..: Liberec a Jablonec nad Nisou spojí rychlíky :..

Ilustrační obrázekLiberec - Jen osmnáct minut potrvá cesta vlakem z Liberce do Jablonce nad Nisou. Železnice tak dopraví cestující mezi dvěma městy nejrychleji. České dráhy kvůli tomu vyšlou na trať rychlíky a upraví přejezdy, aby byly bezpečnější. „Patrně budeme lidi dopravovat z Jablonce do Liberce rychleji než tramvaj nebo autobus," uvedl vrchní přednosta liberecké Správy dopravní cesty Českých drah Ivan Jágr.

Cesta se zkrátí ze současných dvaceti pěti na osmnáct minut. „Ke zrychlení dojde především díky vylepšenému zabezpečení železničních přejezdů. Nyní musí vozy na nechráněných přejezdech výrazně zpomalit. Po zabezpečení projedou trasu mnohem rychleji,“ informoval tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Další zrychlení přinese i to, že vlaky nebudou zastavovat na všech stanicích, ale projedou některé přímo. „Návrh jízdního řádu počítá s tím, že na všech zastávkách mezi Libercem a Jabloncem zastaví jen každý třetí vlak,“ upřesnil Kubala. Nyní jezdí vlaky mezi oběma městy ve všední den po asi čtyřiceti minutách.

Zlepší se i komfort cestování, protože dráhy na trať vyšlou moderní soupravy vybavené navíc plošinou pro nástup vozíčkářů. „Předpokládáme, že změnou získáme i úplně nové cestující, kteří zatím vlak nepoužívali. Například cesta autem již bude jen o pár minut delší než vlakem,“ upozornil mluvčí. Cena jízdného bude stejná jako dosud, dvacet dva korun, cestující tedy i na vylepšené lince budou platit stejné jízdné jako na jiných trasách a v jiných osobních vlacích Českých drah.

Podle provozního ředitele Dopravního podniku města Liberec Ludvíka Lavičky se nebojí, že vlaky odlákají cestující z tramvají. „Jsme spolehlivější, obsluhujeme obydlené území narozdíl od železnice, a dokážeme rychleji řešit problémy,“ uvedl Lavička. Tramvají nyní jezdí mezi Libercem a Jabloncem kolem sedmi tisíc lidí a vlaky využívá osm set cestujících. Bezpečněji by mělo být i na silnicích. Železniční přejezdy totiž projdou rekonstrukcí. „Dva již jsou bezpečnější a celkem jich chceme změnit devět,“ uvedl Jágr. Upozornil přitom, že na přejezdech občas docházelo k nehodám, čemuž by měly úpravy tras zabránit.

V současné době jsou na přejezdech mezi zastávkami mezi Vratislavicemi a Prosečí nad Nisou kříže. Nahradí je světelné značení. Ve dvou případech vymění Správa železniční a dopravní cesty staré mechanické závory za moderní. Dva přejezdy z devíti zruší a na pěti nechá instalovat semafory. „To je pro řidiče osobních aut bezpečnější,“ zmínil Jágr. Změny a modernizace přejezdů přijdou správu na necelých třicet milionů korun.

zdroj: MF Dnes


mates111 | 22.5.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.05.2007 (21:34)  
myslím že ne! podle mě pujde o to že os LBC - Tanvald (harrachov) prostě a jednoduše pojedou v úseku do Jablonce jako nestavíí osobák - tudíž 843 943 atd...
22.05.2007 (21:09)  
Tak toto je určitě správný krok je otázka zda při nasazení 814-2 bude stačit kapacita.Radši bych šak jel 854+954 nebo i s těma Bt.
22.05.2007 (21:09)  
Domnívám se, že moderními vozidly jsou v tomto případě myšlené třívozové Regionovy....Tedy 814.2!!!
registrovaný uživatel mrkvo  mail  
22.05.2007 (14:17)  
to uz radsi pojedu autem, ci mestskou.. ale nakym spinavim Btn-kem fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj
22.05.2007 (14:06)  
A proc tam hosi nemate IDS? Pro takoveto aglomerace je to idealni...

Nebo aspon vzajemne uznavani MHD jizdenek (s RFID cteckou pri nastupu lze jednoduse rozdelit i vynosy za dle vykonu).
22.05.2007 (13:40)  
Poznámka pro TWIXE. - Od 14.5. byla mezi Jabloncem a Libercem tramvaj posílena. Zdroj www.dpml.cz. Díky chybějícímu IDS mezi Libercem a Jabloncem se může vzdálenosti mezi například Pavlovicemi v Liberci a Mšenem v Jablonci protáhnout na nádherných 60 až 80 minut. Přičemž se ideálně nabízí alternativní spojení přes Rýnovice a Harcov, které je o 20 minut rychlejší, ale neplatí zde legitky
22.05.2007 (12:37)  
dráhy na trať vyšlou moderní soupravy

to jsem teda zvědavý. snad to nejsou 854, které budou jezdit asi na všech tratích v počtu větším, než byly vyrobeny
22.05.2007 (12:08)  
MC: České dráhy pro SŽDC trať provozují, takže se cpou celkem správně. Jiná věc je, zda samotná popsaná úprava přejezdů pomůže odbourat naprosto nehospodárné brždění před nimi, když na síti existuje množství takto upravených přejezdů, před kterými vlaky stejně brzdí, protože si to tak zřejmě přáli krajští úředníci, a sami železničáři se s tím mnohdy zdá se ztotožnili (pak má být vlak ekologický a přitažlivý pro cestující). Argumenty DP mi přijdou poněkud těžkopádné, nicméně je i na ČD, jaké služby nabídnou.
22.05.2007 (11:42)  
Taky se nebojím, že tramvaje nebudou využité. Od té doby, co místo dvouvozových souprav jezdí sólo vozy, se stojí celou cestu. To že mezi těmito dvěma velkými městy dvakrát do hodiny (o víkendu) projede úzkorozchodný vagónek je dobré jako atrakce, ale těm kteří jsou na to denně odkázaní, nezávidím.
registrovaný uživatel MC 
22.05.2007 (11:32)  
"České dráhy kvůli tomu vyšlou na trať rychlíky a upraví přejezdy, aby byly bezpečnější."

Neni nahodou CD jen "dopravce", ze se cpe do prejezdu?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko