..: Vraňany: 11 dní poté :..

Ilustrační obrázekVraňany - 11 dní po nehodě u Vraňan jsou po poli stále rozeseté rychlíkové vagóny a stopy po nehodě jsou patrné na první pohled. Sloup TV už je opravený, kolejové lože taktéž, ovšem inkriminovaná kolej je stále nesjízdná a rychlíky kolem jezdí oběma směry pomalou jízdou.

Hyenismus

V čerstvém osení dosud bezmocně leží dvě "Béčka", jedno z nich na boku. Obě jsou ošklivě pošramocená a nejméně jedno tipuji na zrušení. Číslo stojícího je 50 54 20 - 41 365 - 8, druhé číslo se mi nepodařilo zjistit. Po jednom podvozku z každého leží opodál u trati, po širším okolí je dosud rozeseto značné množství trosek. I když jsou to staré kočáry, není na ně hezký pohled, a oba navíc nedobrovolně dávají vydělat lovcům barevných kovů z okolí. Hliníkové poličky na zavazadla zmizely už všechny, čerstvá jizva zeje po ukradeném dynamu, hyeny nepohrdly ani koženkovými sedačkami. Není bez zajímavosti, že asi po deseti minutách focení přilétl policejní vrtulník, kroužil kolem nás ve výšce asi deseti metrů a velice bedlivě nás sledoval.

Ilustrační obrázek

Nekrolog

Původně to mělo být pozastavení nad tím, jak dlouho že trvá odstranění nejviditelnějších následků nehody a jakéže to podivuhodné divadlo připravujeme cizincům, přijíždějícím po koridoru, jako by nestačily všudypřítomné fabriky a skládky. Ale jak jsem tak chodil kolem vraků, čím dál víc mi připomněly umírající těla, bezmocná proti supům z okolí, chodícím si v noci se šroubovákem přivydělat na cigára či pivo. Budiž jim Tlumačov lehký.

Zpráva vyjadřuje osobní názor autora.

Ilustrační obrázek

Související zprávy :
22.3. - Stíhání výpravčího kvůli nehodě u Vraňan je potvrzené
20.3. - U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík


NIcKON Poslat mail autorovi | 31.3.2007 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Stoupa  mail  
05.04.2007 (11:24)  
ad tenzor

jo, slyšel jsem (část) záznam v televizi. Nevím, zda a jak komunikace pokračovala.

Ale to sdělení samo bylo opravdu poněkud značně vágní. Nepolemizuji zda půl na půl, ale ne 100% - viz předchozí. Můj úsudek - neudělali (hlídka, operační a bohužel asi i výpravčí) vše, pro odvrácení ...
registrovaný užívateľ tenzor 
05.04.2007 (11:04)  
Pokud bylo vypravcimu sdeleno, ze je to na hlavni trati, tak je to bohuzel jeho chyba, zadne fifty-fifty...
registrovaný užívateľ Stoupa  mail  
05.04.2007 (7:49)  
Včera na Nově jsem zaslechl útržek telefon rozhovoru Operačního střediska PČR Mělník s výpravčím. Víceméně v žoviálním tónu, bez naléhavosti a dosti nepřesně mu bylo sděleno to, co mu sděleno bylo. Určitě ne profesionálně. Bylo akcentována silnice z H.Beřkovic do Lužce, "na té vaší hlavní trati".

Stále se nemohu zbavit dojmu, že PČR by měla znát místopis svého okrsku, o nějž se stará a dbá. Takže pokud, tak fifty-fifty, ne že za to může výpravčí. Ale asi na něj vytáhnou "obecnou odpovědnost", že nepředvídal a neučinil vše, pokud možno od Kralup až do Dolních Beřkovic, Ze Straškova do Vraňan a z Vraňan do Lužce, včetně osazení červenými terči, zkratovačkami a pod. Pak ovšem - viz předešlé diskuse: Povinnost jit vstříc vlaku a krouživými pohyby ruky dávat znamení (v drážním Stůj, zastavte všemi prostředky) platí i po oznámení události Operačnímu středisku - nebo snad zákon o silničním provozu této povinnosti v případě "ohlášení" orgány zprošťuje?
02.04.2007 (20:13)  
Chápu,když začne blikat PZZ, tak už je na "hlásku" pozdě. Ale může se stát, že mi to chcípne, když ještě PZZ nebliká, ale přitom je mi už jasné, že náklaďák z přejezdu sám neodstraním.Pro tento případ by se ta hláska hodila.
02.04.2007 (19:27)  
Vyklízecí doba přejezdu, tedy doba od spuštění signalizace do uzavření závor...

Vyklizovaci doba a doba mezi spustenim vystrahy a uzavrenim zavor neni to same. Jinak doba mezi dosazenim dolni polohy breven a prijezdem vlaku byva standardne 9s pri dodrzeni rychlosti, na kterou je Lp pocitano.
02.04.2007 (19:04)  
Ten zmíněný přejezd je naštěstí v rovině a na kažou stranu je vidět tak na kilometr, takže tam je vlak přece jen celkem dobře vidět na velkou vzdálenost.
Ono to s tou "hláskou" je složité.
Vyklízecí doba přejezdu, tedy doba od spuštění signalizace do uzavření závor dělá tak 30 vteřin (s rezervou) a jede-li vlak stanovenou rychlostí, pro kterou jsou prováděny výpočty, tak se ten vlak prožene přejezdem tak za 15 vteřin poté, co se závory uzavřely. Za těch 15 vteřin nikdo nic neudělá …
02.04.2007 (12:21)  
Osobně si myslím,že by mělo být u přejezdů nějaké nouzové zařízení pro případ, že vznikne nějaké překážka na trati(ať už "chcíplé" vozidlo, nebo spadlý strom,atd..) Třeba něco ve stylu nouzové hlásky, co je na dálnici, co by mě spojila do nějaké dopravny na trati,schopné zastavit vlak na dané trati. Každý člověk nemusí mít po ruce mobil, nebo třeba sice má, ale jako na potvoru vybitá baterka, není signál... Když mi tam chcípne osobák, tak to třeba nějak odtlačím, ale co náklad, autobus... atd.. Představte si, že jste sám u chcíplého náklaďáku na přejezdu, mobil nefunguje, co teď ?! Sice poběžím naproti vlaku a budu se ho snažit zastavit, ale musím dát napřed na jednu stranu trojúhelník v dostatečné vzdálenosti a jako napotvoru přijede vlak z druhé strany...
Mmch.:vzpomínám na vyprávění přítelkyně, která v minulé(nikoliv uplynulé,ale té před rokem) docela studené zimě dojížděla busem z Nymburka do Ostré, kde se pravidelně stávalo, že zůstaly dole šraňky u přejezdu mezi Stratovem a Ostrou třeba několik desítek minut, tak to dotyčný autobusák "řešil" tak, že vždycky poslal nějakého ochotného cestujícího,aby šraňky nadzvednul a podržel a on mohl s busem přejet... Hrůza pomyslet, kdyby jel rychlík... Asi to měl nějak ověřené, že nic nepojede, že je porucha závor, ale nevím,nevím, rozum mě to nebere..."
02.04.2007 (12:04)  
Tak se domluvíme vezmem vercajk a jdem rozebírat:Dholt šotouš je šotouš
01.04.2007 (22:50)  
Čím dřív to různí kutilové rozeberou, tím lépe. Zůstatková hodnota těch vagonů je stejně prakticky nulová a méně materiálu k odklízení znamená menší náklady pro ČD. To podstatné tam stejně zůstane, protože podvozky, dvojkolí a ostatní velké věci jsou pro kutily příliš těžké. A když odtahají to ostatní, komu tím uškodí?
01.04.2007 (21:32)  
Zdravím šotoušstvo, klucíí tak na co čekáte, vemte šroubováky, kladiva, páčidla a hopsa hejsa do Vraňan rozebírat "béčka" a do svých sbírek si přivézt (hm tedy vypůjčit od ČD) sedačky, stolečky, záclonky, okna, dveře a co já vím.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko