..: Evropské fondy poskytnou české dopravě necelých 6 mld.€ :..

Ilustrační obrázekPraha - Pro příští roky je v Operačním programu Doprava připraveno na financování dopravní infrastruktury v průměru přes 20 miliard korun, na celé období 2007 až 2013 to pak je přes 152 miliard korun (5,76 miliardy eur). „Zdroje z EU budou pro příští roky důležitým zdrojem financování rozvoje dopravní infrastruktury v České republice, což je jasné z porovnání s výhledem rozpočtu SFDI, kde pro příští roky počítáme zhruba se zachováním dosavadního rozsahu kolem 60 miliard korun,“ komentuje význam OPD pro Českou republiku náměstek ministra dopravy pro infrastrukturu Jiří Hodač.

Zdroje naplnění příjmové strany SFDI by se přitom do budoucna, po skončení privatizačních příjmů, měly skládat jednak prostředků ze státního rozpočtu (v rozsahu 45 miliard coby mandatorního výdaje), příjmů z mýtného, dálničních známek a části výnosu ze spotřebních daní.

„Již jsme se aktivně zapojili do práce řídicího výboru PPP projektu pro D3, a kromě toho jsme zahájili neformální jednání o možnostech využití sekuritizace. Principem tohoto klasického finančního nástroje je ‚zástava‘ budoucích příjmů ve prospěch partnera, od něhož získáme potřebné prostředky dnes. Důležité je připomenout, že hlavní podmínkou všech nových metod financování je, že nebudou mít dopad na dluhovou službu České republiky,“ říká ředitel SFDI Gustáv Slamečka.

Ilustrační foto, zdroj: ČDOperační program Doprava je největším českým operačním programem (22,25 % z objemu všech prostředků v operačních programech). Jeho prioritami jsou vedle podpory multimodální nákladní přepravy, rozvoje vnitrozemské vodní dopravy a podpory modernizace pražského metra především modernizace železniční sítě a sítě dálnic, rychlostních komunikací a silnic I. třídy. „Z OPD nebude financován rozvoj a modernizace silnic II. a III. třídy, tedy komunikací v majetku krajů. Těch se týkají Regionální operační programy, které jednotlivé kraje připravují samostatně, v rámci své kompetence, bez vlivu centrálních institucí,“ dodává ředitel Odboru fondů EU Ministerstva dopravy Tomáš Čoček.

zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy ČR


CSPSV | 29.5.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
31.05.2007 (10:07)  
hnatikk:
Spíš chtít, nevěřím tomu, že to nejde pohlídat, tady se evidentně nechce.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
30.05.2007 (22:28)  
Jenomže to by si to stát musel umět pohlídat...:((
30.05.2007 (14:38)  
M:
Já netvrdím, že s železnicí to je jinak. Naopak, já vždycky tvrdil, že se nakupuje i staví draho. Kdyby aspoň ta kvalita byla.
registrovaný uživatel M 
30.05.2007 (14:02)  
Duke - jen budme ferovi a rekneme, ze v pripade stavby koridoru jsme na tom stejne a v pripade vozidel asi jakbysmet. Ostatne, ta zprava NKU se tady taky objevila (a pamatuji si, ze tam byl i komentar, ze jakakoliv investice do zeleznice neni neucelna nebo tak neco...).
Takze proste mame dalnice 3x drazsi nez v Norsku, koridory postavime na 160 (a pet rakou na to premyslime, jstli je neprestavet na 180), zabzar udelame "nejlepsi na svete" a doufame, ze vyrobci lokomotiv nam padnou k noham a pendolina nakupujeme stylem zaplat 10, nakup 7 (za 10 let). A nikoho to zjevne nesere...
30.05.2007 (10:21)  
thomas: Není to typicky česká skutečnost, jenom je u nás v mnohem větším měřítku. I když válka v Iráku, kterou Buš začal kvůli výdajům na zbrojení == nekontrolovatelné zakázky je asi mnohem větší v absolutních číslech, v poměru k HDP sme na úrovni banánových zemí.
30.05.2007 (0:28)  
Duke123: Bohužel stará známá, typicky česká skutečnost! A v případě stavby koridorů to není o mnoho lepší... Zkrátka: ze státního se nejlépe krade! A když připočítáme požadavky ekologických aktivistů na "ochranu srnek před hlukem", a tedy i cenu např. protihlukových stěn třeba i v lese (podobné snahy koneckonců podporují i stavaři, kterým z toho plyne zisk)...škoda slov!!!
registrovaný uživatel Precla 
29.05.2007 (21:43)  
Hehe nejdražší dálnice a stejně se na nich zabijed denně tolik lidí..
29.05.2007 (21:32)  
registrovaný uživatel Qaws 
29.05.2007 (21:23)  
Venco, bohužel je mi to jasné=( To bylo jen zbožné přání =:oD
29.05.2007 (21:17)  
V našich podmínkách bohužel budu jen konstatovat, že každá koruna dobrá. Osobně bych peníze nejraději viděl v projektech, které koridory "zinteroperabilní", aby je konečně mohli začít používat i zahraniční dopravci a šly z tohoto užívání odpovídající poplatky do SFDI (odkud pak mohou jít třeba do regionálních tratí). Prostě je třeba opět podotknout, že se musíme maximálně snažit, aby si železnice na sebe co nejvíc vydělala sama (alespoň ta nákladní)! A když si dokáží vydělat draze opravené korodory, pak snad budeme moci začít lít peníze do regionů.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko