Liberec - Včera podepsaly ČD s Libereckým krajem dodatek ke smlouvě o zajišťování dopravní obslužnosti, který jim garantuje většinu dosavadních výkonů až do roku 2011. Nyní toho chtějí využít a přilákat co nejvíce cestujících. Pomoci jim k tomu má nasazení rekonstruovaných souprav, ale také možnost půjčit si auto na libereckém nádraží.
„Nejviditelnější změnou budou nové vlakové soupravy na trati Liberec - Hrádek nad Nisou,“ říká mluvčí ČD Aleš Ondrůj. „Liberecký kraj bude ještě s Jihomoravským první v republice, kde začnou jezdit.“
Na mysli má zjevně 5 souprav RegioNova v nové třívozové úpravě. „Veřejnosti je předvedeme v červnu a pak je hned nasadíme na trať, takže jezdit by mohly už ve druhém pololetí letošního roku,“ dodal Ondrůj. „Půjde o nízkopodlažní vozy, které odpovídají všem nárokům na moderní cestování. Budou vybaveny logem kraje a vevnitř budou k mání informační materiály o regionu.“
Půjčovna aut na nádraží v Liberci
Podle Ondrůje chystají ČD další novinku, kterou ještě lidé neznají. „Pracujeme na tom, aby si mohli půjčit auto přímo na libereckém nádraží,“ říká Ondrůj. „Zároveň chceme dál rozšířit půjčovny kol.“ Nové soupravy na trati Liberc - Hrádek nad Nisou a do německé Žitavy vítá i hrádecký starosta Martin Půta. „Alespoň se české vlaky přiblíží německým, které už na trase jezdí,“ komentuje starosta. Na trati, která patří k nejfrekventovanějším v kraji, jezdí už delší dobu 3 dopravci. Kromě ČD sem vstoupily i 2 německé společnosti.
Podle Půty je výborné to, že vlaky jezdí prakticky každých 30 minut. „Problém je ale v tom, že jízdenky si společnosti, které tu provozují dopravu, vzájemně neuznávají,“ dodává Půta. Ve všední dny cestuje v Libereckém kraji denně kolem 32 000 lidí, o víkendech to je asi o 7000 méně. Kraj letos dotuje vlakovou dopravu v kraji 200 miliony korun. Mezi nejvytíženější patří trasa č. 036 Liberec - Tanvald. Mezi nejméně vytížené naopak patří trati na Semilsku, například v okolí Staré Paky. „O rušení žádných tratí ale zatím neuvažujeme,“ říká mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.
Podle něj naopak cestování vylepšil i nový jízdní řád. „Nově například staví ranní spěšný vlak z České Lípy do Liberce i ve Velkém Valtinově a Pertolticích pod Ralskem, v Turnově a ve Staré Pace na sebe lépe navazují spoje, aby je mohli využívat i lidé z okolí Lomnice nad Popelkou,“ dodal Langer.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 8.3.2007 (18:00)
ČD4ever: Regionova není NOVÉ vozidlo (ač se nám to snaží vnutit i svým názvem) a proto nemám důvod jej NOVÝM vozidlem nazývat a toto označení akceptovat. (Tak jako když si přebrousím rám mého kola, nově ho nalakuju, vyměním brzdy, přidělám si na řídítka trumpetku, vyměním sedlo za měkčí, vyměním pedály, pneumatiky a namažu řetěz, nebudu mít nové kolo, ale jenom opravené, chcete-li rekonstuované.) A rozlišuj prosím význam slov "pomluva" a "konstatování faktu", popřípadě "komentování faktu". Pomluva jako taková se zakládá na nepravdivých informacích a je teoreticky žalovatelná. Nicméně co se týče Českých drah, komentujeme pouze fakta. Že jsou ty fakta k smíchu a v důsledku toho přinášejí ironické až sarkastické poznámky, které mohou zaryté obhajovatele ČD popuzovat, je věc druhá. :-)
Vzhledem k současnému stavu železnic v ČR (infrastruktury i vozidel) je RegioNova opravdu dobrým východiskem, ale v dlouhodobém horizontu železnici nezachrání, a to dokonce ani vozidla řad 842, 843 a 854 (i když 843 z nich je skutečně nejlepším východiskem, alespoň z hlediska dynamiky pohybu vozidla). Co tedy s touto situací? Třeba až koncem roku 2011 skončí smlouva, kraj konečně vypíše regulérní výběrové řízení na provozovatele regionální dopravy a nebude se řídit pouze nabídkou nejnižší ceny (ze strany ČD, kterou bych možná pojmenoval Dumpingovou cenou), ale bude hledět i na jiné skutečnosti. Možná si konečně uvědomí, že dopravu objednává pro obyvatele kraje, kteří mají rádi pohodlí, čisté prostředí, kvalitní informační systémy, odhlučněná a dobře vypružená vozidla apod.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










