..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   
11.06.2007 (16:39)  
Říct o druhém, že je blbej - to je pane argument.
Jinak až vás ČD budou opravdu štvát, zkuste Tesco Eden. Tam je to někdy opravdu hustý ;-)
registrovaný uživatel tenzor 
11.06.2007 (16:34)  
Sharky33: M možná občas píše příspěvky se kterými nesouhlasím, ale IMHO rozhodně blbý jak tágo není - narozdíl od jistých vulgárních pisatelů tady.

ČD budou zkrátka nas..štvávat své zákazníky tak dlouho, dokud je nezprivatizují a pak budou jistí modrogumní chytráci vysvětlovat lidem, jak to tehdy jináč nešlo, maximálně v podchodech.

Vzkaz ČD se bohužel od dob komunismu nezměnil:
Čau Debile. Čekáš Dlouho? Čekej Dál. Času Dost.
Černá Díra - České Dráhy.
11.06.2007 (16:26)  
to M
Již jsem to jednou psal a tak se budu opakovat jsi blbej jak tágo víš hovno jak to na dráze funguje a akorát tady píšeš pí*oviny. Víš co nejdříve se něco pořádně nauč a potom kritizuj.
11.06.2007 (16:21)  
Waszyn: "Lidi tady nejsou pro vás ale vy pro ně!"

Musíš dodat číslo předpisu, kde je toto psáno. :))


Výpravčí: "Protože výpravčí nemá křišťálovou kouli a nemůže vědět jaká bude situace."

Zatraceně, to je takovej problém říct, že vlak strhl trolej, ale zatím není známo, jak dlouho bude zprovoznění trati/sehnání NAD trvat?? Opravdu je to takový nadlidský výkon?
registrovaný uživatel waszyn 
11.06.2007 (16:11)  
to dispečer:
Vždyť je to holá pravda, nikdo Vás nenutí využívat služeb ČD. No jestli někdo pokládá tento výrok 18 let po revoluci za pravdivý tak si s ním nemám opravdu co říct. Lidi tady nejsou pro vás ale vy pro ně!, sundejte si ty modrogumní brýle a uvědomte si to už konečně!!! To že se dožaduji za své peníze svých práv je ve vyspělých zemích zcela standartní postup a pokud vás to udivuje tak už radši nic nepiště, jenom se tím ztrapňujete a děláte ostudu svému zaměstnavateli. Lidi jako jste vy jsou jedním z důvodů proč je železnice u nás tam kde je. Kde že je, ti bystřejší vědí.
Já jsem přiznal, že to nebylo všechno optimální, narozdíl od Vás. Já jsem dokonce ochoten přiznat, že to jak se k tomu ČD zase klasicky postavily, nebylo z hlediska zákazníka=cestujícího=daň.poplatníka vůbec optimální :))
Zajímala by mne vaše profese doktoranturu dělám dálkově ve svém volném čase, jinak pracuji ve stavebnictví a podnikám, čili bych si troufal tvrdit, že žiju na zemi a pohybuji se ve standartním prostředí, kde platí naprosto jiná pravidla než ze sebe vypouštíte a spokojenost zákazníka není pouze sloganem z billboardů.
registrovaný uživatel Precla 
11.06.2007 (16:07)  
M Já nevím jak utebe, ale zde dojíždí včas 90 % vlaků, spoždění mívá jen R 276/7 Slovan.
registrovaný uživatel M 
11.06.2007 (15:55)  
Dispatcher - Praha-Brno za 2 hodiny nikdo neslibuje. Se StudentAgency jsou Praha-Brno jel tak mozna 10x, vzdy vcas. S CD jsem totez trase jel tak mozna 30. Za slibovanych 2:30 jsem dojel mozna 3x, zbytek nejakym zpuosbem opozden. Ale asi to tak proste vyslo (a ta tabulka, ze vcas prijizdi 55% vlaku je taky zkreslena).
A pokud jde o to nuceni, tak asi takto: Az budete hrat za svy a nebudete natahovat ruku k statu, tak lidi vozte v nakladnich vagonech a v nich je liskejte mokrym hadrem z hajzlu. Dokud to tak ale nebude, tak nezbyde nez se smirit s tim, ze lidi budou chtit, abyste jezdili pro lidi...

Kremlova - vsak jo, jasny... Kdyz pojedu do hlavni a nekdo do mne napali z vedlejsi a neudela to umyslne, tak proc by se mela jeho pojistovna namahat:-))

Kubicek: pic kozu (no, spis vola:-) do vazu...

Pokud jde o to po bitve kazdy generalem, tak... problem je v tom, ze si nevybavuji pripad, ze by CD z problemu posledni doby nekdy jako ten general vysly... Napred deda, co trpi zeleznicarskym autismem, takze nepochopi, co se myslim na prejezdu, pak dalsi perla s kamionem na prejezdu, ted zase smula pri organizovani nahradni dopravy (ale jak poznamenal Cestujici - ten nejhorsi problem neni v tom, ze nebyly autobusy, ale v tom, ze CD se k situaci postavily prave tim zpusobem "Vsak vas nikdo nenuti, abyste s nami jezdil")...
11.06.2007 (15:55)  
Výpravčí: Protože výpravčí nemá křišťálovou kouli a nemůže vědět jaká bude situace.
A to je problém přesně toto říct cestujícím? Zažil jsem před pár lety podobnou situaci a výpravčí řekl lidem zhruba toto: "Trať je nesjízdná, sháníme autobusy, ale touto dobou to není vůbec jednoduché, budete si muset asi hodinku nebo dvě počkat.". Věřte nebo ne, nebyl tam nikdo, kdo by nadával na neschopnou Dráhu.
11.06.2007 (15:50)  
DK: Ale hlásíme, hlásíme. Zrovna včera jsem hlásil jak o život. Otázkou je jestli všude v tom ešusu 100% funguje rozhlas.
11.06.2007 (15:41)  
2 Výpravčí - Spadlou trolej za krátkou dobu asi těžko opraví a normální člověk určitě pochopí, že oprava bude nějakých pár hodin trvat. Ale někteří železničáři mezi ně nepatří. A na ty jsme narazili v osudovou neděli.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko