Lanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav.
Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.
Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká, že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí. Je začleněno do IV. evropského koridoru, který začíná v Berlíně a pokračuje přes Děčín, Prahu, Brno a Břeclav až do Bratislavy. Největší z 10 mostů na této trati je 67 metrů dlouhý Bratislavský most přes řeku Dyji, stavaři ho rozebrali a nahradili dvěma novými. Několikatunový kolos přes Kyjovku zase specialisté při unikátní operaci posunovali o 4,5 metru.
Na trase z Břeclavi do Lanžhota přibyly také protihlukové stěny a nové výhybky. Projekt zpozdily loňské povodně, kvůli kterým museli stavaři přerušit práce na více než měsíc. Přestavba přišla na 1,45 miliard. 10%přispěla Státnímu fondu dopravní infrastruktury EU. „Směrem na slovenské hranice náš čeká ještě hraniční most přes řeku Moravu, o jehož vlastnictví se dělíme se Slovenskem,“ připomíná poslední úkol náměstek ředitele SŽDC Miroslav Konečný.
zdroj: MF DNES a Deník
| 30.4.2007 (12:00)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










