..: České dráhy chtějí uvést do provozu další jednotky 471 CityElefant :..

Ilustrační obrázekOstrava - Počet elektrických vlakových jednotek 471 CityElefant, které jezdí na trase Opava východ - Ostrava Svinov - Český Těšín, by se měl letos zvýšit. Tyto vlaky se vyrábějí v ostravské firmě Škoda Transportation. „Ještě v letošním roce chtějí České dráhy uvést do provozu dalších 6 nových dvoupodlažních jednotek 471 CityElefant. Varianty, kde ty jednotky budou jezdit, se budou ještě určovat, prioritou je posílit příměstskou dopravu na Ostravsku“ uvedl deníku mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Elektrické jednotky CityElefant jsou patrové nízkopodlažní soupravy, které mají nahradit příměstské vlaky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. ČD letos chtějí investovat 2,71 miliardy korun do klíčových investičních projektů. Převážná část 2,27 miliardy korun bude směřovat do modernizace vozového parku a pořízení nových 6 jednotek 471 CityElefant bude stát přes 1 miliardu korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2007 (20:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.03.2007 (22:28)  
To DJ: Neni to blbost?
>dvě spřažené tedy 158 m, a délka nástupišť v zastávkách na "koridorech" činí přibližně 140 m, takže se tam dvě spřažené nevejdou (přečnívaly by asi dvě třetiny jednoho vozu).<

Dyť na Trase Praha - Č.Brod - Kolín jezděj zpřažený úplně běžně...
Registered user M@ra 
15.03.2007 (16:45)  
samlep: Myslel jsem technicky, klidně by i tady mohly jezdit na IC a ne jen Praha-Karlštejn apod.. Jinak hnojový český cestující si zaslouží hnojové vagony i koženku...
15.03.2007 (13:51)  
cunce: Ja nechci vyznit moc pesimisticky, ale rozdil v provozni spolehlivosti 451 a 471 rozhodne neodpovida jejich vekovemu rozdilu: v diskusi na zelpage nedavno bylo, ze tech cca. 24 ks 471 na ONJ jich ctyri az sedum bezne stoji, protoze k tomu CD nekoupily maintenance contract a sami to moc udrzovat neumi.

Takovehle plytvani je mozne jen v "socialismu na koleckach" alias CD... Jejich jedine stesti je, ze StC kraj zatim nepenalizuje nahradu 471 zabotlamy.
Registered user DJ 
15.03.2007 (13:47)  
Název "CityElefant" vymyslel jeden muž z Trutnova, tuším jistý pan Merc, kdy ČD vyhlásily soutěž na název soupravy a tento vybraly. Jinak je to to nejlepší, co na našich kolejích jezdí, myslím, že není nač si stěžovat. Snad jedině-jedna třívozová jednotka měří cca 79 m, dvě spřažené tedy 158 m, a délka nástupišť v zastávkách na "koridorech" činí přibližně 140 m, takže se tam dvě spřažené nevejdou (přečnívaly by asi dvě třetiny jednoho vozu).
15.03.2007 (13:42)  
M@ara:Proč předimenzované? Vždyť inerieér je stejný jako v 854!!! Osobák se nemusí rovnat hnoják.
Registered user waszyn 
15.03.2007 (12:47)  
koukam ted z kanclu na ONJ a stoji tam 471.013 a co nevidim nejaky novy marketingovy tah - nalepili na ni vsude City Elefant :))
Registered user cool 
15.03.2007 (12:33)  
To čunče: Taky si myslím. Nový facelift je už zhruba od 20. soupravy tuším
Registered user čunče  mail  
15.03.2007 (12:21)  
84:
Nïkolivěk. 27-30 budou mít také nová čela. Jde jen o penále a jiné financování druhé série.
Registered user M@ra 
15.03.2007 (11:17)  
Drahé jsou taky proto, že jsou myslím pro příměstské vlaky předimenzované, ve Švýcarsku dávají podobné soupravy na IC. A ten název - fuj, nevím, kdo mohl takovou hlínu vymyslet a vybrat, já navrhoval jen "City" (nebo žertem "švýcarské IC" :-).
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
15.03.2007 (11:04)  
cool: Čísla 027-030 se ještě dodělají, nicméně budou mít starý design čela. 031 je první s novým gzychtem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko