Ostrava - V neděli 11.3.2007 došlo v žst. Ostrava - Svinov u "opavského" nástupiště k vykolejení elektrické jednotky 460 003. Strojvedoucí tohoto vlaku pravděpodobně nezvládnul brždění soupravy při vjezdu na kusou kolej, projel zarážedlo a poté strhnul i návěstidlo. Na místo byl povolán vyprošťovací jeřáb, který po odpojení zbytku soupravy nakolejil hnací vozidlo zpět na koleje. V tuto chvíli nemáme bližší informace o rozsahu škod jak na vozidle, tak i na železničním svršku a zabezpečovacím zařízení, avšak ihned po zjištění aktuálních zpráv budeme čtenáře ŽP dále informovat.
Několik mých fotek z místa činu - jde o prvotní nakolejení HV.
Duhyho fotky z dalšího postupu naleznete v této galerii.
Zdroj: vlastní zjištění
| 11.3.2007 (22:08)
Soudy toho, kdo za to může, bych nechal až na vyšeřující orgány. Třeba je chyba i jinde. Při posunu se dnes už člověk totiž většinou nedívá z okna hledajíc praporkem mávajícího mužíka, ale řídí se pokyny z vysíčky. A i technika může zklamat (třeba kikslé baterky). Pak člověk zjistí, že dojel až na "konec", až už je pozdě... :/
Ona je vina na obou stranách, ale podle mně spíš na těch posunovačích. Pravdou ale je, že fíra měl být na stanovišti po směru jízdy.
a jeden předpisový problém je vyřešen … u uvedené koleji číslo 12 bylo totiž návěstidlo Lc 12 umístěno zcela nesmyslně a vůbec tam nemělo co dělat. Na zaražedle je totiž umístěna nepřenosná návěst "Posun zakázán" (modrá, bíle orámovaná čtvercová deska), přičemž cestové návěstidlo Lc 12 bylo umístěno až za zaražedlem kusé koleje.
Tím, že poněkud netradičním způsobem bylo návěstidlo odstraněno, byl odstraněn i předpisový problém …
Kasku: by měl nebo MUSEL?? Čelo vlaku "jistil" právě ten "praporečník"... Ono přebíhat z jednoho stanoviště na druhé taky chvíli trvá a ve Svinově je celkem frmol, takže byla možná snaha to urychlit.
PS: tím nechci říct, že je fíra nevinen, jen se mi nelíbilo to kategorické rčení, že to "propálil sám". Jsem hodně zvědav, jak to skutečně bylo...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










