..: Strojvedoucí nehodu nezavinil :..

Ilustrační obrázekJablůnka - Drážní inspekce již vyslechla strojvedoucího, který minulý týden řídil lokomotivu, jež narazila do hořícího tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřička na Vsetínsku. „Činnost strojvedoucího s příčinou srážky příliš nesouvisí,“ říká mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Hlavní vyšetřovanou příčinou srážky tak nadále zůstává pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po oznámení hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati. Neusar uvedl, že případ se stále vyšetřuje a není uzavřen. Přesně zatím nelze označit osobu, která by byla za kolizi na trati zodpovědná. Nadále pokračují další výslechy. Dnešním výslechem strojvůdce inspekce také zkoumala skutečnost, proč strojvedoucí snížil rychlost lokomotivy ze 74 km/h na 44, což se zdálo inspektorům málo.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 17.5.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.05.2007 (19:49)  
Ráčí si uvědomit, že k události došlo v noci, v čase cca 0.10, kdy je viditelnost velmi malá.
Co měl strojvedoucí vidět na vzdálenost 200 metrů.
"Nějaký" oheň nebo jeho žář není důvodem k tomu, aby strojvedoucí předpokládal, že na přejezdu hoří kamion a tvoří překážku na trati.

Kdo dával strojvedoucímu návěst stůj zastavte všemi prostředky dle vyhlášky 173/1995 Sb. ?????
Každá osoba, která vykonává v kolejišti jakokoli činnost je povinna znát tuto návěst a je jí povinna dávat vždy když je ohrožena bezpečnost drážní dopravy.
Mezi spuštěním výstražné světelné signalizace PZZ a příjezdem lokomotivy uplynulo nejméně 30 vteřin …
17.05.2007 (19:23)  
to Mty myslíš ,že by tam měli být snad jen 2 metry nebo 20? Ono to totiž není auto a ona ta mašina má "trochu" jiné brzdění než to auto.
registrovaný uživatel M 
17.05.2007 (18:56)  
Nechcu teda zpochybovat nazor zkuseneho strojvudce, ale tech 200 metru je snad preklep, ne?
17.05.2007 (18:40)  
Pro všechny a hlavně pro Vaška:víš jaká je zábrzdná vzdálenost solo mašiny?dělám fíru už patnáct let a můžu s klidem říct,že před sebe vidím tak na 200metrů při dobrý viditelnosti.A určitě na tu samou vzdálenost(možná ještě menší)viděl i ten fíra..Než začnete dělat ukvapené závěry,je třeba něco o dráze vědět.Je jednoduchý napsat,že za to může fíra,ale je to tak??Vřele doporučuju k vyzkoušení train simulator s českými vozy-tam si můžete jednoduše vyzkoušet,jaký to je dělat fíru..
17.05.2007 (16:13)  
Vasek: Píšou jasně že fíra jel 74 Km/h takže to že lokomotivní vlaky smí jezdit jenom 80 km/h tady nehraje roli, kromě toho mám dojem že v tom úseku kde se ta nehoda stala je maximální rychlost 80 km/h.
registrovaný uživatel PZ 
17.05.2007 (15:10)  
Spíš pochybuju, že druh brzd na Peršanech je schopnej zablokovat kola...
registrovaný uživatel vasek  mail  
17.05.2007 (14:56)  
A pískování by to nevyřešilo ?
registrovaný uživatel PZ 
17.05.2007 (14:53)  
vasek: Pokud by brzdil skluzem, tak by tak maximálně "vynuloval" rychloměrnej pásek, ale vletěl by do nich v ještě vetší rychlosti... A jakoupak přídavnou brzdu by sis jen tak mimochodem představoval?
registrovaný uživatel vasek  mail  
17.05.2007 (14:34)  
Já bych to házel na fíru, protože solo mašiny maj maximální dovolenou rychlost 80 km/h - z určitý dálky musel vidět , že se tam něco děje a nezlobte se na mě když okamžitě začne brzdit klidně i přídavnou brudou, tak mašinu možná obuje, ale rozhodně zastaví!
registrovaný uživatel M 
17.05.2007 (14:20)  
No ale ten ridic za to opravdu nemuze...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko