Česká Třebová - Jeden z vlaků pendolino měl v pátek 25.5.2007 poruchu. Vlajková loď Českých drah stála téměř 2 hodiny v České Třebové. Soupravu se nakonec podařilo opravit. Cestující, kteří si mezitím přesedli do jiného vlaku, ale do Olomouce dorazili se zpožděním 85 minut.
Mluvčí drah Ondřej Kubala uvedl, že vlak se před pátou hodinou podařilo opravit a normálně se vrátil na trať. Co bylo příčinou poruchy ale úplně jasné není. "Cestující dostanou zpět část jízdného podle přepravních podmínek," řekl pro iDnes mluvčí. To je standardně 20 procent z jízdného. Pokud si cestující nekoupil jízdenku na pendolino a pouze přikoupil rezervaci, dostane zpět tuto částku. Ta činí 86 Kč pro majitele In-karet a 200 korun pro ostatní. "Nejde o peníze. Ale přestup z pendolina do takového vlaku je jako přestup z octavie do trabanta," uvedl pro iDnes jeden z cestujících.
zdroj: iDnes

Při stažení sběrače nedojde k "ke kompletnímu nucenému restartu soupravy" jak píšete, nýbrž k restartu napájecích zařízení, a tudíž určitou dobu (cca 40 vteřin) nefunguje samozřejmě pohon, topení, klimatizace...
Naopak stále funguje naklápění(!), interní osvětlení, informační systém atd...
K tomu naklápění - je to tak navrženo a tlak v hydraulickém systému bez čerpadel vystačí na údajně cca 3-4 naklopení
Úplný restart, který jsem bohužel také několikrát zažil vypadá "trošku" jinak.
Na trati jsou místa, kde musí HDV stahovat sběrač, na což není jednotka 680 stavěná, dojde u ní ke kompletnímu nucenému restartu soupravy. Podobně je to v Praze-Libni, podobně též, když s jednotkou 680 šibuje na tříkolejném úseku před Prahou, apod..
jinak jsem jel po delší době vlakem z Jihlavy do Brna, bohužel osobákem a to, co jsem zažil, už zas dlouho nechci - Btn ve stavu po třiceti letech používání bez jakýhokoli vylepšujícího zásahu - špinavá orvaná a záplatovaná koženka, okna špinavý zašedlý, prostě děs...
V úterý se stalo něco podobného na spoji 507 (souprava 002) asi někde u Hranic. - Cestující dojeli do Ostravy taky osobákem. A prázdné pendolino dorazilo do Svinova s asi 90 min zpozděním. Ale zrovna tam asi nebyl žádný redaktor, tak se o tom nepsalo... ;-)
Pak ještě chvíli trvalo, než se na hlaváku "otočili" a ze Svinova jsme vyjížděli s asi 70 minutovým mankem. Do Olomouce jsme skoro letěli (nahnali jsme 10 minut), ale pak se to zase začalo kazit. Nejdřív jsme se zdrželi na výluce a před Kolínem najednou vypla klima i motory a my tiše setrvačností klouzali dál... asi 5 minut přerušených jen jedním krátkým pokusem o zrychlení. Projeli jsme tak stanicí a pak to zase naskočilo. Pro velký úspěch jsme si to ještě jednou zopakovali v Úvalech...
Výsledek: 90 minutové zpoždění v Holešovicích.
Vidno tiež, že sa nový hovorca ešte neudomácnil - byť tam Ondrůj, vedeli by sme, že to bola pre cestujúcich vlastne výhoda zahrnutá do nadštandardných služieb SuperCity, kde železnica ako jediný druh dopravy umožňuje klientom nadýchať sa čerstvého vzduchu a poznať nepoznané. Nezabudlo by sa spomenúť, že R 1541 bol radený z pohodlných vozňov porovnateľných so štandardom Ex (nech nepreháňame) a že vzniknuté meškanie bolo z medzinárodného hľadiska prakticky zanedbateľné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











