..: Aktuality z Brněnska :..

Ilustrační obrázekBrno - Ve středu 16.5.2007 proběhl opět zkušební provoz řazení vozu 954, tentokrát v soupravě složené z lokomotivy 754 013, tří vozů Bdmtee, nakonci byl řazen vůz 954 002. Zkoušky dokázaly, že vozy 954 mají širokou použitelnost, která by se dala v budoucnu různě vyuzít, a tak se možná dočkáme kromě souprav složených z vozů 854 + 054.2 (054.3) a 954 třeba i souprav se složením 754 + Bdmtee + 954. Toto řazení by mohlo nastat v případě, že počet vozů 954 v Brně převýší počet brněnských vozidel 854. Všechny budoucí vozy 954 budou zřejmě mít oddíl 1. vozové třídy (tu lze na jižní Moravě využít například na osobních vlacích na trati 240, tj. Brno - Jihlava).

Po opravě laku ve firmě Olpas Krnov se vrátil „plecháč“ 242 274. V Maloměřicích je stále odstaveno vozidlo 242 238 (od října 2006) - vůz postihl požár, navíc se v týdnu zjistilo, že požár „nepřežilo“ trafo. Lokomotiva 242 221 rovněž vyjela po částečné opravě „kabátu“, na kosmetiku byl v první květnové dekádě přistaven „plecháč“ 242 217. A konečně - modernizovaný „panťák“ 560 025 - 560 026 dnes zasáhl poprvé po absolvování všech zkoušek do provozu s cestujícími. Jednotky řady 560 by měly být v budoucnu nadále takto modernizovány. Z jihomoravských „panťáků“ nejsou opravena zatím vozidla 560 001 - 560 002 (asi bude upravena pokud možno do výrobní podoby), opravou neprošly dále jednotky 560 005 - 560 006, 560 009 - 560 010 a opraven by měl být i „Šedý vlk“ - souprava 560 027 - 560 028 (která prošla v 90. letech zkušební opravou v podobě výměny různých agregátů).

Jedna čerstvá aktualita od pana Alana Butscheka - od pondělí bude na jižní Moravě v provozu souprava ve složení 754 013 + 2x Bdmtee + 954 002, více informací Vám nabídnou tyto zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování a pan Alan Butschek


RIS Poslat mail autorovi | 24.5.2007 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ RIS  mail  
25.05.2007 (14:25)  
Takže asi tak:

1. Porovnání soupravy 854 + 054 + 954 s 750/754 + 3x bym:

První souprava je elegantnější, méně nákladná na provoz a nabízí kulturnější cestování, výběr mezi sedačkami (054) a sedadly (854, 954). Odpadá také problém objíždění ve stanicích, nachází se zde plošina. Takže několik bodů pro soupravu x54, asi 0 bodů pro brejl + bym.

Souprava 954 + 2xbym + 754 má výhodu v tom, že souprava má plošinu, odpadá objíždění ve stanicích.Nevýhoda je v tom, že brelovec není na vození 3 vozů klasické stavby ekonomický, ostatně kocour také ne.
25.05.2007 (14:19)  
Jde hlavně o to, co mohou ČD nasadit na osobní vlaky - obvykle soupravy tažené lokomotivou X63 nebo 754 a vozy Bdmtee, řídící vůz je pak dobrým řešením. Jinak samozřejmě řada 854+cokoli+954 nebo 843+043+943 nebo 843+043+954. Dokud nebudou objednány nějaké novější loko pro vozbu osobních vlaků, bude to bohužel stále vypadat tak jako dnes (754, X63, atd.) a o ekonomickém provozu nemůže být příliš uvažováno... Navíc stále nelze rekuperovat! Takže lepší řešení s řídícími vozy, než tady všechno jen tak zavrhnout!
registrovaný užívateľ happy 
25.05.2007 (12:08)  
tak 754 ekonomická nebude,ale kocour by byl???A vytápět soupravy budu čím???to abych zase za kocourem tahal nedostkové vozy pro motoráky a navíc 054 je strašně málo.Takže další blbina...Navíc řada 742 je primárně pro Cargo a u osobky jich moc patrně nezbyde.
25.05.2007 (11:59)  
nějakýho kocoura bych si tam ale dokázal představit...
registrovaný užívateľ happy 
25.05.2007 (11:53)  
no to je tragédie,že to má jen jeden smeták....A k řadě 720.prosím Vás tušíte vy vůbec maximální povolenou rychlost pro tyto stroje a jejich počet provozovaný čd??!!Kdyby totiž ano,tak takovou kravinu tu nikdo nevypustí.
registrovaný užívateľ zaza 
25.05.2007 (11:11)  
Ach jo,muj oblibeny pantograf 25+26 uz je v cudu...verze s jednim pantografem se mi vubec nelibi...
25.05.2007 (10:44)  
Souprava 754 + Bdmtee + 954 asi moc ekonomická nebude. To opravdu rači dovyrobit ty jednosměrný 854.8 jak navrhoval xAnri05.
Nevíte někdo jakej je rozdíl mezi tou původní 560 a tou modernizovanou ? Nemyslím jaký upravy se dělali, ale jakej vliv to má. Např. jízdní vlastnosti, spotřeba, spolehlivost.
registrovaný užívateľ čunče  mail  
25.05.2007 (7:51)  
xanri05:

Řada 720 je za hranicí své technické životnosti. Nelze ji rozumně modernizovat ani levně provozovat. Holt už má být dávno ve šrotu. Naopak upravit 754ky podle 754.013 je dost levné a odstranění objíždění v koncových stanicích tuto investici rychle vrátí (úspora souprav a kolejí). Podle mě by se takto měly upravit všechny 754ky a peršingoidy (X6X).
25.05.2007 (7:04)  
Řečeno s Machem a Šebestovou - to je pěkná směsice...(754013+Bdmtee+954002)
registrovaný užívateľ happy 
25.05.2007 (2:03)  
hmmm první třída na Jihlavu...Hmmmm osobákem za 3 hodiny....hmmm a myslím,že sou rádi,že někdo v úseku Jihlava-Třebíč někdo jede...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko