. Pomoci jim k tomu má nasazení rekonstruovaných souprav, ale také možnost půjčit si auto na libereckém nádraží. „Nejviditelnější změnou budou nové vlakové soupravy na trati Liberec - Hrádek nad Nisou,“ říká mluvčí ČD Aleš Ondrůj. „Liberecký kraj bude ještě s Jihomoravským první v republice, kde začnou jezdit.“ Na mysli má zjevně 5 souprav RegioNova v nové třívozové úpravě. „Veřejnosti je předvedeme v červnu a pak je hned nasadíme na trať, takže jezdit by mohly už ve druhém pololetí letošního roku,“ dodal Ondrůj. „Půjde o nízkopodlažní vozy, které odpovídají všem nárokům na moderní cestování. Budou vybaveny logem kraje a vevnitř budou k mání informační materiály o regionu.“

Půjčovna aut na nádraží v Liberci

Podle Ondrůje chystají ČD další novinku, kterou ještě lidé neznají. „Pracujeme na tom, aby si mohli půjčit auto přímo na libereckém nádraží,“ říká Ondrůj. „Zároveň chceme dál rozšířit půjčovny kol.“ Nové soupravy na trati Liberc - Hrádek nad Nisou a do německé Žitavy vítá i hrádecký starosta Martin Půta. „Alespoň se české vlaky přiblíží německým, které už na trase jezdí,“ komentuje starosta. Na trati, která patří k nejfrekventovanějším v kraji, jezdí už delší dobu 3 dopravci. Kromě ČD sem vstoupily i 2 německé společnosti.

Podle Půty je výborné to, že vlaky jezdí prakticky každých 30 minut. „Problém je ale v tom, že jízdenky si společnosti, které tu provozují dopravu, vzájemně neuznávají,“ dodává Půta. Ve všední dny cestuje v Libereckém kraji denně kolem 32 000 lidí, o víkendech to je asi o 7000 méně. Kraj letos dotuje vlakovou dopravu v kraji 200 miliony korun. Mezi nejvytíženější patří trasa č. 036 Liberec - Tanvald. Mezi nejméně vytížené naopak patří trati na Semilsku, například v okolí Staré Paky. „O rušení žádných tratí ale zatím neuvažujeme,“ říká mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.

Podle něj naopak cestování vylepšil i nový jízdní řád. „Nově například staví ranní spěšný vlak z České Lípy do Liberce i ve Velkém Valtinově a Pertolticích pod Ralskem, v Turnově a ve Staré Pace na sebe lépe navazují spoje, aby je mohli využívat i lidé z okolí Lomnice nad Popelkou,“ dodal Langer.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 8.3.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Liberecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
08.03.2007 (23:56)  
PZ: Kejh, kejh. No pokud to prohlásíš "do éteru" (o čemž můžeme spekulovat, nakolik je to pravda a nakolik výmluva poté, co tvá argumentace ve věci původce mého malého popichování s ČD4ever selhala - viz tvůj příspěvek 21:40) u konkrétního příspěvku, dá se očekávat, že se dotyční ohradí v případě, že zrovna v tom konkrétním případě šlápneš vedle. To se v mém případě opravdu stalo a proto jsem se ohradil, neboť nemám ve zvyku nechat si kálet na hlavu. ;-) A říkej mi klidně huso, velbloude nebo mandelinko bramborová, tím na věci nic nezměníš. :-) Btw. co se týče našeho exota, já mám ČD4evera za člověka s hlavou v oblacích nebo za hodně vytrvalého vtipálka (to druhé je pravděpodobnější, jistotu ale zřejmě nezískám nikdy).

ČD4ever: Regionova není NOVÉ vozidlo (ač se nám to snaží vnutit i svým názvem) a proto nemám důvod jej NOVÝM vozidlem nazývat a toto označení akceptovat. (Tak jako když si přebrousím rám mého kola, nově ho nalakuju, vyměním brzdy, přidělám si na řídítka trumpetku, vyměním sedlo za měkčí, vyměním pedály, pneumatiky a namažu řetěz, nebudu mít nové kolo, ale jenom opravené, chcete-li rekonstuované.) A rozlišuj prosím význam slov "pomluva" a "konstatování faktu", popřípadě "komentování faktu". Pomluva jako taková se zakládá na nepravdivých informacích a je teoreticky žalovatelná. Nicméně co se týče Českých drah, komentujeme pouze fakta. Že jsou ty fakta k smíchu a v důsledku toho přinášejí ironické až sarkastické poznámky, které mohou zaryté obhajovatele ČD popuzovat, je věc druhá. :-)
08.03.2007 (23:37)  
Liberecký kraj bohužel není jen Liberec a okolí, tj. hlavně Regiotram a trať Liberec - Tanvald - Kořenov. Jsem zvědav, jak se lepší integrace projeví na trati Martinice v Krk. - Rokytnice nad Jizerou, kde po zrušení osobní dopravy mezi Rokytnicí a Jabloncem (max. 2 páry vlaků denně) a návazná nenávaznost autobusů do Rokytnice v Jablonci zapříčinila, že do Rokytnice už vlakem nikdo nejezdí. KORDIK sice nyní od změny sliboval zlepšení návaznosti, ale vůbec nic se nezměnilo. A že ani pan vrchní přednosta z Trutnova (pod něhož trať spadá) nemá ponětí, jaká je situace zde, je jeho vyádření v Grand expresu, kdy tvrdil, že je mu líto, že nikdo nejezdí...
Registrierter Benutzer PZ 
08.03.2007 (23:15)  
Adam: No... Akorát že já jsem původně psal do éteru a ne na tebe, takže že sis to vzal na sebe jaksi připomíná postřelenou husu... Je mi celkem jedno, co píše za hlody, nejsem pro něj ani proti, jen se mi hnusí přístup některých individuí, kteří jej považují za nesvéprávného nebo feťáka, ačkoli sami nepíší o mnoho lepší. (Pár nejmenovaných se určitě ozve...)
Registrierter Benutzer tgw 
08.03.2007 (23:04)  
Aha to máte pravdu oblouk.To se omlouvám nějak mi to ujelo.Ale díky za váš příspěvek.Asponˇ se dozvídám něco nového.Díky.Ono na této trati stejně do budoucna bude Regiotram.Ale měli by jezdit po této tratii vozidla dražní.Takže nejenom vlakotramvaje.První by měl doznat změn 089 pak 036 a pak možná další....
Registrierter Benutzer Woyta  mail  
08.03.2007 (23:00)  
No hele myslim že byste se neměli navážet do pana Ondrůje. jako nechci byt tady jako ČD4ever ale pan Ondruj pouze dela co mu reknou tam nahore.. a proč se ho zastávám. Já točim pro dětskou televizi tady v Lomnici nad Popelkou. a v utery začiname točit dokumnet o ČD A pann Ondrůj mi hodně pomohl napřiklad v utery zařidil cestu pendolinem z Pardubic do Brna a v Brně jizdu 854, atd.......
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
08.03.2007 (22:57)  
Adam: A Regionova je zcela moderní a nové vozidlo vzniklá téměř 100% přestavbou 810+010 tak není důvod, proč ji nenazývat novým vozdlem......
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
08.03.2007 (22:55)  
Adam: Jednoduché řešení pro všechny: Nikdy nikdo nepomlouvejte akciovou spol. České Dráhy jakožto všechny zaměstance této spol............ Potom já nebudu mít důvod nikoho napadat a budeme všichni šťastní.....
08.03.2007 (22:52)  
tgw: To slůvko zatáčka do železniční terminologie nepatří, do zatáčky jezdíme jen po silnici, na železnici vlak vjíždí do oblouku...

Vzhledem k současnému stavu železnic v ČR (infrastruktury i vozidel) je RegioNova opravdu dobrým východiskem, ale v dlouhodobém horizontu železnici nezachrání, a to dokonce ani vozidla řad 842, 843 a 854 (i když 843 z nich je skutečně nejlepším východiskem, alespoň z hlediska dynamiky pohybu vozidla). Co tedy s touto situací? Třeba až koncem roku 2011 skončí smlouva, kraj konečně vypíše regulérní výběrové řízení na provozovatele regionální dopravy a nebude se řídit pouze nabídkou nejnižší ceny (ze strany ČD, kterou bych možná pojmenoval Dumpingovou cenou), ale bude hledět i na jiné skutečnosti. Možná si konečně uvědomí, že dopravu objednává pro obyvatele kraje, kteří mají rádi pohodlí, čisté prostředí, kvalitní informační systémy, odhlučněná a dobře vypružená vozidla apod.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
08.03.2007 (22:51)  
Jinak ještě dodatek k věci. Nepopírám, že 810 -> 814 je změna k lepšímu. Nicméně je velmi úsměvná, tím spíše pokud uvážím, jaké se kolem toho dělá haló. Že je pan Ondrůj extrémní slovíčkař a umí někdy vytvořit prohlášení, ze kterých se lidem relativně znalých věci točí hlava, na to jsem si zvykl. Nicméně myslím si, že ne poprvé nazývá Regionovu novým vozidlem, což je lež, která už k smíchu není a kterou by si myslím mohl nechat od cesty.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
08.03.2007 (22:44)  
PZ: Jo, maličký problémek by tu byl. :-) Prvním příspěvkem (18:17) jsem já komentoval kroky ČD, respektive vyjádření pana tiskového demagoga a o našem maskotovi ČD4ever jsem nenapsal ani písmenko. Přišel ČD4ever a po jeho prvním příspěvku (18:54) je ze mě podle jeho vyjádření neználek a naivka. Teprve pak následuje má rekace na něj (19:17). Ať na to koukám, jak na to koukám, první osobní invektiva v mé výměně názorů s ČD4ever přišla z jeho strany. :-) Nebo snad vidíš něco jiného? A to nemluvím o tom, že ten jeho hlod je úplně mimo, což musíš uznat, pokud nehulíš to samé svinstvo jako on... :-D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko