..: Brandýs nad Orlicí chce vlaky v tunelu :..

Ilustrační obrázek - tunelBrandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.

Ankety se zúčastnilo 52 procent oprávněných voličů. Rozhodnutí zastupitelů však nemusí znamenat, že tuto trasu investor skutečně postaví. "Obec má určitě právo do procesu posuzování mluvit, ale takových subjektů je více, my musíme vybrat průchozí variantu," uvedl Miroslav Konečný z ředitelství SŽDC. Zastupitelstvem zvolená trasa by obyvatelům Brandýsa přinesla velkou zátěž, především při odvážení vytěžené zeminy při stavbě tunelů. Ty budou do Brandýsa ústit ze dvou stran.

Rekonstrukci trati plánuje SŽDC uskutečnit v letech 2012 až 2015. Náklady na její realizaci včetně přestavby nádraží v Ústí nad Orlicí se mají vyšplhat na sedm miliard korun.

Přehledná mapa navrhovaných tras zveřejněná na K-Reportu.

zdroj: Mladá fronta DNES


Ninja Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.05.2007 (10:55)  
Petr-V: Já se domnívám, že deset minut opravdu nikoho nezabije.
To nemyslíš vážně. Deset minut tady, deset minut tam, a ze 3 hodin je hodin 5.
01.05.2007 (9:06)  
Někdo asi nepochopil smysl rekonstrukce. To se tedy neměla začínat vůbec a byli bysme tu v pravěku. Proč tedy nemáte jako počítače staré 486. Také to přece funguje. Web byste na tom možná rozjeli. Ale vy určitě máte něco výkonějšího, abyste si v klidu mohli brouzdat internetem, sem tam prispět do diskuzí, zahrát nějakou tu hru. Větší komfort, větší rychlost, méně nervů při serfování, větší bezpečnost a ochrana před viry apod. A s tou železnicí to je úplně stejné. Je to hlavní trať a ta musí splňovat nějaké požadavky.
A jestli by někdo chtěl vystavět vysokorychlostní trať, tak to je vůbec proti logice. Investice do takového projektu se vyplatí max. při propojování půlmilionových měst, nebo významných dopravních uzlů, ve kterých by mohli přebrat cestující z letadel. Tudíž max. Vídeň, Praha, Dráždany apod.
01.05.2007 (9:04)  
a co se stane se starou tratí? Jaká rychlost je na starej trati?
01.05.2007 (8:42)  
Já se domnívám, že deset minut opravdu nikoho nezabije. Dám příklad: chci jet do místa B a hodí se mi jet z místa A třeba o půl desáté. Jenže vlak jede až v 10:58. Už tím vlastně jakoby ztrácím hodinu a půl... a jak moc myslíte, že mi záleží na těch deseti minutách během jízdy? Případně teda můžu jet v 10:06, čímž ztratím šestatřicet minut a šedesát korun. ;) [Tento případ je naprosto reálný a týká se právě probíraného traťového úseku.]
A vůbec, rychlost dopravního prostředku není jediným ukazatelem kvality dopravy... nebo jo?
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
30.04.2007 (21:40)  
:-D...Tak je tu řeč o markantní zvýšeni rychlosti,nebo o přírodě?Moc dobře tomu tady nerozumím...Má-li být železnice konkurence schopná gumokolům,tak jsem jednoznačně pro fialovou variantu...Nádraží se přesouvat nebude a vlaky pojedou vysokou rychlostí...tady padají názory,jako že 10 minut někoho nezabije,ale většina lidí chce cestovat co nejrychleji a tohle je proto velký krok.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
30.04.2007 (21:34)  
Crash151: Přesně to jsem chtěl zdůraznit a už jsem to i někde psal. Choceň - Pardubice s minimálními dodatečnými investicemi 200 km/h zvládnou. Hlavně se toho nebát!
30.04.2007 (20:40)  
Přesně tak naprostý souhlas s Petr-V.
30.04.2007 (19:21)  
Frantisek: nevim jestli se nepletu, ale mam ten dojem, že z Pardubic do Chocně je jeden z úseků kde se plánuje zvýšní rychlosti na 200 km/h, takže by to vyhozený prachy nebyly, možná že by se ta 200 km/h dala protáhntout až do Č.T., ale tim už si nejsem vůbec jistej, už sem tam dlouho nejel takže všechny oblouky tam zrovna detailně neznam, každopádně když už se tam vybudovala před Č.T. nová estakáda... Otázkou je jak by se to vyřešilo Ústí...
30.04.2007 (19:09)  
Je třeba si říci, co vlastně chceme - zda kvalitní obsluhu území, nebo paskvily vznikající z kompromisů. Nač budovat na stávajících tratích "první třídy" krátké úseky na 200 km/h, když okolní úseky dosažení této rychlosti stejně neumožní? Naopak potřebné narovnání může spolehlivě vzdálit železnici většímu množství sídel. Finanční prostředky vyplýtvané na "koridory" s minimálním efektem pro většinu uživatelů sítě (zlepšení kvality odpovídá pouze bezstyková kolej, dosazení autobloku a rekonstrukce budov) jen politicky oddalují nutné zkvalitnění celé sítě - zdvojkolejnění hlavních tahů, drobné přeložky či prodloužení místních drah a především výstavbu skutečných kolejových "dálnic" - VRT.
30.04.2007 (19:05)  
Mandos: Výborný nápad, nesepíšem petici?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko