..: České koleje míří stále hlavně na Východ :..

Ilustrační obrázek Plzeň - Za 38 dní bude otevřena nová trať TGV Est, po které budou francouzské rychlovlaky uhánět mezi Paříží a Německem. Od nového jízdního řádu by měla být trať prodloužena až do Mnichova. Úsek dlouhý 900 km do bavorské metropole pak 4x denně zvládnou soupravy TGV za 6 hod a 10 minut. Čeští cestující mohou jen závidět. Spojení Prahy s Mnichovem zajišťují 3 vlaky denně.

Do cílové stanice dorazí za 6 hodin, ovšem na poloviční trase dlouhé 400 km. A to není určitě důvod k radosti. Odborníci současný stav železniční dopravy mezi Českem a Německem kritizují. "Praha je stále orientována na Východ. Na cestě do Evropy i nadále funguje socialistická železná opona," zlobí se Jiří Kalčík, člen dopravní komise Plzeňského kraje. Namísto rychlejší trati přes Domažlice do Mnichova se postaví nové koleje za desítky miliard korun do Chebu a Norimberku.

Výstavba koridoru z Prahy do Chebu začala vloni, skončit má v roce 2016. Ani dokončení obřího projektu za 55 miliard korun nepřinese nejrychlejší možné spojení se západní Evropou. Namísto kratší trasy přes Domažlice a Řezno na Mnichov, totiž německý koridor povede do Chebu a odtud na Norimberk. Podle SŽDC, která výstavbu koridoru koordinuje, však Němci nemají zájem o rychlejší trasu a to zdůvodu velkých investic na jejich území. Byly by totiž zapotřebí obrovské investice do zastaralé trati Mnichov - Řezno a v podstatě by šlo o výstavbu zcela nové tratě v úseku Regensburg - Furth im Wald. Naopak Plzeňský kraj již od svého vzniku podporuje výstavbu koridoru přes Domažlice, což by zkrátilo jízdní dobu z Prahy do Mnichova na 3 hod. při nasazení pendolina a na 4 hod. v klasické soupravě.

Do tohoto sporu se nyní vložilo i ministerstvo dopravy, které nyní začalo pracovat na prosazení rychlejšího spojení přes Domažlice. To uvedl úředník ministerstva, který si nepřál být jmenován. Jiná je situace v úseku mezi Prahou a Plzní. Vlakové spojení zde výrazně zrychlí po dokončení koridoru. Z hlavního města pojede vlak jen 35 minut namísto dnešních 90. Z Prahy do Berouna pak jen 18, namísto 38 minut. Razantní zrychlení umožní především nejdelší český tunel, jehož délka dosáhne 25 km. Je naplánovaný mezi Prahou a Berounem. Jeho stavba by měla trvat 4 roky. Projektanti počítají s nasazením dvou razicích strojů. Budování tunelu začne v roce 2011 a dokončen by měl být o 5 let později. Kromě samotné ražby zabere stavařům čas betonování a pokládka kolejí. Náklady na tunel by se měly pohybovat mezi 20 až 30 mld. Kč.

zdroj: Plzeňský deník


oliva Poslat mail autorovi | 4.5.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
04.05.2007 (18:36)  
No to je skvělý tak postavíme tunel Pha-Beroun na 300 a zbytek se budem na SRN courat 160.To je teda um.Děs.
Já si taky myslím že nejdřív měli vybudovat koridor na Mnichov než do Chebu.Jinak směju se jak jebou němce s špatnou tratí beztykovou, když Desiro tam letí 120 u nás vetšinou 70.Při přejezdu hranic člověk kolejema pozná že je doma asi ty ouřadové to tam objíželi autem.
Když ne kundolíno do Berlína tak aspon na Mnichov by to mohlo vyjít ty ragulíny nebo brejlovci by ten přepřah zvládly
Jinak já do ciziny na východ balkán gumokol a dál na západ letadlo.Ty ceny nic víc.
registrovaný uživatel async  mail  
04.05.2007 (17:58)  
už aby se se 180kou začalo něco dělat.sice jsem už viděl návrh jak se tu za 10 let má jezdit 160 km/h a víc,ale moc tomu nevěřim.teď budu spíš rád za 854ky.
registrovaný uživatel pájin 
04.05.2007 (16:46)  
Fajn.

A za kolik se dostaneš do toho Mnichova ? Taky za tisíc ?
Nikde jsem takovou cenu nenašel.
Podívej se, kolik stojí zpátečka do Drážďan, je to 2 x 141 km. Takto si podporu ekologie nepředstavuji.

A k těm letadlům. Přijde na to. Ekologové jsou taky dost demagogové. Nová letadla létají pod 4litry/100km/pasažer.
Ale s TU154 to neuděláš. To je fakt. Dále, aby ekologie dostala ještě víc na frak, aerolinky neplatí spotřební daně z paliva. V praxi to znamená, že Evropa vyhazuje miliardy na ekologické vlaky, které následně mají nastavené jízdné nad cestu letadlem. Proto mně vadí, že se to neřeší jako celek. Rád budu vlakem jezdit, např. za cenu jízdenky firmy Student Agency do Zurichu anebo Bernu. Ale současný stav mne vyhání k neekologickým dopravcům, a NIC SE S TÍM NEDĚJE.
registrovaný uživatel mah 
04.05.2007 (16:41)  
pan Kalcik nema pravdu, napr. jezdi 7 paru primych vlaku Praha - Berlin
nechce snad tvrdit, ze Berlin znamena orientaci na V :))
registrovaný uživatel mira 
04.05.2007 (16:34)  
Nechápu co těm uředníkům vadí, že lidé jezdí z Prahy na Moravu a na Slovensko. No a co, mají tam příbuzné, bydlí tam, nebo jezdí na dovolenou. To jako lidi budou nutit jezdit na západ? Kdo by tam taky jezdil když je tam všechno 3x dražší. Jasně, někdo tam jezdí za prací, občas někdo na výlet, ale masivněji se tam jezdit nebude do té doby dokud si to lidé nebudou moct dovolit.
04.05.2007 (16:33)  
Jeho stavba by měla trvat 4 roky...Budování tunelu začne v roce 2011 a dokončen by měl být o 5 let později.
Tohle nějak nechápu, tak jak to bude? 4, nebo 5 let?
registrovaný uživatel milos  mail  
04.05.2007 (16:30)  
no jestli jsem onehda dobre cetl, tak tgvcko z mnichova do parize by melo vyjit na nejakych 1000,- na cesky penize, ne? to je pro me hodne lakave se tam jet tudy podivat...

a ohledne ekologie je letadlo snad horsi nez auto
registrovaný uživatel pájin 
04.05.2007 (16:13)  
Taková věc by měla smysl, kdybych mohl do Paříže jezdit od 500kč bez nádražních tax a elektrických příplatků.
:-)

Celá železniční politika je na palici, nebo řekněme protiekologická. Za současnou cenu relace Praha - Paříž a zpět tam vlakem nepojedu ani náhodou.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko