..: České dráhy zmodernizují 15 nádraží ve Středočeském kraji :..

Kralupy nad VltavouPraha - ČD chtějí do 10 let zmodernizovat 15 nádraží ve Středočeském kraji. V rámci projektu Živá nádraží by se měly železniční stanice proměnit v městská centra s obchody, restauracemi či hotely. Revitalizace mají zaplatit investoři, kteří se rozhodnou s ČD spolupracovat. Za to, že firmy prostory zmodernizují, budou mít od ČD nemovitosti v dlouhodobém pronájmu a budou moci vydělat na jejich provozu. Investora už mají 4 nádraží a to Kolín, Poděbrady, Nymburk a Kralupy nad Vltavou, u dalších 9 stanic se teprve začnou zpracovávat studie a poté budeme zjišťovat, zda je ze strany investorů o modernizaci zájem. Nádraží Kladno a Český Brod hodlají ČD zrekonstruovat za své peníze.

Nádraží v Kolíně, Nymburku a Kralupech nad Vltavou se stala partnerem ČD společnost AŽD Praha. Kolínské nádraží by se mělo v moderní centrum služeb pro cestující proměnit do roku 2011, jeho součástí bude řada komerčních prostor. Proměna si vyžádá asi 40 milionů korun. V současnosti společnost připravuje projektovou dokumentaci, která má být hotova v příštím roce.

Vedení Nymburka by v rámci revitalizace nádraží přivítalo zejména propojení železničního nádraží s autobusovým. Starosta Kutík sděluje, že zatím nevědí, jak bude projekt AŽD vypadat a že již před lety navrhli vlastní studii, která počítala s jedním terminálem, čímž by se uvolnil prostor stávajícího autobusového nádraží pro parkování.

Vlakové a autobusové nádraží s jednou halou

Ilustrační fotoJednu halu pro vlakové i autobusové nádraží, jejíž součástí bude centrum obchodů a služeb, chtějí vytvořit také v Poděbradech. Revitalizace se tam ujala společnost Bohemia EU ve spolupráci s firmou Con Invest. Starosta Poděbrad Lubomír Zíta uvádí, že zatím jsou s firmou předběžně domluveni, že se autobusové nádraží přesune k vlakovému a obě budovy se propojí, za 14 dní bychom měli mít kvůli revitalizaci další schůzku. Radnice se s ČD současně snaží vyjednat, aby se s přestavbou nádraží vyřešila i protihluková opatření.

Dalších 9 stanic - Beroun, Čáslav, Čelákovice, Mělník, Příbram, Rakovník, Český Šternberk, Lysá nad Labem a Milovice bude zrekonstruováno ve druhé etapě projektu. Bednářová říká, že teď se zjišťuje, zda budou mít investoři o projekty zájem a případná výběrová řízení budou vyhlášena nejpozději v posledním čtvrtletí letošního roku. V loňském roce ČD v rámci projektu Živá nádraží dokončily 4 stanice. Celkem modernizace čeká asi 60 nádraží ve většině měst ČR nad 20.000 obyvatel.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 19.4.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DK 
20.04.2007 (10:26)  
Hlavně aby to nedopadlo jako v Lysé nad Labem. Nové prostory pro cestující tam musel projektovat minimálně architekt, který...ale co - pravidla pro vkládání příspěvků platí pro všechny. Takže žádné urážlivé texty před víkendem :-))))
19.04.2007 (22:46)  
Nádraží v Berouně už by si to taky brzy zasloužilo, na to jak je frekventované je hodně ošuntělé, i když pravda, narozdíl od mnoha jiných zde uvedených, je plně peronizované. A staniční budovy v Dobřichovicích, Radotíně a Řevnicích už do pucu dali.
Ten Český Šternberk mě taky zaujal - a co ty Milovice, bude se tam už nějak počítat s tím, že tudy má vést 5.koridor?
19.04.2007 (21:29)  
No hlavně ať jsou ty nádraží hlídané, protože naší občané, kteří chodí zde moc rádi na noční návštevy tomu zase rychle uberou ráz. Takže když už něco tak pořádně...
19.04.2007 (21:26)  
Doufam že Kladno už konečně jako největší středočeský město dostane aspoň trochu pohodlnější nástupiště než ty sypaný haldy co tam sou teď. Projekty ještě asi zpracovaný nejsou.. I když u Kladna jich bylo zpracovanejch už pár, ale jestli se nějakej použije (třeba ten od rychlodráhy - dvě ostrovní nástupiště + podchod) je v hvězdách
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko