Kutná Hora - Od 10.6.2007 budou moci cestující využívat novou koncepci síťových jízdenek ČD platných jak v jednotlivých krajích, tak po celé České republice. "Jízdenky REGIONet jsou dalším krokem ve spolupráci Českých drah a objednavatelů - zejména pak krajských úřadů - na společné propagaci železnice jako páteřního dopravního systému. Je to také další kapitola projektu Vlakem Vaším krajem, kde se snažíme společně s kraji propagovat domácí cestovní ruch v České republice," uvedly ČD v tiskové zprávě.
REGIONet je možné využít v Os a Sp na území kraje a v přihlehlých částech sousedních krajů na vybraných tratích. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč, pro skupinu 2 - 5 osob bez omezení věku a cestování v libovolný den v týdnu přijde na 260 Kč. "Právě Středočeský kraj má společnou s Prahou nejhustší železniční síť z celé země a železnice je tak ideálním dopravním prostředkem při cestách za novými zážitky," uvedla Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy ČD. "Než se vydáme poznávat svět, je dobré se napřed rozhlédnout kolem sebe. Druhý Český ráj nebo Křivoklátsko jinde nenajdete."
České dráhy začnou postupně distribuovat propagační materiály s tipy na výlet v jednotlivých krajích. "Středočeši si uvědomují přeplněnost silnic a rádi by převedli části individuální automobilové dopravy do vlaků. I proto chtějí zatraktivnit jízdu po železnici a krajský úřad oceňuje také marketing ČD, neboť v této oblasti se po létech začíná něco dít," uvedl na tiskové konferenci náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský. Podle něj poslouží nové jízdenky zejména turistickému ruchu. "Není to na každodenní dojíždění do práce, ale na zatraktivnění turistických cílů," řekl. Ředitel ROPIDu Jiří Prokel zároveň doplnil, že již nyní, před dostavbou Nového spojení, je nutné přemýšlet nad trasami výpadových úseků vysokrychlostních tratí v Praze a jejím okolí, neboť již nyní je nedostatečná kapacita tratí v některých úsecích (např. Praha - Řevnice, Praha Libeň - Praha Běchovice apod.). Prokel také připomenul celkovu zanedbanost železniční infrastruktury, která musí být modernizována, aby se mohla plně využít role příměstské železnice. V této souvislosti zdůraznil, že i po dokončení Nového spojení bude 2 - 3 roky trvat, než bude zaveden koncept příměstské železnice formou průjezdných vlaků přes Prahu. Ředitel ROPIDu také doufá, že pražské zastupitelstvo schválí územní plán se 17 novými železničními zastávkami na území Prahy, jež se budou postupně budovat.
"Tak jako existuje produktová kniha pro vlaky SC Pendolino a připravujeme pro vlaky IC/EC, vznikne i produktová kniha pro příměstskou železniční dopravu," oznámil Aleš Ondrůj. Zároveň dodal: "Nový koncept síťových jízdenek umožní cestujícím použít více vlaků během jednoho dne." Podle Ondrůje má každý možnost si spočítat, zda ho vyjde levněji síťová jízdenka, či klasický jednosměrný nebo zpáteční lístek. Výhodné by nové jízdenky měly být především pro skupiny výletníků. Dráhy připravují tipy na výlet a chtějí zatraktivnit turistické cíle. Postupně chtějí také zavádět "balíčky služeb", které jsou obvyklé na železnici např. v Rakousku či Německu, kdy si cestující zaplatí jízdenku na vlak a k ní dostane další služby - např. slevu ze vstupného do zámku apod. Všechny síťové jízdenky bude možné zakoupit ve standardním předprodeji.
zdroj: Tisková zpráva ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
ČD se snaží lézt krajům do zadku,mě se to nelíbí a podle mě je jí to prd platný.Šulc je Šulc a Bendl Bendl.
Řešení propustnosti Praha – Řevnice / Praha – Běchovice se jmenuje "čtyřznaký" obousměrný autoblok, v případě druhém navíc dostavba minimálně třetí traťové koleje; tím se ovšem měla cca před 13 lety "modernizace" koridorů zahájit a nikoli dělat téměř jako poslední …
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










