..: Zastávka Třinec-Lyžbice nebude součástí modernizace koridoru :..

Ilustrační fotoTřinec - Stavba nové železniční zastávky Třinec-Lyžbice, na které se před 2 lety domluvili zástupci ČD a města, nebude součástí modernizace koridoru. Modernizace úseku začne nejdříve v březnu 2008, SŽDC to ovšem podmiňuje rozhodnutím o urychlení termínu výstavby. Pavel Suk prohlašoval, že zatím počítají s tím, že přípravné práce odstartují v červenci příštího roku a hlavní část by pak mohla začít v říjnu 2008. Projekt dostane definitivní podobu do letošního 30.6., jeho součástí jsou i protihlukové stěny.

„Půjde zejména o plast a beton, po domluvě se zástupci měst a starosty jsme se rozhodli, že některé stěny budou prosklené, aby si tam lidé nepřipadali jako ve vězení,“ dodává Suk. S návrhem krajští hygienici souhlasí. Podle SŽDC opatření splňují veškeré normy. Třinecká starostka Věra Palkovská zdůrazňovala, že se kladl maximální důraz na vybudování protihlukových bariér, ať už protihlukových zdí nebo výměny výplní otvorů na rodinných domech. „Lidé už těžko mohou prosadit nějaká další opatření, investorovi by pak hrozila i pokuta od Nejvyššího kontrolního úřadu,“ řekl redakci jeden z pracovníků firmy Sudop Brno, která projekt zpracovává.

Město Třinec například nemělo výhrady k technickým parametrům, ale jen k barvě nátěru. Alena Czepcová, vedoucí odboru stavebního řádu a územního plánování v Třinci, poznamenává, že nechtějí jen jednolitou zeď, ale aby byla nějak barevně rozlišena. Podle Pavla Suka však v některých krátkých úsecích z ekonomických důvodů nebude možné protihlukové stěny vybudovat.

Projektant začal v dubnu obcházet obyvatele, kteří bydlí nejblíže trati, a navrhuje jim výměnu oken. Půjde o stovky lidí, odhaduje Suk s tím, že schůzky potrvají až do června. Mezi Bystřicí a Českým Těšínem mají vlaky jezdit až 160 km rychlostí. Kapacita dopravy se podle SŽDC nezvýší, úsekem však bude denně jezdit i 6 souprav vlaků typu pendolino.

zdroj: Frýdecko-Místecký deník


Adys Poslat mail autorovi | 19.4.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dery 
20.04.2007 (17:48)  
paolo: to jako pendolino do Čeladné? A co je na Čeladné zajímavého, že je to důležité město.
20.04.2007 (17:24)  
V čem je ten článek blbost? To podstatné je, že zastávku Třinec-Lyžbice nemá momentálně ani SŽDC ani město v plánu, takže v dohledné době nebude.
Jestli jsem to pochopil správně, jedná se o dva články z FM-Deníku z 17.4. (http://frydeckomistecky.denik.cz/zpravy_region/modernizace_koridoru_vlak_lyzb.html a http://frydeckomistecky.denik.cz/zpravy_region/zastavky_lyzbice_doplneni.html).
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.04.2007 (13:11)  
Babilon: Takže jestli tomu rozumím správně, ten článek z novin je vlastně blbost.

Jinak jsem koukal, že v Lyžbicích je zhruba každých 100 metrů vyšlapaný chodníček přes koleje. Doufám tedy, že stěna nebude průchozí.

Nedávno jsem v zastávce Lovosice město viděl zajímavou věc. Je tam po celém nástupišti taková ta dřevěná protihluková zeď a v místě, kde lidi chtěli chodit tam někdo tu zeď nejdříve asi zapálil a potom sekyrou vysekal asi 2x2 m velkou díru :((.
20.04.2007 (10:40)  
Stavba nové železniční zastávky Třinec-Lyžbice, na které se před dvěma lety domluvili zástupci Českých drah a města, nebude součástí modernizace koridoru. Deníku to definitivně potvrdil Pavel Suk ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jenž má úsek Bystřice-Český Těšín na starosti. „Určitě ne, zastávka byla z projektu vypuštěna. Projekt je přepracován tak, aby tam zastávka mohla v budoucnu vzniknout, pokud se změní situace a budou na to peníze,“ řekl redakci Suk. ...
O záměru nebudovat lyžbickou zastávku rozhodli v únoru třinečtí zastupitelé, radnice o tom SŽDC informovala dopisem letos 7. března. Oficiálně je důvodem to, že město nemá peníze na související investice - zastávku MHD a parkovací místa v prostoru zastávky.„Na našem postoji se nic nemění,“ uvedla třinecká starostka Věra Palkovská.

Zkopírováno z DF ČD.
20.04.2007 (9:05)  
Asi jsem nedával pozor, ale nepochopil jsem jestli ta zastávka tam bude nebo ne. Vím, že nebude součástí modernizace koridoru, ale nevím zda-li tuto zastávku zavrhli úplně a nebo se pak postaví na koridoru dodatečně...
20.04.2007 (1:29)  
Já jsem teda žádnou dopravní školu nestudoval, ale řekl bych, že jak SŽDC, tak Semík mluví o kapacitě dopravní cesty. Pod pojmem kapacita dopravy si představuji spíš počet cestujících, kteří se do uvažované dopravy vejdou (např. kapacita městské dopravy).
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
19.04.2007 (23:16)  
kubam: No Semik sice zrejme nema v tech pojmech kapacita dopravy, objem dopravy a dalsi uplne jasno (tezko odhadovat, co chce rict), ale docela jiste bych se pri pohledu na mnohe vlaky vsadil, ze ten pojem je cizim slovem i na GR CD. :-D
registrovaný uživatel kubam 
19.04.2007 (22:52)  
to Semik: asi nevíš,co je to kapacita dopravy,že?
registrovaný uživatel Semík  mail  
19.04.2007 (22:08)  
Mám to brát, že pokud se kapacita dopravy nezvýší, tak zruší 6 vlaků, aby tam 6x projelo pendolíno.
registrovaný uživatel RIS  mail  
19.04.2007 (21:49)  
Paolo: velice reálné, to pak bude mít každá městská část Prahy své Pendolino, každá obec.... :-))))) a budeme tu mít 6400 Pendolin (i v podobě motoráka)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko